Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silniki 1.8 TFSI LIFT 2012-2015 opinie


syndroom

Rekomendowane odpowiedzi

Ok racja, odbiegliśmy trochę od tematu.

Reasumując 1.8 TFSI to każdy 170 konny CJEB po lifcie teoretycznie jest wolny od wady brania oleju tak ?

W przyszłym roku będę się przymierzał do b8 w TFSI i chciałbym dokonać świadomego wyboru...

Z tego co piszą tu użytkownicy o CJEBA-ach to opinie są dobre, więc to cieszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wybieram się na oględziny b8 1.8 TFSI 120 km avant 2009 rok przebieg podobno 189 tys.
Wiem, że tematów było sporo, ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o tym silniku. Może ktoś taki posiada i może wyrazić tu swoją opinię?. Dodam, że już czytałem, że te silniki biorą olej, że jest słabszy trochę od 160km - nie zależy mi tak bardzo na mocy silnika. Chodzi o awaryjność, co sprawdzić przed zakupem takiego auta?. dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogłoszeniu podane jest 120 KM. Z tego co widzę to jest taki model.

Dodam, że auto które chce jechać oglądać to benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z grubsza to kwestia brania oleju, ale tego i tak nie sprawdzisz przy takich oględzinach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 tfsi 170 km CJEB po lifcie również nic sie nie zmieniło czyli bierze olej ale w mniejszych ilościach ponieważ dopiero po przejechaniu 160 tyś plus zaczyna się problem z braniem oleju. Potwierdzone przez serwis na Audi A4 1.8 oraz A5 1.8 obie z 2012 r z silnikami CJEB 170 km .Znajomy który pracuje w serwisie potwierdził że są problemy z tymi silnikami na 100%. Wytarł się pierścień zbierający olej .Problem nasila się stopniowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie mam CJEB z przebiegiem na chwilę 99 200 km - od serwisu olejowego mineło 9000 (serwis robie co 12 000) i ubyły mi 2 kreski na mmi - co jest normalne bo cała podziałka to 1 litr .

Mam znajomego który ma CJEB z przebiegiem 250 000 km i zużycie oleju jest na tym samym poziomie co u mnie. Nie popadajmy w paranoje każde turbo bedzie spalac olej.

Ważne żeby nie łykało jak pierwsze wersje 1.8/2.0 gdzie na 1000 km potrafił zniknąć 1 litr oleju. Kolega z serwisu nie jest miarodajny gdyż niestety większość klientów aso robi serwis olejowy co 30 000 co zabija każdy silnik - i w tym przypadku uwierzę, że coś może się dziać bo np turbo juz puszcza olej z przyczyn złego smarowania hehehhe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz druga wymianę oleju i robię co 15 tyś i między wymianami MMI pokazuje ze ubyła 1 kreska z podziałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam To są tylko moje zebrane informacje na temat 1.8 tfsi cjeb , ponieważ sam jestem w trakcie kupna audi a5 model po lifcie . Jest problem z paleniem nadmiernym oleju w silnikach cjeb ale po przejechaniu wiekszej ilosci km jak to było w przedliftach. Dla przykładu podaje tekst ze strony internetowej :(sorki za tłumaczenie przez google )

Czy to prawda, że 2012 + modele te nie mają już olej?

Taka jest intencja, jeden ma pierścień zgarniający olej wykonany większe, aby rozwiązać ten problem, dlatego stosowany do dealerów i firm, które obecne Trzpienie również zmodyfikować 2012 + tłoki.

Niestety, to nie działa poprawnie w praktyce (to nieco lepiej, olej zaczyna się na wyższym km.standen), pierwsze silniki już dostosowane do oryginalnych tłoków przez dealerów i innych firm tutaj regularnie przez 2 adaptacji również niektóre silniki 2012 zostały dostosowane przez nas, mimo że były one wyposażone w nowe tłoków.

W połowie 2016 roku, nie Audi znów osiągnęła nowy tłok jako zamiennik, tym razem Audi ma tak wybraliśmy typ pierścień zgarniający olej ze strukturą wafel dla lepszego odprowadzania wody. Tak więc wszystkie naprawy od ~ 2016 i wszystkie silniki wyprodukowane od tego czasu prawdopodobnie nie będzie mieć więcej problemów przyspieszenia.

Można zrozumiec ze nic nie daja wymiany na nowe czesci dopiero po roku 2016 problem powinien zniknąć.

Edytowane przez marian2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian, dawaj tekst źródłowy;) Etka prawdę powie:-) W B9 jest cos innego wewnątrz silnika bo druga litera w kodzie jest jednak już inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak to jest w tych modelach ze skrzynią automatyczną multi? bać się jej czy nie jest już ona tak podatna na awarie jak w poprzednich modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.2.2017 o 15:31, A-rek napisał:

Kiedy multi było złą skrzynia?  W B6 czyli cn. 13 lat temu... Od B7 te przekładnie są dosyć wytrzymałe.  Ja w B7 zrobiłem 80 i 200 tysięcy, a w B8 prawie 50 tysięcy.  Nigdy nic się nie działo.  W tej z 200 miałem nawet lekki  program.  Także jeżeli żaden wariat nie jeździł tym autem wcześniej, to mogę jak najbardziej polecić.

*Musiał bym pogrzebać w zdjęciach jaki GKB miała ta skrzynia w B8(benz.211KM) i czy taki sam miały 1.8.

 

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.8 TFSI CJEB 170km, na dzień dzisiejszy ma prawie 173 tys przebiegu i nie mogę złego słowa powiedzieć. Jak jechałem do Chorwacji, to wziął mi mniej więcej 100ml oleju. Ogólnie wymieniam olej co 15 tys i w tym interwale zrobiłem tylko jedną małą dolewkę. Także na prawdę jestem zadowolony z tego silnika :thumbup1:

Ale jak ktoś wymienia olej co 30tys, no to prędzej czy później coś się rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem Passata B7 1.8 tsi 160km 2012r. Pogonilem przy przebiegu ciut ponad 60 tys. I nic sie nie dzialo. Olej co 15 byl wymieniany i dolewek nie robilem pomiedzy. Ale pewnie powiecie ze za maly przebieg wiec i info malo pomocne.. przed kupnem sporo czytalem i od 2011 roku od kwietnia te silniki byly poprawione jesli chodzi o te pierscienie. Ale jaki to byl kod silnika dokladnie musialbym sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 57k. 1.8 tfsi 170km CJEB. Żadnych problemów z tym silnikiem poza niskim momentem przy 1000-1500rpm. Box na 221km i 411nm poprawił dynamikę zdecydowanie. Jezdze na pb98. Oleju nie pije. Wymiana co 15k. Pierwsze 12k było na fabrycznym Castrolu i wtedy zjadło 3 kreski. Później już tylko Motul i max 1-2 kreskai spada na te 15k. Czyli w normie i nic nie trzeba dolewać. Polecam ten silnik.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bardzo przyjemny ;) 

przebieg 60 tysięcy bez dolewkę oleju od wymiany do wymiany

wymienione tylko łączniki stabilizatorów ale to we własnym zakresie ;) bardzo polecam ten silniczek 170 konny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pozytywnych opinii o tym silniku. Co prawda na razie objechałem z nim ziemię tylko raz (a całe auto raptem dwa razy), ale nawet po firmowym serwisowaniu niemalże long-life żadnych negatywnych znaków nie widać, dolewki oleju też nie są potrzebne (a po 2.0TFSI jestem na konieczność takowych wyczulony). Można oczywiście jakoś tam czasami pomarudzić na rozwijanie mocy/momentu od samego dołu czy zestopniowanie sparowanego z nim manuala,  ale to bardziej kwestie skrzyni niż silnika. Generalnie daje radę. Pozdrawiam.

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...