Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] Z nawiewów leci zimne powietrze / ocena działania układu chłodzenia


shin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem był już wałkowany wiele razy, na wielu forach. Przeczytałem ich kilkadziesiąt i zaczynam się gubić w tym jak to wszystko powinno działać.

Sytuacja wygląda tak:

Po przejechaniu kilku kilometrów (7-8) silnik się ładnie nagrzewa, wskazówka dochodzi do 90 stopni i cały czas się utrzymuje. Mimo to z nawiewów leci zimne powietrze bez względu czy jadę szybko czy wolno, krótko czy długo - leci cały czas ta sama temperatura. Zauważyłem też że przy załączonym wentylatorze chłodnicy (ten duży), czyli przy załączonym dużym obiegu (o ile się nie myle) dolny wąż dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego jest zimny, a chyba powinien być ciepły.

Zdecydowałem się założyć ten temat ponieważ we wszystkich przeczytanych do tej pory przeze mnie ludzi mięli problemy z nagrzewaniem się silnika - u mnie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy bedziesz miał te 90 stopni to sprawdz jakiej temperatury są przewody wchodzące do nagrzewnicy. jesli gorące to winy raczej szukaj w zacietym silniczku regulacji temperatury w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy bedziesz miał te 90 stopni to sprawdz jakiej temperatury są przewody wchodzące do nagrzewnicy. jesli gorące to winy raczej szukaj w zacietym silniczku regulacji temperatury w aucie.

Sprawdz czy klima nie ma błędu 8.5 naciskając obieg zamknięty + górny nawiew, potem jeszcze raz obieg zamknięty i wyświeylą się kody błędów jak będzie 8.5 lub 8.7 oznacza blokade silnika regulacji temperatury nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdzi się teoria z przytkaną nagrzewnicą to możesz spróbować ją przepłukać. Operacja zajmuje pół godziny, kosztuje prawie nic i może przynieść zaskakująco dobre efekty. U mnie po płukaniu śmiga drugi rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz regulację klapy temperatury. Może nie chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie są te węże nagrzewnicy? Jeżeli chodzi te dwa pod szybą to są trochę ciepłe. Co do kodów klimatronika to mam wejść w jakiś konkretny kod? Przełączając mam od C1 do C76. Zaraz po wejściu do kodów pojawia mi się ".0" czyli jeżeli dobrze myślę oznacza to brak błędów? Przy przełączaniu temperatury lub nawiewu na szybę, pasażerów lub nogi słyszę jak chodzą klapy.

v3n0m a w jaki sposób płukałeś tą nagrzewnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w pod szybą w okolicy akumulatora skoro masz 90 stopni to one powinny być gorące już. Dodaje linka z czyszczenia nagrzewnicy kolega denveco bardzo fajnie krok po kroku to opisał.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/257460-czyszczenie-nagrzewnicy-jak-leci-slabe-letnnie-powietrze-przy-90-c/

Edytowane przez Grztom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita, ja sie dolacze do tematu. Moj problem jest podobny, z nawiewu leci praktycznie zimne powietrze mechanik doradzil wymiane uszczelki pod glowica. Mialo to pomoc i dodatkowo zlikwidowac ubytek plynu chlodniczego. Z ubytkiem plynu rzeczywiscie pomoglo natomiast temperatura dmuchanego powietrza byla z dnia na dzien coraz nizsza. Dodatkowo 3 dni do tylu zauwazylem ze temperatura na zegarze byla ok 93-94 stopnie. Zdarzylo sie to pierwszy raz odkoad posiadam to auto. Teraz natomiast utrzymuje sie rowno na 90. Oczywiscie tez mam klimatronika.

Sprawdzalem te bledy na klimatroniku i na kazdym stopniu od 1 do 76 jest praktycznie inna wartosc. Tylko na 70 stopniach wykazalo 8.5. Chyba ze cos zle robie? Prosze o podpowiedzi ale takie z serii "powoli za rączke i do baru" bo mechanik ze mnie taki ze szkoda gadac. No chyba ze znajdzie sie ktos na forum z okolic Zagłębia lub nawet Śląska kto by mi tą awarie ogarnal? Oczywiscie zaplace bo juz mam dosc tych pseudo mechanikow ktorzy tylko duzo gadaja i kasuja za naprawy ktore i tak nic nie daja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak samo sprawdzic węże do nagrzewnicy, najlepiej mieć dostęp do komputera tez i posterować silniczkami czy wgl działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co od razu do komputera. Sprawdź czy silniczki pracują sterując z klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu lepszego widoku zdemontujesz schowek pasażera. Następnie na włączonym zapłonie przyciskaj przycisk + i patrz czy silnik steruje klapą. Tak do końca, potem w drugą stronę przyciskiem -.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy. Mój problem wygląda podobnie BRAK OGRZEWANIA W KABINIE!!! ale i jest trochę inny od tego co opisany.

Czytałem chyba wszystkie posty jakie były na forach ( 7 dni maglowania wieści) i nie spotkałem się z czymś takim.

Czyli do sedna. :

NAJPIERW DIAGNOSTYKA TEGO CO JUŻ WYCZYTAŁEM NA FORACH.

Odpalam samochód. Jadę 4 minuty i mam 90 stopni na zegarze. Temperatura się trzyma idealnie na 90 stopni.

1) Sprawdzony poziom płynu. Czyli na zimnym mam miedzy MINI a MAX a jak chodzi motor to podchodzi do poziomu MAX

2) Błędów w climatronicu nie wykazuje.

- Czyli wchodzę na nawiew góra plus obieg zamknięty

-Wybieram C1 (kod DTC) i wyskakuje 0

- Wybieram od 32 do 35 (kody licznika błędów klap nawiewu) i wyskakuje 0

- Wybieram 56 do 60 i (kody czujników temperatury) Każdy z nich pokazuje temperatury dobrze.

3) Z nagrzewnicy wychodzące węże są ciepłe

- Przy okazji jak już je dotykałem pokusiłem się zsunąć wąż z dziurką do odpowietrzania i siknął mi strumień płynu chłodzącego na jakieś 2 metry w górę.

Czyli to co pisali wyżej mam za sobą.,.. i dochodzimy do różnicy !!!

Kiedy temperatura na zegarze pokazuje 90 stopni.

Otwieram maskę i ściskam wąż,

O ten

86966866130732347855.jpg

I po takim nagniataniu tego węża z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe ale nie jest to gorące powietrze. Po kilku minutach zaczyna znów temperatura powietrza spadać i znów wieje zimne powietrze.

Może ktoś podpowiedzieć co to może być?

P.S.

6 tyś km temu robiony był rozrząd i wymieniona była pompa wody na nową. Klima jest nabita i w lato działała jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po ściskaniu węża zaczyna grzać , a potem przestaje to by wskazywało na zapowietrzony układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw wyczyść nagrzewnice.kilka dni temu przerabiałem to w b6.Dwa węże ciepłe do nagrzewnicy,a w aucie zimno. po zalaniu odkamniemiaczem , octem ,kilkukrotym płukaniu wodą wróciło ogrzewanie .Teraz po 2-3km przy -7 stopniach ciepłe powietrze z kratek leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię płukanko nagrzewnicy. Napiszę jakie rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanie nagrzewnicy pomoże. Sam przerabialem temat jakieś dwa tygodnie temu, a objawy miałem takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...