Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwne zachowanie turbiny


tom3k.a4b5

Rekomendowane odpowiedzi

witam, chciałby poruszyć jeden temat odnośnie turbo. Sutuacja wygląda tak, że od pewnego czasu podczas jazdy tak jakby rozłancza mi turbo, przestaję ciągnac i muli silnik, gdy zgaszę silnik i odpale na nowo turbina zaczyna pracowac normalnie, czy miał ktos z takim czymś doczynienaia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wchodzi w tryb awaryjny, tzw. "notlauf".

Bardzo często przyczyną są zapieczone, zacinające się kierownice zmiennej geometrii i zbyt wysokie ciśnienie doładowania :)

Należy sprawdzić turbinę lub zawór N75.

Edytowane przez michal_145
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wchodzi w tryb awaryjny, tzw. "notlauf".

Bardzo często przyczyną są zapieczone, zacinające się kierownice zmiennej geometrii i zbyt wysokie ciśnienie doładowania :)

Należy sprawdzić turbinę lub zawór N75.

czy da sie to jakoś zregenerowacz, czy muszę sie liczyć z jakimś większym wydatkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bez problemu można się tym zająć w domu przy podstawowych narzędziach i umiejętnościach,

nie masz dostępu do kabla diagnostycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bez problemu można się tym zająć w domu przy podstawowych narzędziach i umiejętnościach,

nie masz dostępu do kabla diagnostycznego?

mysle że dostęp do kabla w dzisiejszych czasach nie bedzie stanowił większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz laptopa to najlepiej jakbyś zaopatrzył się w kabelek i za pomocą VAG-COMa rozwiejemy wszystkie wątpliwosci.

Na ta chwile co mozesz zrobic?

Sprawdz skok "góra-dół" "sztangi" znajdującej się pod "gruszką" turbiny do której dochodzi wężyk. Powinno się ruszać w górę około 2cm.

Przypuszczam ze mamy tu do czynienia z bledem:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Czyli klasyczne przeladowanie.

Możesz też zamienić zaworek N18 od EGR z N75 od sterowania turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bez problemu można się tym zająć w domu przy podstawowych narzędziach i umiejętnościach,

nie masz dostępu do kabla diagnostycznego?

mysle że dostęp do kabla w dzisiejszych czasach nie bedzie stanowił większego problemu.

Wpisz sobie notfaul w szukajce wszystko znajdziesz co potrzebujesz.

Na poczatek kup kabelek zrób logi zczytaj błedy.

Możesz przegonić auto na 5 powyżej 3 tys obrotów tak ze 20km jak da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...