Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI CAHA-termostat diagnoza


PiterEL

Rekomendowane odpowiedzi

Te silniki mają bardzo wysoką sprawność cieplną stąd problemy z nagrzewaniem.

Musiałby być dokładnie odizolowany wówczas nie byłoby problemu.

Zasloniecie chłodnicy to dobre wyjście ale trzeba uważać przy temperaturach powyżej zera.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo

Ja w połowie listopada wymieniałem kompletny rozrząd z termostatem i szczerze mowiąc przy mrozach -7...-9 auta na pobocznych drogach przez 25km nie nagrzałem do 90st. na autostradzie A4 nie ma znaczenia jak ujemna temperatura jest na zewnątrz auto szybko osiąga 90tke - ale to zupełnie inne warunki .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C

Edytowane przez firefighter79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C

Dokładnie tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda na autostradzie , ale gdy zwolnię i z gory jade na biegu bez gazu to temperatura spada . Tak tez nie powinno być ?raczej nie

Edytowane przez michael130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dzisiaj wymieniłem termostat oryginalny z Aso . Przerąbane z wymiana , ale temperature 90 stopni trzyma cały czas . Nie ma żadnych wachan temperatury , trzyma cały czas . Musi być oryginalny z Aso . Gdy będziecie wyieniac kupcie sobie jeszcze oringi . Nie trzeba demontować alternatora ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, PiterEL napisał:

Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.

może zbieg okoliczności ale znam też przypadek gdzie po wymianie termostatu na nowy temperatura nie trzymała się na 90stopni, a po wymianie na ori z ASO ładnie wstaje i trzyma 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie będzie trzymał w minusowych temp 90 lub w określonych warunkach (zjazd w dół dłuższy etc) bo to nie wina termostatu.  Taka konstrukcja.

Edytowane przez audikrk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam exeo z silnikiem CAGA 2.0tdi dopiero po czwartej wymianie termostatu silnik nawet przy minusowych temperaturach (niedawno było u nas -15) trzyma 90 stopni. Fakt, że kilka kilometrów trzeba zrobić aby osiągnął taka temperaturę ale jak już osiągnie to trzyma. 

Z termostatami to jest loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze to nie kwestia termostatu, nawet sam producent twierdzi ze takie zjawisko jest normalne (oczywiscie w okrelosnych warunkach jazdy) tlumaczac to wysoka sprawnoscia samego silnika. Co przeklada sie na mniej generowanego ciepla, co skolei przeklada sie na wolniejsze lub tez nie calkowite nagrzewanie sie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te samochody tak mają. Nie ty pierwszy doktoryzujesz sie nad termostatem w 2.0tdi CR ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2017 o 18:44, audikrk_ napisał:

Nie uwierzę, bo to nie kwestia termostatu. 

Dzisiaj mrozu niestety nie było ale ok 0-1 stopnia. Zrobiłem zdjęcie aby pokazać że w moim secie po wymianie termostatu trzyma silnik 90stopni. 

3d14669da642b2f0med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobić do 90 - z tym nie mam wątpliwości, bo osiągać to i u mnie osiąga, wystarczy przelotowa prękość 130-140 na np. autostradzie nawet przy -25 st

 

Zjeżdzając w dół na pewno opadnie, oczywiście najwięcej zależ od temp zewn, bo powyżej jakiejś temp - ciężko określić jakiej nie będzie w ogóle opadała i ładnie trzyma 90... Dlatego te posty wypływają tylko w zimie. Niestety

Edytowane przez audikrk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem najpierw na Ori, niestety dochodziło do ok 75-80stopni, potem kupiłem dwa zamienniki i ostatecznie pojechałem do serwisu VW i kupiłem Ori jeszcze raz. 

Na chwilę obecną nie ma znaczenia czy jadę stałą prędkością, czy stoję w korku w mieście. Zdjęcie zrobione w mieście na parkingu przed sklepem. 

Będę miał więcej czasu to dla nie dowiarków nagram film i pokażę jak trzyma temperaturę niezależnie od jazdy i oczywiście z włączonym ogrzewaniem.

Nagrałem film. Rozpędziłem auto do ok 140km/h i jadąc z górki puściłem gaz i auto powoli zwalnialo aż do ok 40km/h. Temp na zewnątrz ok 0 stopni. Wskaźnik temperatury cieczy chlodzacej nawet nie drgnął, ogrzewanie włączone. Dodam, że niezależnie od warunków pogodowych oraz jazda w trasie czy w korkach w mieście jest tak samo. Oto link do filmu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miałem to samo ze swoim termostatem zachowywał się jak by był cały czas otwarty ciężko było nagrzać auto nawet do 70-80 stopni dopiero jak wjechałem na autostradę czy dłuższą trasę auto nagrzewało się do 90 stopni ale gdy stanąłem w korku czy gdzieś to auto od razu traciło temperaturę i wiało zimnym powietrzem z nawiewu chciałem wymienić termostat ale w Polsce nie był nigdzie dostępny prócz ASO co dla mnie było mega dziwne żaden intercars gordon itd nie mieli zamówiłem Halla prosto z Berlinu z przyszedł zapłaciłem 121 zł i teraz podzielę się swoimi doświadczeniami po wymianie termostatu auto szybko łapie temperaturę nawet przy takiej pogodzie jak dziś -11 stopni szybciej wieje ciepłym z nawiewu co do temperatury do nagrzewa się ładnie i dość szybko do 90 stopni na postoju delikatnie temp spada przy takiej temp jak dziś czyli -11 stopniach przy podpięciu pod delphiego pokazuje temp 86-84 stopnie cieczy chłodzącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak wam powiem, że ten typ tak nie ma i powinien normalnie osiągać 90 ? O winowajcy o dziwo mało kto wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...