Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylna wycieraczka nie chce się wyłączyć


Kielbasa87

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne. W b6 jest sterowanie 3 masami. Może masz 3 masy i +.

f42be6fb6609bfe29efda90171a6a43f.jpg

W b5 było plusami i w Pastusiaku.

Ori silnik to SWF, firmy już nie ma bo została wykupiona przez Valeo. Ci dali miedziane rurki czyli nie gnija i opychaja te nowe silniczki po jakieś 280zl

Radze nie grzebać w instalacji tylko kupić silnik. U mnie przykładowo jak padł to pracowały tylne i przednie bez możliwości wyłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawdzałem jeszcze wiązkę w miejscu gdzie kable się zginają między budą a klapą ale nic przerwanego nie widzę. W kostce napięcia są tak:

http://zapodaj.net/29dc076ddf8d2.jpg.html

Edytowane przez wielki1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po silniku wycieraczki.

silnik i mechanizm dobry tylko ten układ elektroniczny. A kuźwa mówiłem żonie nie włączaj tylnej wycieraczki jak przymarznięte :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wycieraczka działa bez przerwy, po włączeniu zapłonu tzn. że upalony jest tyrystor MCR 708 A (https://north.pl/karta/mcr708a-tyrystor-600v-4a-ons,736-DY-3829.html) na płytce sterującej, po wymianie wszystko wraca do normy, oczywiście tylko w tym przypadku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymieniłem manetkę od wycieraczek (fis na full fis). Wszystko działało idealnie. Następnego dnia tylna wycieraczka najpierw zaczęła chodzić, jakby cegła na niej była (wolno albo w ogóle) a potem ożyła i pracowała non stop.

Pierwsza myśl- padła nowa (używana manetka). Wymieniłem na starą i to samo, bez włożonej manetki to samo :) Pomaga tylko wyjęcie bezpiecznika.

No niby proste i łatwe, naprawić silniczek i po problemie, ale 8 godzin po wymianie manetki by padło? Czy przy włączeniu wycieraczki tylnej przekaźnik powinien cyknąć? Bo jak włączę przednie to cisza (działają idealnie).

Co mogło paść jeszcze? Skoro nie manetka i poza oczywistymi rzeczami jakie dzisiaj sprawdzę jak kable i silniczek.

MCE może mieć z tym jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wycieraczka od paru dni sama się uruchamia i zasuwa tam i nazad aż się gdzieś w drodze zatrzyma. Jak chce żeby wróciła na miejsce i ruszę manetką to zaś zasuwa i albo wróci do pozycji wyjściowej albo zatrzyma się po przeciwnej stronie i tak można się bawić. Jeśli jej nie ruszę gdy tak się zatrzyma to tak będzie stała sobie ale jak po którymś ruszeniu manetką wróci do pozycji to po jakimś czasie franca znowu sama zaczyna spacer po szybie.

Wcześniej przy użyciu się przycinała tylko ale nie uruchamiała sama a teraz żyje własnym życiem...


problemem okazała się nieszczelność wewnątrz obudowy. Zastanawiam się czym uszczelnić oś ramienia wycieraczki bo jest pordzewiała i ma luz w otworze dekielka. W środku była wilgoć a smar wyglądał jak błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rowniez pojawil sie problem z tylna wycieraczka tylko ze u mnie slychac przekaznik przy kazdym nacisnieciu manetki a wczesniej tak nie bylo. Czy to jest winowajca problemu ?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zewnętrznych pinach zamiast 12v jest 7v. Gdzieś jest fragment instalacji gdzie mogą powstać spadki, czy raczej winowajcą będzie przekaźnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem sobie sam: winowajca to oczywiście przelotka gumowa między budą a klapą tylną. Złamany przewodzik polutowany, przewód spryskiwacza też miał dość więc trzeba było dosztukować kawałek. Wycieraczka rozebrana oringi wymienione, wszystko przesmarowane uszczelnione. Mam nadzieje, że problem prędko nie powróci

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie 

Moja wycieraczka chodzi non stop po przekręceniu zapłonu co zauważyłem że jak ja faktycznie włączę manetka to zwalnia ale nadal chodzi . 

 Wymieniłem silniczek  bez zmian 

Wymieniłem manetkę  bez zmian 

Gdzie i jak szukać ? Bo już nie wiem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek zamiennik czy oryginał? Ale w sumie jak wymieniłeś go to problem z manetką może być..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przekaźnik skoro nie manetka.

Przy okazji znalazłem taki temat

może znajdziesz tam coś więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna wycieraczka nie jest sterowana żadnym przekaźnikiem. Podpięta jest do tych samych pinów co pompka spryskiwaczy oraz posiada swoje osobne zasilanie i mase.

 

Podepnij kompa i sprawdz bledy w MCE. Sprawdź też czy czasem nie masz kodowania przestawionego na sedana chociaz to nie powinno skutkowac ciagla praca wycieraczki. Jeżeli to bedzie ok to sprawdz jeszcze prace manetki w vcds (nie pamietam grup). Można sie jeszcze pokusic o odpiece pompki od spryskiwaczy skoro jest na tych samych liniach wiec w razie jej awarii moze jakos wplywać na prace tylnej wycieraczki. A jak wszystko zawiedzie to ostatecznie chyba wymiana MCE. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...