Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylna wycieraczka nie chce się wyłączyć


Kielbasa87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś podczas jazdy użyłem tylnego spryskiwacza do szyby, wycieraczka się załączyła i nie chce się wyłączyć. Myślałem że pomoże zgaszenie silnika ale niestety uruchamia się ona w momencie włączenia zapłonu. Słyszałem że umiejscowienie spryskiwacza na tylnej szybie w Avancie jest dość niefortunne i może sprawiać trochę kłopotu.

Pytanie moje jest takie czego może dotyczyć awaria? Czy silnika od wycieraczek czy może jakieś zwarcie w układzie elektrycznym? Z góry dziękuje za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,może być zwarcie.

Ewentualnie jeszcze może być problem w samej manetce.

Ale najpierw rozbierz silnik,wysusz i wyczyść.

Pozmieniaj oringi i sprawdź co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki sprawdzę jutro na spokojnie :)

A nie wiesz czy bezpieczniki do wycieraczek przednich i tylnych są osobno w B6 ? Bo na necie nie piszą jednoznacznie.Muszę jakoś dojechać do domu po pracy a mam kawałek i nie chcę żeby cały czas mi wycieraczka chodziła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej A4 są pod jednym bezpiecznikiem (A4 B6 AWX z 2002 roku)- 36 albo 37....

Edytowane przez Maciek0502
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, pozycja 36 30A powinien być zielony

Edytowane przez windu83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem dziś osłonę tylnej klapy i chyba znalazłem winowajcę... Przewód od płynu do spryskiwaczy był nieszczelny, mokra była cała kostka, wejście do niej i ten układ scalony przy silniczku :( . Powycierałem wszystko, osuszyłem ale niestety bez zmian.

Możliwe że zrobiło się jakieś trwałe zwarcie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem dziś osłonę tylnej klapy i chyba znalazłem winowajcę... Przewód od płynu do spryskiwaczy był nieszczelny, mokra była cała kostka, wejście do niej i ten układ scalony przy silniczku :( . Powycierałem wszystko, osuszyłem ale niestety bez zmian.

Możliwe że zrobiło się jakieś trwałe zwarcie??

No coś już się tam upaliło i nie uratujesz już, pozostaje wymiana :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce.

Witam kolegów.

Pech chciał że u mnie to samo- wycieraczka zasuwa jak szalona nie da się wyłączyć. Posprawdzałem kostkę i ma ona 4 piny (jeden to masa a na pozostałych trzech pinach jest około 12v tak chyba nie powinno być. Przełączając manetkę w pozycję włączenia tylnej wycieraczki słychać pykający przekaźnik- wygląda na to że manetka sprawna jednak nie jestem pewien. Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce.

Witam kolegów.

Pech chciał że u mnie to samo- wycieraczka zasuwa jak szalona nie da się wyłączyć. Posprawdzałem kostkę i ma ona 4 piny (jeden to masa a na pozostałych trzech pinach jest około 12v tak chyba nie powinno być. Przełączając manetkę w pozycję włączenia tylnej wycieraczki słychać pykający przekaźnik- wygląda na to że manetka sprawna jednak nie jestem pewien. Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem.

Masz napisane wyżej, najczęściej pojawia się nieszczelność i tam zalewa sterowanie, więc rozbierz i obejrzyj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Masz napisane wyżej, najczęściej pojawia się nieszczelność i tam zalewa sterowanie, więc rozbierz i obejrzyj
Ja czytać potrafię. Tylko według mnie nie powinno być napięcia na kablu zasilającym silniczek we wszystkich pinach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu cos jest nie tak ze sterowaniem. Podepnij vaga może coś wypluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu cos jest nie tak ze sterowaniem. Podepnij vaga może coś wypluje.

nic nie wypluł właśnie

chyba że więzka kabli ma zwarcie. ale patrzyłem przy klapie i niby ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wam pomogę, albo przynajmniej postaram się. Upalony może być tranzystor IRF IZ34N. U mnie po wymianie tego tranzystora zaczął działać. Koszt tego tranzystora to 6.05zł. Do dostania jest w sklepie internetowym ELSTAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wam pomogę, albo przynajmniej postaram się. Upalony może być tranzystor IRF IZ34N. U mnie po wymianie tego tranzystora zaczął działać. Koszt tego tranzystora to 6.05zł. Do dostania jest w sklepie internetowym ELSTAT

Tylko że ten tranzystor jest w silniczku a u mnie wina jest gdzieś na trasie manetka kostka przy silniczku. Tak jak pisałem jest tam cztery piny na jednym masa a na pozostałych trzech jest po 12v - sterując manetką nic się nie zmiena cały czas na tych pinach jest 12v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha..no to by się zgadzało :) wypadałoby zacząć od manetki.

Kurde odkręciłem silniczek i okazuje się że upalony układ scalony na płytce elektroniki. Tylko dlaczego się spalił i dlaczego są napięcia na tych trzech pinach cały czas. Może ktoś wie jak ma być z tymi napięciami w kostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha a jednak wyszło na układ scalony :) Dlaczego spalony bo pewnie symering nie trzymał i puszczał płyn i pod wpływem wilgoci zalania wiadomo co dalej... Nie mam miernika ale jak uda mi się zdobyć to powiem Ci jak jest u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było jakbym wiedział jakie napięcia mają być- nie chcę rozbebeszać pół auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...