Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stud Conversion ( czyli przejście z śrub na szpilki )


Booster

Rekomendowane odpowiedzi

Auto trochę w obecnej chwili zimuje, a mi się bardo nudzi i kombinuje co by tu zmodzić jeszcze na przyszły sezon :)

Postanowiłem przejść z śrub na szpilki tak jak fabrycznie ma większość japońców,

dla mnie to duże ułatwienie podczas zmiany kompletu kół, a zmieniam je w sezonie bardzo często.

A więc do sedna:

potrzebne nam będą szpilki tzw dwugwint, M14x1,5

nakrętki M14x1,5 najlepiej przelotowe

klej do gwintów ( loctite lub cx-80 ) ja wybrałem CX-80 niebieski - średnio mocny ( z możliwością demontażu )

dwie zwykłe nakrętki M14x1,5 do skontrowania

wd-40 do przeczyszczenia gwintów w piaście

klucz dynamometryczny

DSC_0128_zpse2f134ea.jpg

ja wybrałem aluminiowe, anodowane nakrętki firmy BLOX

DSC_0129_zps7176f2b8.jpg

DSC_0130_zpsa5ae9b45.jpg

szpilki M14x1,5 o całkowitej długości 80mm, w połączeniu z nakrętkami przelotowymi mam możliwość stosowania różnej grubości dystansów pod różne et felg

DSC_0131_zpseb8cf229.jpg

oczyszczamy gwint w piaście i nanosimy klej na gwint szpilki

DSC_0132_zps1ebe6088.jpg

kontrujemy dwie nakrętki na szpilce i dokręcamy ją kluczem dynamometrycznym z siłą około 120Nm

DSC_0133_zps290d6320.jpg

finish

DSC_0134_zpsb9ad5079.jpg

tak komponują się z nakrętkami BLOX

DSC_0136_zps589020df.jpg

DSC_0135_zpsd49b8c39.jpg

DSC_0137_zps88c83f69.jpg

DSC_0138_zps6f9ad0f4.jpg

oczywiście dla maniaków dobrze wyglądający kół jest całą gama nakrętek do wyboru :)

LugNutsRainbowMixed2.jpg

Edytowane przez Booster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git :-) ma klepniecie taki zestawik w porównaniu do ori...

Co tam ciekawego masz na masce???

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dorwałeś te nakrętki? Nigdzie nie moge ich znaleźć ...

z takim gwintem dostępne są jedynie na zamówienie,

można jeszcze zamontować szpilki z gwintem M14x1,5->M12x1,5 w takim układzie masz łatwiej dostępne nakrętki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem przejść z śrub na szpilki tak jak fabrycznie ma większość japońców

Właśnie ćwiczę nad tym samym tematem - chciałbym mieć szpilki, by ułatwić sobie zakładanie kół, a przy okazji, by to elegancko wyglądało, a nawet zabezpieczało koła, bo są na różne klucze :decayed:

Ale dostać fajne-tuningowe nakrętki M14 to wyczyn.

można jeszcze zamontować szpilki z gwintem M14x1,5->M12x1,5 w takim układzie masz łatwiej dostępne nakrętki

Nad tym rozmyślam, ale powiedz, masz wiedzę jak będzie z wytrzymałością?

Szpilek M14->M12 też nie widzę do kupienia, pozostaje dotoczyć..

Co sądzisz? :hi:

Edytowane przez Grz3si3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też był bym chętny na takie szpilki ...m14 na m12...ale tego nie ma ,?

No słabo dostać..

Jak już znajdziesz fajne nakrętki M14 to pojawia się kolejna przeszkoda - zobacz, że większość nakrętek (od chiny po markowe) jest na stożek..

A np. felgi które ja posiadam i pewnie większość jest pod śruby o gnieździe kulistym/sferycznym.

Także zawsze pod górkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...