Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI rodzaje i różnice


zuchwa

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, DareQ napisał:

W 204PS nie bylo Quattro :thumbdown:

Dzieki. Do tego jeszcze nie doszedlem. W takim wypadku, nie bylo tematu. W rachube wchodza tylko 240 lub 245.

Edytowane przez Krzysiek.Bln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rozważam zakup 3.0 tdi 245 km. Przebieg auta 80000tys. Warto interesować się tym silnikiem? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd, skrzynia , wtryski . Jesli auto miało wymieniany olej co 30 tyś to bardzo źle ale przy takim przebiegu może jeszcze nie być tragedii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Czy silnik o kodzie CKVC jest wart uwagi? Auto ma przejechane 170km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spytam podobnie o silnik dcxa i skrzynie stronic skc  2017  3.0 218 koni 4x4,  jak ten motor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jedenastka napisał:

Ja spytam podobnie o silnik dcxa i skrzynie stronic skc  2017  3.0 218 koni 4x4,  jak ten motor ?

218 konny to CSWB, seryjnie ośka opcjonalnie z quattro.  Skrzynia przy tym silniku tylko 7 biegowy S-Tronic. W tym mocniejszym 272 konnym masz zawsze quattro i 8 biegowy tiptronic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jedenastka napisał:

dodam że chodzi mi o a6 c7

Ja pisałem o A4 B9. W A6 218 konne silniki to CZVA ,CZVB oraz CRTE też  tylko z s-tronic. Dwa pierwsze 400 Nm ten trzeci 500 Nm. Dla porównania CRTD z 272 KM ma 580 NM ale w przeciwieństwie do A4 ma też s-tronic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak  CZVB kod a6 3.0   czy ma jakieś wady czy mieści się w średniej  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystkie VW EA897evo V6, rozrząd, stukające koła zębate wałków rozrządu, nieszczelny króciec płynu chłodniczego między głowicami oraz pompa oleju o zmiennym ciśnieniu. To są główne bolączki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś różnica między silnikiem o oznaczeniu CDUC a CKVC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim inna norma spalin. CDUC  ma EU5, CKVC EU 6 z AdBlue i katalizatorem SCR.

Oprócz tego znacznie różnią się od siebie. Inny blok silnika, inna glowica nr. 1, inne panewki na wale i korbach, inne tłoki (CDUC ma firmy Mahle, CKVB i CKVC firmy Federal-Modul), inne wałki rozrządu, inna pompa oleju, inna pompa HD, inny Rail, inna turbina, inny układ wydechowy itd. W sasadzie to całkiem inny silnik.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2022 o 08:23, Muskel1 napisał(a):

Przede wszystkim inna norma spalin. CDUC  ma EU5, CKVC EU 6 z AdBlue i katalizatorem SCR.

Oprócz tego znacznie różnią się od siebie. Inny blok silnika, inna glowica nr. 1, inne panewki na wale i korbach, inne tłoki (CDUC ma firmy Mahle, CKVB i CKVC firmy Federal-Modul), inne wałki rozrządu, inna pompa oleju, inna pompa HD, inny Rail, inna turbina, inny układ wydechowy itd. W sasadzie to całkiem inny silnik.

Czyli ten ckvc to gorszy silnik na słabszym osprzęcie?w porównaniu do cduc? W dodatku może sie zacierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozróżniam kategoriami gorszy czy lepszy. Jest po prostu inny, a czy jest bardziej usterkowy Ci nie powiem, bo nie miałem CKVB/C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie rozróżniam kategoriami gorszy czy lepszy. Jest po prostu inny, a czy jest bardziej usterkowy Ci nie powiem, bo nie miałem CKVB/C.

Orientujesz się czy ten ckvc miał zmienne ciśnienie oleju przez co silniki się zacierały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CKVC to generacja EA897 (a raczej EA896G2), mające pompę oleju na łańcuchu.

Dopiero od generacji EA897evo stosowali pompy olejowe o zmiennym wydatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przymierzam się do zakupu Audi A4 Allroad, z silnikiem V6 3.0 TDI o oznaczeniu CDUC powiedzcie czy jest to silnik w miarę bezpieczny do zakupu, oprócz wiadomo sprawdzenia samej pracy motoru na miejscu etc,?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...