Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szumy podczas jazdy powyżej 100km/h


paSTorEK

Rekomendowane odpowiedzi

Nie nadal mam szumy, uszczelki są ok, szyba tez wiec nie wiem co to takiego. Ale zauważyłem ostatnio ze jak sie jedzie 210km/h to szumy znikają :-)

Napisałeś szyba Ok, ale jest ori czy nie?

Miałem zamiennik to po za dużym szumem, była też głośniejsza praca wycieraczek. Zamontowałem ori szybę, szumy i hałas pracy wycieraczek są dużo dużo mniejsze.

Gdy pękła moja ori dałem sobie wcisnąć zamiennik Nordglass :facepalm:, i hałasów nie wiązałem z szybą, Różnicę zobaczyłem dopiero przez przypadek, gdy zachciało mi się grzanej szybki, różnica w tłumieniu szumów jest naprawdę duża.

Ori grzana jest tlumiaca w stosunku do zwykłej szyby więc nie dziwi mnie to że jest znacznie ciszej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Oto dopełnienie info dotyczącego szumu u mnie:

Nie mam wszystkich osłon pod szyba f9b28b84bd030e9fc77449b32560097b.jpg

A szyba jest firmy GUARDIAN

b653c9e88b77042f2b80a51e139f33c7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety mam podobny problem. W moim egzemplarzu przednia szyba jest wymieniona, ale z pozycji kierowcy szumy słychać jakby z drzwi kierowcy i tylnych drzwi pasażera po prawej stronie. Przynajmniej tak mi się wydaje. Czy to może być wina złego wyregulowania ramki? Jak to sprawdzić? Uszczelki mam dobre.

Zrobiłem oględziny i zauważyłem, że mam złe wyregulowania drzwi - pewnie się trochę opuściły, bo szczeliny mam nierówne i na dole są mniejsze niż na gorze. Ktoś potrafi podać jak to w miarę prosto wyregulować? Widziałem instrukcje w necie, ale jakoś nie mogę zidentyfikować tych śrub od regulacji. Czy to trzeba boczki demontować do tej operacji?

A może znalazły się ktoś chętny z okolic Łodzi/okolic do pomocy, bo jakoś nie wiem jak za to się zabrać,a chce te szumy zlikwidować, bo mnie denerwuje coraz bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szum dochodzi z okolic drzwi, to sprawdź czy komuś nie przeszkadzały pianki w drzwiach, czy nie są porwane albo ich brak. Są przyklejane do drzwi pod boczkiem. :wink:

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szumy zauważyłem e drzwiach przednich juz po kupnie auta u mnie nie są jakieś wielkie ale trochę denerwują. Szybę mam org. Ale problemem są uszczelki drzwi te na aucie nie te w drzwiach.

Będę je wymieniać za 2 tygodnie i zrobimy relacjegulacje. Dam znać o efektach.

Edytowane przez rodzyn889
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie.

Regulowałem ramkę oraz zamek - nic nie dało

Drzwi trochę były opadniete i szumiało jakby góra drzwi przednich lub tylnych.

Dopiero podpiłowałem cześc zawiasu górnego w drzwiach kierowcy i pomogło

Drzwi poszły do góry potem regulacja zamka i jest ok.

Dodam że wcześniej trzeba było mocniej trzaskać aby się zamknęły dobrze.

Teraz jest o wiele lepiej i lżej się zamykają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie miałem czasu na zabawę z zawiasami to odkrecilem dolny zawias od drzwi i tam jest taka podkładka.

Po wyjęciu jej odrysowalem ja na blasze 1mm i wycielem. Po włożeniu drzwi są spowrotem równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pytasz o górny to wiadomo drzwi trzeba podeprzeć.

Zawias odkręca się od drzwi i rozkłada na dwie części - ta druga zostaje przy słupku

Ponieważ nie miałem czasu na zabawę z zawiasami to odkrecilem dolny zawias od drzwi i tam jest taka podkładka.
Po wyjęciu jej odrysowalem ja na blasze 1mm i wycielem. Po włożeniu drzwi są spowrotem równo.

Można i tak ale moim zdaniem szczelina pomiędzy drzwiami się pomniejszy, a powiększy się pomiędzy błotnikiem

Drzwi z czasem opadają (zużywają się zawiasy) więc trzeba je podnieść zbliżając górną częśc drzwi do błotnika, ale wiadomo każdy robi jak chce

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli regulować trzeba górny zawias jak drzwi opadają? U mnie przednie drzwi pasażera są wyraźnie opuszczone, bo szczelina jest nierówna - w dolnym rogu plastik z drzwi ociera się nawet lekko o plastik na blotniku. Skutkuje to tym, że drzwi wyraźnie ciężej się zamykają. Poza tym jak są zamknięte i się je otworzy to wyraźnie opuszczają się po wyskoczeniu zawiasu z prowadnika w słupku. Co musze zrobić w tym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest regulacja ale jedna śruba jest od strony deski rozdzielczej a druga od blotnika. Do tej pod decha ciężki dostęp dlatego między drzwi a dolny zawias wycielem podkładkę.

Ogólnie to nie widziałem zrypanego dolnego zawiasu. Siada górny bo albo się wyciera oś albo się trochę zegnie itp.

Najlepiej oczywiście cofnąć górny zawias w stronę błotnika ale dojście do śruby pod decha kulawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej oczywiście cofnąć górny zawias w stronę błotnika ale dojście do śruby pod decha kulawe.

Właśnie wystaczy spiłować płaszczyznę zawiasu co się przykręca do drzwi.

Kolor czerwony w zawiasie

Ja spiłowałem chyba 0,5mm a dużo dało

5233307340_zpsfrqylvo7.jpg

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat, czy ktoś na wyciszenie próbował w uszczelki włożyć sznur sylikonowy? Dzisiaj sprawdzałem ustawienie drzwi i może lekko z oporem sie zamykają, nie tak idealnie jak te tylne ale linie są idealnie spasowane, tak samo jak przerwy, także złe ustawienie drzwi odpada. Akurat nawinął mi sie filmik na YT jak Duda wspomina właśnie o świstach powyżej 100 km/h ze względu na różnicę ciśnień, które wytwarza podmuch wiatru, a że z czasem uszczelka traci swoją giętkość to przy tej różnicy zaczyna źle przylegać. Roboty trochę z tym jest ale z pewnością mniej jak ponowne regulowanie drzwi lub sama wymiana zawiasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał:

Odkopuję temat, czy ktoś na wyciszenie próbował w uszczelki włożyć sznur sylikonowy?

W a3 tak zrobiłem,jakiś efekt dało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pila24 napisał:

W a3 tak zrobiłem,jakiś efekt dało. 

Tzn? Ton szumu zmniejszył się na niższy? czy prędkość podczas której zaczynało szumieć się zmieniła? Jakiego sznura użyłeś? na YT Duda użył pomarańczowego ze sznurkiem wmontowanym już w środku, szkoda że go kupić w ogóle nie idzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Langista napisał:

Tzn? Ton szumu zmniejszył się na niższy? czy prędkość podczas której zaczynało szumieć się zmieniła? Jakiego sznura użyłeś? na YT Duda użył pomarańczowego ze sznurkiem wmontowanym już w środku, szkoda że go kupić w ogóle nie idzie..

Poziom szumów się generalnie zmniejszył,ale w tym a3 uszczelki juz były mocno spłaszczone więc trochę uwypukliły się po zabiegu. Ja użyłem wężyka silikonowego  (nie pamiętam średnicy). Przeciąłem uszczelkę,położyłem ją na prosto,do środka wpuściłem długi drut aż wyszedł drugim końcem uszczelki,przymocowałem do niego wężyk i wciągałem do środka przy okazji aplikując silikon w sprayu dla poślizgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pila24 napisał:

Poziom szumów się generalnie zmniejszył,ale w tym a3 uszczelki juz były mocno spłaszczone więc trochę uwypukliły się po zabiegu. Ja użyłem wężyka silikonowego  (nie pamiętam średnicy). Przeciąłem uszczelkę,położyłem ją na prosto,do środka wpuściłem długi drut aż wyszedł drugim końcem uszczelki,przymocowałem do niego wężyk i wciągałem do środka przy okazji aplikując silikon w sprayu dla poślizgu.

Czyli standardowa robota. Zgrzewałeś / sklejałeś potem jakoś uszczelkę czy przecinałeś w konkretnym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...