Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI CAHA-termostat diagnoza


PiterEL

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Ronivw napisał:

U mnie jak w opcji 2 i po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.
Pierwszą zimę jeżdżę z dobrym termostatem i jestem w szoku. Mniejsze spalanie Dpf wypala się raz na 3 tygodnie a wcześniej ciągle się załączało wypalanie. Nie ten samochód! Co do ogrzewania w środku to proponuje poszukać w ustawieniach MMI załączenie funkcji dogrzewania wnętrza załanczającej się poniżej 5 stopni na dworze. Pozdrawiam

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

to przed wymianą jaką ci osiągał temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wyzyk83 napisał:

to przed wymianą jaką ci osiągał temperaturę?

Naprawdę różnie. Dosłownie wszystko miało wpływ na to ile w danym momencie było. Generalnie 90 było tylko przy butowaniu,wypalaniu DPFu i podjeździe pod dom po trasie na konkretną górę na drugim biegu. Teraz podobny dystans i stoi 90 czy 0 czy -15 stopni. Pomyśleć ,że dwa lata się tak męczyłem bo na forum napisali "ten typ tak ma". Namówiłem już jednego znajomego na wymianę w CAHA i oczywiście tak samo pomogło. Ale daję rękę uciąć tylko za oryginał z końcówką AD.

IMG_20171106_183115-2232x2976.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a temperaturę szybciej ci osiąga 90 stopni?

spalanie się zmniejszylo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wyzyk83 napisał:

a temperaturę szybciej ci osiąga 90 stopni?

spalanie się zmniejszylo?

 

Przy spokojnej jeździe po miejscu to średnio 6-8km i stoi 90. Przy normalnym ogrzewaniu wnętrza. Wcześniej dystans nie miał znacznia, a dpf doprowadzał mnie do szału bo podjeżdżając pod dom na 2 biegu auto łapało 90 i już zaczynał wypalanie DPFu. Tej zimy może 2 razy tak się stalo bo autko robi to poczas normaknej jazdy. Spalanie koło komina drastycznie spadło. Średnio za 100zł ON ze Stadoilu robię 300km i dodam, że mam quattro. Dziwi mnie tylko fakt, że od wymiany do wymiany nie dolewam oleju wczoraj wyskoczył serwis olejowy. Tzn już nie pokazuje dystansu bo przejechałem 15tyś km i na MMI znikło może 0,5-1cm. Nie wiem czy to normalne i inni tak mają? Aha jeszcze jedno mój mechanik dostał termostat ode mnie do ręki i za jakiś czas wróciłem po auto. Zero narzekania , że ciężko lub coś było nie tak. To chyba zależy od mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ronivw napisał:

Naprawdę różnie. Dosłownie wszystko miało wpływ na to ile w danym momencie było. Generalnie 90 było tylko przy butowaniu,wypalaniu DPFu i podjeździe pod dom po trasie na konkretną górę na drugim biegu. Teraz podobny dystans i stoi 90 czy 0 czy -15 stopni. Pomyśleć ,że dwa lata się tak męczyłem bo na forum napisali "ten typ tak ma". Namówiłem już jednego znajomego na wymianę w CAHA i oczywiście tak samo pomogło. Ale daję rękę uciąć tylko za oryginał z końcówką AD.

IMG_20171106_183115-2232x2976.jpg

..,przy naprawdę dużych spadkach temperatury powietrza  ( np. -25 ),auto może nie dogrzewać się do " książkowej" temp. 90 st. i w takich przypadkach częściowe zasłonięcie chłodnicy powinno skutkować wzrostem temperatury silnika. W pozostałych okolicznościach winny w 90 % jest termostat.... !!!! ( nawet nowy ! )

Mówienie że ten typ tak ma jest po prostu bzdurą.. trzeba sprawdzić czy układ przypadkiem się nie zapowietrzył,czy nie włącza się np. wentylator ( bo uszkodzony jest czujnik ) itp. Przecież wiadomo że przedkłada się to na zwiększone zużycie paliwa !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, tylko wymiana termostatu na nowy pomaga. Ja miałem podobny objaw. Ciężko było dogrzać silnik do 90 st. Cały czas utrzymywał się w zakresie 80-90 nawet przy temperaturze zewnętrznej 10 st. Niestety sama wymiana to dużo zabawy, ale da się zrobić, Nobla za trzeci króciec przy termostatacie- rurka plastikowa w którą wchodzi kolejną rurka z uszczelką. Żeby ją stamtąd wydostać trzeba posiadać lvl 10 ? ale się da. Na cały zabieg wymiany wraz z czyszczeniem EGR trzeba poświęcić ok 8h pracy (oczywiście własnej nie mechanika, oni może to szybciej robią).

I nie ma co wierzyć że ten typ tak ma. Mój po wymianie wrócił do pożądanego stanu. Chociaż stary miałem zamontowany o tych samych numerach ten z końcówką AD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem po wymianie termostatu oczywiście na ori 03L121111AD

mi wymiana zajęła około 2h

najlepiej dokupić nowy oring 06B121687 nie ma go w zestawie z nowym termostatem

potwierdzam że auto osiąga 90 stopni bez względu na styl jazdy i nie zależnie od temperatury na zewnątrz

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dałeś radę z wyciągnięciem tej plastikowej rurki co idzie wzdłuż bloku, oczywiście po jej odkręceniu. Bo u mnie chyba nigdy nie była ruszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, airkollon napisał:

A jak dałeś radę z wyciągnięciem tej plastikowej rurki co idzie wzdłuż bloku, oczywiście po jej odkręceniu. Bo u mnie chyba nigdy nie była ruszana.

trochę się naszarpałem ale jakoś wyszła. nikt mi nie powiedział i założyłem nowy termostat i musiałem drugi raz ta rurkę wyciągać bo został stary oring i mi przeciekało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie myślałem że jest na to inny sposób, ja szarpałem się długo bo jakaś "zapieczona" była :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w 2.0 tdi wychodziły dwa rodzaje termostatów? 03L121111AD jest z obudową plastikową. W etce znalazłem inny o numerze 03L121113A i zerkam pod maskę i u nie jest taka prosta rurka z bloku jak z poniższego rysunku pod numerem 8. Czyli 03L121111AD u mnie nie podejdzie?

 

1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2018 o 19:21, wyzyk83 napisał:

też jestem po wymianie termostatu oczywiście na ori 03L121111AD

mi wymiana zajęła około 2h

najlepiej dokupić nowy oring 06B121687 nie ma go w zestawie z nowym termostatem

 potwierdzam że auto osiąga 90 stopni bez względu na styl jazdy i nie zależnie od temperatury na zewnątrz

  

Potwierdzam to samo - oring też warto zmeinić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy przy wymianie termostatu trzeba spuszczać cały płyn z układu, czy może wystarczy 1-2 l. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie czy 03L121111AD pasuje tez do CAGA? Niby ten sam silnik tylko turbo wieksze w CAHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij pod maskę i zobacz jak wyglada.

A mnie zastanawia inna sprawa, co to za termostat ten ori? Jaka firma go produkuje? Czy ktoś to wie?

Bo co niby takiego magicznego ma w sobie, że on zdaje egzamin a zamienniki typu behr, meyle, gates, hella nie dają rady?

W/w zamienniki wąchają sie miedzy 100-150zl, ori 200-250zl, czy ta różnica 100zl to nie przypadkiem marża dla ASO?

Zmienialem sprzegiełko alternatora, ori było ina, kupiłem w motoryzacyjnym sprzegielko ina, dałem 120zl, teraz pasuje zadzwonić do ASO i zapytać ile oni chcą za sprzegielko ina ?

 

 

ASO Kielce:

- termostat zdekodowany po VINie (2011r CAHA) 03L121111AD 252 zł

- sprzęgiełko alternatora ori 400 zł

Edytowane przez gruzin519
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2018 o 15:09, Kooga napisał:

wiecie czy 03L121111AD pasuje tez do CAGA? Niby ten sam silnik tylko turbo wieksze w CAHA

CAGA i CAHA mają ten sam układ chłodzenia. Zależy który rok masz, bo widzę, że do 17.08.2009 ten termostat w tych silnikach nie występował.

Ja kupiłem w ASO za 150zł bodajże ORI 03L121111AD.
Niestety przyszła zimniejsza pogoda i okazało się, że nadal nie dogrzewa. Wymieniłem ten termostat na wężu wodnym i przy minusowych temperaturach dochodzi do 90* (oczywiście jadąc 1200 obrotów przy 60km/h się nie dogrzewa (dochodzi do ok 75), trzeba trochę depnąć. Ale jak złapie już 90 to nie schodzi). Użyłem termostatu 1K0121113A a dokładniej BEHR BERH TH575 i jest to termostat Audi ze zmazanymi oznaczeniami.

Może dla dużego termostatu też behr byłby ori ze zmazanymi numerami (behr TI3487 )

Generalnie jak ktoś ma problem z temperaturą proponuję zmienić od razu oba termostaty i mieć spokój. Jeszcze niektózy zmieniają dławik 1J0122351 obok termostatu na wężu dla spokoju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten drugi termostat o którym piszesz że na wężu wodnym ? On chyba jest tylko przy wersji skrzyni multitronic ?

Który masz rok auta ?

 

U mnie też widzę że jak wyłączę ogrzewanie wnętrza to o wiele szybciej dogrzewa się... A jak złapie to wtedy już raczej trzyma...

Edytowane przez PiterEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2011 i multitronic. Ten drugi termostat jest na wężu między silnikiem a ścianą grodziową. 
szczerze nie wiem jak wygląda przy manualach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi termostat o którym mowa występuje przy skrzyni automatycznej. W manualu jest tylko jeden główny przy bloku. 

Apropo, zmieniłem na behr/mahle TI 34 87 ze zmazanymi numerami ori koszt 90zl (aso Kielce chciało 242zl :D za taki sam)

objaw jak kolega wyżej pisze, ze przy niskich obrotach się nie dogrzewa, ale jak już złapie to może zanotować ewentualny spadek o grubość wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś posiada jakiś szczegółowy manual jak wymienić termostat w silniku CAHA 2.0 tdi ? Szukałem tyle i nigdzie nie mogę znaleźć. Nie wiem czy sam mógłbym się tego podjąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...