Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miękki pedał hamulca, ABS?


egon@

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś pomóc w temacie hamulców, oddałem samochód do wymiany tłoczków i klocków w przednich zaciskach bo były skorodowane i grzały się koła, po wymianie auto hamuje ale to nie jest to co było wcześniej, pedał był twardy i brał od połowy teraz jest miękki i bierze przy końcu, a gamonie z warsztatu twierdzą że jest dobrze i że tak musiało być wcześniej, ale na pewno przed wymiana pedał był twardszy.

Obstawiam że zapowietrzony jest układ abs, Panowie doradźcie jak prawidłowo odpowietrzyć żeby wróciło do stanu pierwotnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nowe klocki, muszą się dotrzeć z tarczami.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nowe klocki, muszą się dotrzeć z tarczami.

Dev tak myślisz? bo mam obawy że spierdol... tą sprawę i nie chcą się przyznać, czyli co po dotarciu się klocków pedał zrobi się twardszy i będzie brał wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz sie co robili z płynem hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz sie co robili z płynem hamulcowym.

Wiesz nie byłem przy tym to teraz mogą powiedzieć że nie spuszczali starego i nie było możliwości zapowietrzenia układu, a co myślisz żeby podłączyć vag i próbować odpowietrzyć, bo oni na pewno nie podłączali programu bo się pytałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej od razu go wymienic bo jak znam zycie to gdy wcisneli tloczki to stary plyn przeszedł przez cały układ i ABS do zbiorniczka :facepalm:

pojezdzij trochę, powinno byc dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. dzięki troszkę mnie uspokoiłeś, pojeżdżę trochę i zobaczymy może rzeczywiście nowe klocki się dotrą do tarcz i pedał będzie twardszy oraz podniesie się do góry.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam do tematu, b7 2.0 tdi mulittronic, brat wzial auto na niemcy zrobil ok 2000km i po powrocie wydaje mi sie ze pedal jest miekszy i nizej bierze.

Tarcze z przodu mam 320mm z 2 lata temu byly razem z klockami wymieniane max 15-20tys przejechane na nowym zestawie, z tylu jedynie juz tarcze moga sie konczyc i klocki.

Wydaje mi sie ze jak dwa razy nacisne hamulec to za drugim razem ma taka twardosc jak mial wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zap....ł po autobahnie to je trochę przygrzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez podbijam , b7 2.0 tdi wymiana zacisków na nowe po pełnej regeneracji ,nowe tarcze i klocki, wymiana płynu.Chlopaki z warsztatu mówią ze 3 l płynu przelali przez układ,tylne zaciski odpowietrzali w ręce tak jak dev zgodbie z zaleceniem deva , dzis bylem po samochód,po jeździe próbnej bylem w szoku, hamulce bardzo słabe pedał miękki, bierze dopiero na dole, masakra gorzej niz przed wymianą.Chlopaki twierdza że wszystko misi sie ułożyć i dotrzeć bo jest nowego. Auto zostało jeszcze jutro ma ktoś na nie zerknąć i ocenić.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu... A4 B6 1.9 TDI AVF. Wymieniony miesiąc temu zestaw hamulców na 320 mm przod z A6 C5 i i tył na 288 mm. Hamulce odpowietrzał mechanik potem pojechałem jeszcze do Norauto gdzie odpowietrzali z podciśnieniem i dalej mam wrażenie że pedał jest  miękki i bierze głęboko. Przejechane około 1200 km więc już chyba klocki do tarcz się powinny ułożyć...

 Dodatkowo dość wcześnie załącza się ABS ale to chyba do sprawdzenia osadzenie czujników.

 

Edytowane przez rafal_i_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rafal_i_ napisał:

Podłączam się do tematu... A4 B6 1.9 TDI AVF. Wymieniony miesiąc temu zestaw hamulców na 320 mm przod z A6 C5 i i tył na 288 mm. Hamulce odpowietrzał mechanik potem pojechałem jeszcze do Norauto gdzie odpowietrzali z podciśnieniem i dalej mam wrażenie że pedał jest  miękki i bierze głęboko. Przejechane około 1200 km więc już chyba klocki do tarcz się powinny ułożyć...

 Dodatkowo dość wcześnie załącza się ABS ale to chyba do sprawdzenia osadzenie czujników.

Tył zapowietrzony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo odpowietrzania z podciśnieniem? Czyli co teraz, zdjąć zaciski tyl i odpowietrzać z odpowietrznikami w górze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam twn sam problem. A4 b6 wymieniłem heble na 320/280. Trochę miękko na początku. Odpowietrzanie podciśnieniem. Wyjechałem z warsztatu była petarda ale przez jakieś 100 km. Pojechałem drugi raz odpowietrzyć i nic lepiej. Gdzie szukać przyczyny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zima_1989 napisał:

Panowie mam twn sam problem. A4 b6 wymieniłem heble na 320/280. Trochę miękko na początku. Odpowietrzanie podciśnieniem. Wyjechałem z warsztatu była petarda ale przez jakieś 100 km. Pojechałem drugi raz odpowietrzyć i nic lepiej. Gdzie szukać przyczyny? 

w tylnych zaciskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, lekko odkopie.

Montowalem do siebie heble 4tlok 345 na przod(na poczatku tylko to), odpowietrzenie trwalo moze z 20m i byla brzytwa.

Pare miesiecy temu, dolozylem tez tyl(324, wiekszy zacisk i zaczal sie cyrk. Dodam rowniez, ze zaciski przod i tyl byly po pelnej regeneracji przez profesjonaliste(znany sprzedawca grubych i mniej grubych zestawow hebli na grupach fb).

Odpowietrzalismy pare godzin, litry plynu, bicie w tylne i przednie zaciski mlotkiem gumowym (tak radzil Dawid), - pedal wciaz miekki. Stwierdzilem, ze na razie to tak zostawie bo i tak w niedlugim czasie bede zakladal Quattro i zmienial pompe. Tak tez zrobilem w ostatnim czasie - pompa wymieniona na ta od quattro, pompa odpowietrzona, przez hamulce przelane 3L plynu(Textar) - pedal wciaz miekki, cale auto posprawdzane po kilkja razy kazdy odpowietrznik - powietrza zero.

Ma ktos moze jakies propozycje? Sam przod byla brzytwa, po dolozeniu tylu zaczely sie problemy. 

Przewody 4x oplot Hel, dodatkowo sprawdzona pompa abs - nie leci powietrze z zadnego przewodu.

Brak jakichkolwiek wyciekow z zaciskow czy przewodow(przynajmniej tam gdzie widac).

 

Z gory dzieki za pomoc. 

 

Edytowane przez Aleksandrooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj na próbę inne zaciski. Najpierw tylny lewy i odpowietrz. Później tylny prawy i odpowietrz. Jak problem zniknie przy którymś to będziesz miał winowajcę. 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Aleksandrooo napisał:

Witam wszystkich, lekko odkopie.

Montowalem do siebie heble 4tlok 345 na przod(na poczatku tylko to), odpowietrzenie trwalo moze z 20m i byla brzytwa.

Pare miesiecy temu, dolozylem tez tyl(324, wiekszy zacisk i zaczal sie cyrk. Dodam rowniez, ze zaciski przod i tyl byly po pelnej regeneracji przez profesjonaliste(znany sprzedawca grubych i mniej grubych zestawow hebli na grupach fb).

Odpowietrzalismy pare godzin, litry plynu, bicie w tylne i przednie zaciski mlotkiem gumowym (tak radzil Dawid), - pedal wciaz miekki. Stwierdzilem, ze na razie to tak zostawie bo i tak w niedlugim czasie bede zakladal Quattro i zmienial pompe. Tak tez zrobilem w ostatnim czasie - pompa wymieniona na ta od quattro, pompa odpowietrzona, przez hamulce przelane 3L plynu(Textar) - pedal wciaz miekki, cale auto posprawdzane po kilkja razy kazdy odpowietrznik - powietrza zero.

Ma ktos moze jakies propozycje? Sam przod byla brzytwa, po dolozeniu tylu zaczely sie problemy. 

Przewody 4x oplot Hel, dodatkowo sprawdzona pompa abs - nie leci powietrze z zadnego przewodu.

Brak jakichkolwiek wyciekow z zaciskow czy przewodow(przynajmniej tam gdzie widac).

 

Z gory dzieki za pomoc. 

 

Kogos przerosla wymiana zaciskow i to mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpowietrzaliście? Mam nadzieje, że nie pompując pedałem hamulca i upuszczając przy zaworkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jak odpowietrzaliście? Mam nadzieje, że nie pompując pedałem hamulca i upuszczając przy zaworkach.

Poczekaj, zaraz sie dowiesz jakim gów...em to robili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...