Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI CAHA-termostat diagnoza


PiterEL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie


Chciałem zapytac userów z silnikiem 2.0 TDI CAHA. Bo ostatnio w Święta jak było ok -8 stopni to silnik nie potrafił mi złapać temp. 90 po 30 km. Mówię tutaj o trasie przez wioski/wsie. Mam zasłonietą chłodnicę w ok 3/4 stopniu. Dopiero jak wyłaczyłem nawiew całkowicie to temp skoczyła do 90. Tak nie dała rady i stała na ok 80. Nie wiem jak sprawdzić termotat jak jest na aucie przykrecony bo jest tam masa wezy dochodzących z różnych stron i nie wiem jak. W 1.9 TDI było łatwiej i tam można było sprawdzić nagrzewanie się węży po przejechaniu jakiegoś niedużego odcinka. Proszę o pomoc bo trochę dziwne aby nagrzewał się silnik aż 30km. Później jak zatrzymałem się na światłach w korku to znów temp. spadła...



Proszę o pomoc.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro

CZyli nie szukać tu problemu...

A jak sprawdzić termostat w tym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto

Tylko przez to pali więcej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie dublować tematu zapytam tutaj - czy w B8 3.0 TDI sytuacja jest taka sama? Auto potrafi mi się przy delikatniej jeździe nie dogrzać do 90* przez 30km, nawet jeśli jest dodatnia temperatura. Jak stoję w korku to złapie 90*, ale później znowu spada Czy to wina dużej sprawności silniki i małego obciążenia -np przy 140 km/h mam nieco ponad 2000 obr/min? Termostat mam nowy z ASO, bo tylko tam był dostępny - sprawdzony i sprawny.

Jak wygląda kwestia żaluzji za kratą wlotu powietrza? U mnie są tylko takie, które otwierają się pod wpływem oporów aerodynamicznych.

Szukać dalej czy ten typ tak faktycznie ma? Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi.

Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne.

Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi.

Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne.

Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta?

pozdrawiam

Mysle że od partii części. Pewnie plastik od temp żółknie :) Ale strzelam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?

W trakcie wypalania DPFa silnik dojdzie do odpowiedniej temperatury, nie masz sie co martwic.

Edytowane przez kuebk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiem mi ktoś gdzie sprawdzić oraz ile wchodzi litrów płynu chłodządzego do układu chłodzenia silnika CAHA ? Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat. Tylko nie wiem w jaką ilośc koncentratu zaopatrzyć się... ? W ETKA nie znalazłem jaka ilość jest w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat.

Zalecany jest G13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal

Sugeruję się tym co usłyszałem w ASO, mnie powiedzieli, że mam G13 i producent nie przewiduje wymiany, tylko zaleca kontrolę. Może niech inni się wypowiedzą w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu was koledzy zmartwię bo w większości przypadków jednak winny jest termostat. Szczególnie 2.7 i 3.0 jeśli nie potrafią osiągnąć temperatury.

2.0 również przy ciężkiej nodze zagrzać potrafi się już po 2km jeśli mamy na plusie, zimą wiadomo potrzeba więcej czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat...

I pewnie i tak nic to nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...