Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator / problem z odpaleniem


nysztal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki dziwny problem. Kiedy odpalam samochód z rana to akumulator jakby nie miał mocy lub coś takiego... Bardzo cicho kręci jakby miał zaraz paść przed odpaleniem samochodu. A jak podłączyłem pod prostownik to wskazuje że w pełni naładowany. Tak samo jak gdzieś jade w trase (100km) i jak zgaszę auto a po jakiś około 2h oczywiście w temperaturach około 0 to jest identyczny efekt jakby te zimno tak na niego działało. Czego to może być wina? akumulatora czy może czegoś innego w aucie.

Posiadam akumulator AutoPart Galaxy Gold 61 ah 12v 580A

Edytowane przez nysztal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ma lat aku i jakie ma napięcie przed odpaleniem silnika i po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem, wymieniłem na inny z podobną mocą startową, różnica była to i kupiłem nowy. Diesel musi mieć wyższą niż benzyniak, ale jak kolega wyżej napisał napięcie wypada sprawdzić wtedy się wykluczy lub znajdzie problem w aucie..

Snt frm iP usng Tptlk

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma podobno rok czasu a napięcie sprawdze jutro. I mam benzyniaka więc większy akumulator mi jest chyba nie potrzebny :)


wlasnie sprawdzilem i prad przy rozruchu pokazuje okolo 9,5 - 9-8 a po zgaszeniu auta pokazuje okolo 11.5 i spada do okolo 10.8 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak mi powiedzieli. Ale wolałem zostawić auto na noc aby posprawdzali czy nic mi prądu " nie kradnie ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpinam się pod wątek nie chcąc tworzyć nowego. U mnie -4 do -6 jakoś jeszcze daje radę odpalić, ale potem już nie więc postanowiłem zacząć od akumulatora (wymiana) i tu pytanie na jaki. Oryginalnie jest 95, ale myślę na 100 Ah. Co myślicie, jaki polecacie z doświadczenia do Audi A4 B6 2004 rok 2.5 TDI 163 KM?


Koledzy na pewno macie większe doświadczenie ode mnie proszę o podpowiedź. Nie chciał bym kupić dziadostwa a co gorsze zły typ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj większego niż jest przewidziany do Twojego samochodu. Będzie problem z doładowaniem tym bardziej na krótkich trasach.

Jaki powinien być u Ciebie to sobie z kodu wyposażenia sczytasz, gdzieś na forum była lista kodów i pojemności aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żebyś nie wiadomo jak wielki mógł kupić z uwagi na to, że każdy AKU ma swoje rozmiary. Za każdą pojemność choćby o kilka, kilkanaście ...Ah więcej idzie większy rozmiar, np. o jeden cm i więcej na szerokość, długość, wysokość. Sprawdź jaki masz, tzn. jakie masz jego wymiary (wys. x szer. x dł.). Po wyciągnięciu swojego AKU będziesz widział ile masz dodatkowego miejsca. Może to być raptem 1cm na długość, może również na szerokość. Wysokość też jest ważna, bo wyższy może się nie zmieścić pod osłoną. Przy szerokości należy zwrócić uwagę na śrubę, która wraz z uchwytem dociska go spodem do podstawy.

Nie wsadzisz więc AKU od tira, chyba że do bagażnika. Nie kupisz więc nie wiadomo jak wielkiego pod względem wymiarów i wielkiego pod względem pojemności AKU. Można taki kupić, ale jego cena będzie x 2.5. Za AKU Varty zapłacisz w okolicach 400zł. Za taki luksusowy, który nie jest Ci potrzebny zapłaciłbyś w okolicach 800zł i więcej - tylko, że takie AKU są do pojazdów dziecinnych, typu jeep.

Kup więc standardowy do siebie. Dzisiaj jest dwóch popularnych producentów akumulatorów, którzy je produkują. Jest to właśnie Varta i Centra, która wchodzi w skład większego koncernu EXIDE Technologies......... jest też Moll, którego co niektórzy z forumowiczów sobie chwalą. AKU jako Bosch, to najzwyczajniej Varta. Jedzie na innej taśmie produkcyjnej i jest innym logo oklejany.

Naj, naj, najważniejsze podszas zakupienia AKU jest jego data produkcji. Jest tak, że połaszczysz się na taki sklep, takiego sprzedawcę, który będzie miał 50zł taniej niż inny taki sam gdzie indziej. Ten tańszy może leżeć na półce rok i dłużej, np. 2lata. Kup więc taki, który będzie najświeższy. Przeważnie dostawa nowych AKU do sklepów występują na przełomie październik-grudzień. Pytaj więc, z którego roku i z którego miesiąca!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedź. Nie będę więc kombinował tylko wezmę 95 Ah centrę lub vartę. Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrowienia Pabloss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Naj, naj, najważniejsze podszas zakupienia AKU jest jego data produkcji. Jest tak, że połaszczysz się na taki sklep, takiego sprzedawcę, który będzie miał 50zł taniej niż inny taki sam gdzie indziej. Ten tańszy może leżeć na półce rok i dłużej, np. 2lata. Kup więc taki, który będzie najświeższy. Przeważnie dostawa nowych AKU do sklepów występują na przełomie październik-grudzień. Pytaj więc, z którego roku i z którego miesiąca!

Święte słowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: tez mam z tym problem, 0.75 A poboru :facepalm: nowy akumulator bosch s5 i po 2 nockach postoju auta nie da sie juz odpalic.

Jakis czas temu auto zostalo lekko udezone z boku w lewy blotnik i od tego czasu co jakis czas zapala sie kontrolka od ESP. Ostatnio zauwazylem ze jak na sliskiej drodze ESP sie wlaczy, to swiatla lekko przygasaja. Czy jest to normalne i czy moze to miec cos wspólnego z takim poborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że podczas włączania się ESP lub czegoś tam innego (innych układów), będą Ci światła przygasać skoro piszesz, że AKU prawie trup. Prawie trup bo pisałeś, że Ci już przynajmniej raz padł prawie do zera. Do zera, bo piszesz, że wciąga 0.75A na postoju?, na zamkniętym samochodzie - tak to rozumiem z Twojego wpisu.

Reasumując. AKU jest cały czas rozładowywany przez usterkę (zapewne w zamku drzwiach lub przez inny moduł, np. navi w bagażniku w boczku). Skoro AKU jest rozładowywany, to jest niedoładowany i podczas normalnej jazdy i podczas poślizgu np. ABS lub załączania się ESP (antyboksowanie kół na śliskim), to wówczas dodatkowo jest potrzebny prąd z niego. Napięcie przysiada wówczas i dlatego światła mijają.

Zrób usterkę rozładowującego się AKU. Sam AKU wyciągnij z samochodu i wstaw do ciepłego pomieszczenia na nockę - naładuj go porządnie.

Jak tego nie zrobisz, to przy takich mrozach jak teraz, przy stanie głębokiego rozładowania, szlak go trafi. Jedyne co możesz zrobić, to udać u sprzedawcy, że ten nowy AKU jest klęknięty i nie trzyma zmagazynowanej energii. Może uda Ci się i sklep Ci go wymieni na nowy.


Nie przyznawaj się, że masz usterkę lub pierw zrób ten prąd upływu 0.75A do wartości 0.055A(55mA)....0.1A(100mA), a potem jedź na reklamację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zmierz napięcie ładowania, żeby przy składaniu reklamacji nie było niespodzianki, że jest poniżej wymaganego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzieki za podpwoiedzi. Problemem lewego poboru jest nie ori radio :facepalm: teraz pobór spadl na 0.06A. Podlaczylem prostownik na noc i zobacze czy aku bedzie trzymac prad. Gwarancji ma jeszcze prawie 2 lata wiec jak za tydzien albo dwa bedzie slaby to wtedy bede go reklamowal.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przewodzie zasilania (czerwony) czy podtrzymania pamięci (żółty)? Przepnij w przejściówce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze tam niema przewodu przez stacyjke. Jak bede mial czas to to ogarne a narazie mam wyciagniety bezpiecznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...