Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem poziomu paliwa


Majjkel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, napotkalem dziwny problem. Oddalem auto na zmiane klockow i wyjechalem z dziwnym bledem... Moze byc to dziwny zbieg okolicznosci albo lewy VAG mechanika/ ewentualnie chcieli mi odciagnac z baku pare litrow i zdupczyli sprawe :P . Otoz wyjezdzajac nagle zapalila sie kontrolka rezerwy gdzie bylem pewien kiedy oddawalem auto, ze paliwa jeszcze dostatek no ale coz... pojechalem na stacje, zalalem 20 litrow i wskaznik troche skoczyl ale nie tyle ile nalezy, wiec zalalem nastepne 20... Ku mojemu zdziwieniu, wskaznik dalej na 1/4.. no ale poza polem rezerwy a rezerwa dalej swieci.. Auto wzialem na szarpaki, porzadnie wytrzepalem i dalej kiszka. Po zapieciu kolejnego VAGa (tym razem porzadnego KTSa z Boscha) wyskakuje taki blad: >000438 Czujnik doplywu paliwa 2 (G169) Otwarty/zwarty obwod do plusa.

Moj audik to 1.8T 163KM BFB 2002r Przod naped!! Nie wiem co mam o tym myslec, czy dobierac sie do pompy paliwa w baku i sprawdzic styki na plywaku? Dlaczego VAG pokazuje blad drugiego czujnika gdzie dwa czujniki byly tylko w quattro z podzielonym bakiem paliwa? Czy moze byc, ze ich (pierwszego mechanika) komputer dal jakies lewe napiecie i programowanie przeskoczylo z przednionapedowca na quattro i w zwiazku z tym komputer czyta srednia z obydwu czujnikow wiec dwojka zaniza wyniki na liczniku bo przeciez jej w ogole nie ma? Mam nadzieje, ze jakies madre glowy rozkminia ten temat bo sytuacja dosc dziwna...

Z gory dzieki, Pozdrawiam!


Co pokazywal jeszcze VAG to z 1 czujki wyswietla 13 litrow (bylo napewno duzo wiecej) i rezystencja 141 Ohm a z 2 czyta tylko 0 litra i rezystencje 500 Ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś powstał u mnie podobny problem. Stało się to w momencie instalacji tempomatu. Kabli raczej nie dotykałem a błąd pojawił się nagle. Zastanawiam się czy podczas adaptacji/kodowania coś nie przestawiłem nieprawidłowo.Na fis-ie pokazuje że przejadę 0km i również wskaźnik też na zero. A w baku na pewno ponad połowa. Nie pamiętam dokładnie ale błąd też chyba taki sam pokazuje. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie zmieniałeś modułu kierownicy - tam gdzie wpinasz tempomat ?

no pewnie kodowania sie coś musiały posypać - jak nie w tym module to jest jeszcze licznik

ED.

w zegarach znalazłem opcje zmniejszonego zbiornika paliwa dla 4x4

Edytowane przez Homiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to. Chociaż nie przypominam sobie żebym zmieniał te ustawienia. A jest jeszcze opcja zmiany ustawień czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest szansa że może być przypisywanie vin do sterownika i np jak zegary wykryły sterownik z nie przypisanym vinem, to zmieniły swoje ustawienia. ale w module kierownicy chyba niema vinu.

inne opcje to korekta % wskaxań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie, sorki za zwloke ale ostatnio nie zagladam tu zbyt czesto z uwagi na brak czasu.. Tak wiec, problem udalo mi sie rozwiazac (opisywalem to juz chyba gdzies). Sprawa byla banalna. Podczas wymiany klockow u mechaniora, poprosilem go zeby mi wylaczyl kontrolke z okladzin, ktora pomimo nowych klockow na fisie widniala. Ubogi jeszcze wtedy w wiedze o naszym kochanym VAGu, usluchalem zyczliwego mechanika, ktory stwierdzil, ze oczywiscie, da sie to zrobic w sterowniku co jest bzdura gdyz UWAGA: nie da sie wylaczyc kontrolki okladzin z poziomu VAGa :P . Wracajac do sprawy, owszem pomajstrowal w module instrumentow tj. 17stce i chyba w nadziei, ze cos zdziala na pale przekodowal mi stera no i kontorlka okladzin jak byla tak tez zostala ale wyskoczyl blad drugiego czujnika paliwa. W osce go nie ma wiec od samego poczatku cos smierdzialo, sciagnalem vcdsa, posiedzialem na ross-techu i roznorakich forach, zszedlem do auta i zastalo mnie kodowanie 17stki pt ''01000''. W wiekszosci przypadkow kodowanie jest 7mio cyfrowe ale u mnie tylko 5cio (jeszcze nie doszedlem do tego dlaczego) wiec opisy z wielu forum i rosstecha troche nie pasowaly do tego co zobaczylem no ale pomyslalem ''do odwaznych swiat nalezy'' i na wlasna odpowiedzialnosc zaczalem kombinowac z poszczegolnymi zestawieniami kodowania i metoda prob i bledow zszedlem do podstawy ''00000''. Ku mojemu zdziwieniu, wskaznik paliwa ozyl, znikla ciagle palaca sie rezerwa oraz zniknal blad czujnika paliwa nr 2 :naughty: Od tamtej pory jezdze zadowolony z wlasnych umiejetnosci mechatronicznych :P i nic sie nie dzieje :wink: Wiec Michale, zanim zaczniesz dobierac sie do pompy pod podloga bagaja to sprawdz kodowanie bo czasami skomplikowany problem moze okazac sie robota na 2 minuty zamiast caly dzien. Mam nadzieje, ze cos podpowiedzialem. Jezeli potrzebujesz jakis dokladniejszych instrukcji to wal na priv. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprawdziłem w instruments 17 group 4 i podaje dwie wartości tank cont.: 17l i 115 ohms oraz 0l i 510 ohms czyli tak jakby był drugi czujnik paliwa włączony (jak w guatro)? Gdzie to można wyłączyć?


dokładnie tak. problem był w tym ze w którymś momencie ustawiłem na bak od quatro i zamiast 0 było 1. Dzięki za pomoc chłopaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam dziwny problem - ostatnio tankowałem benzynę do pełna w maju i od tamtej pory zrobiłem prawie 6 tysięcy kilometrów (jeżdżę ciągle na gazie).

teraz pojechałem na stację i weszło 13 litrów - odbijało gdy chciałem więcej. Może być gdzieś zapowietrzenie?

Dodam, że nie działa wskaźnik paliwa - ciągle jest na środku skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że mało weszło? Jeżeli jeździsz na ciągle na gazie, masz sprawny termostat to bierze tylko przy odpalaniu. Zapowietrzony raczej nie może być, bo chyba w bagnecie do tankowania jest odpowietrznik,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam błąd jak kolega też cały czas świeci mi się kontrolka rezerwy paliwa na (fisie) pomimo tego, że pokazuje 3/4 zbiornika. Próbowałem z kodowaniem, ale u mnie nie przyjmuje kodowania 00000 jest ustawione kodowanie 11097 i nie można go zmienić.

Udało mi się zmienić kodowanie na 10000 licznik już nie pokazuję błędu rezerwy na (fis) . Nie mogę dalej zmienić kodowania na 00000 . Wersja VCDS 15.7.0 . Co źle robie ...?

Edytowane przez Andrewww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

zwracam się do Was z prośbą bo zupełnie nie znam się na tych komputerach, vagach itd. Chciałbym jedynie abyście mi powiedzieli co i jak mogę sprawdzić aby dowiedzieć się czego dotyczy awaria. 

Otóż 3 dni temu tankowałem samochód. W baku powinno być ok. 15l (co najmniej 12l) ropy bo nie jeździłem przez weekend. Dziś odpalam samochód, zapala się rezerwa i zasięg jakiego w życiu nie miałem - 10km. Tyle, że do pracy mam 11km i spokojnie dojechałem, nic nie krztusiło, nic się nie działo. Ale przez cały czas wskazówka paliwa była praktycznie na 0 i cały czas kontrolka rezerwy. I teraz pytanie czy może to być pływak czy może to być coś innego? 

Edytowane przez Kerm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Ja przez przypadek skasowałem wszystkie wartości w 17 - instruments do zera. Wydaje mi się że wskaźnik działa źle i cały czas świeci się kontrolka paliwa + błąd jak u kolegi powyżej. Powiedzcie mi co nigdzie nie mogę znaleźć co oznacza "WorkShop Code"? Mam same zera a pamiętam że miałem tam zupełnie inne wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam problem z moim wskaźnikiem paliwa .
Opisze co zrobiłem : wymieniłem pompę paliwa bo stara mi padła , więc kupiłem używaną , kompletną z obudową i wskaznikiem paliwa .
Wszystko pasowało , kostki , wejścia , płytka wskaźnika taka sama , drut pływaka tak samo wygiety , ta sama długość .

Otóż po zamontowaniu nowego zestawu wskaźnik pokazał mi o wiele więcej niż miałem , w zbiorniku było paliwa na 100 km a po odpaleniu na nowym wskazniku było na 300 , czyli pokazywało około połowy zbiornika .
Co dziwne ... w miarę jazdy i z ubywaniem paliwa wskaźnik wskazuje coraz więcej wachy i coraz większy dystans do przejechania ....
Wyjąłem pompę jeszcze raz myśląc ze może coś sie zawiesiło , zaczepiło lub włożyłem zestaw w niewłaściwy sposób .
Ustawiłem wszystko jeszcze raz na znaki widoczne na zbiorniku i obudowie pompy i dalej to samo ...

Odłączyłem akumulator na kilka minut , podłączyłem i znów  zle wskazuje ...
Jakieś podpowiedzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącz VAGA i zrób kalibracje czujnika.

u mnie po założeniu innego zbiornika też źle pokazywało

Adaptation

Channel 029: Tank Characteristic (Fuel Level Sensor 2)

Parallel shift of tank characteristic by +/- 32 Ohm. Only for Quattro models.

  • Standard Value: 128

  • Value Range: 96...160 (-8.0...+8.0 l)

  • Increments: 1 = 1 Ohm = 1/4 l

Channel 030: Tank Characteristic (Fuel Level Sensor 1)

Parallel shift of tank characteristic by +/- 32 Ohm.

  • Standard Value: 128

  • Value Range: 96...160 (-8.0...+8.0 l)

  • Increments: 1 = 1 Ohm = 1/4 l

Channel 032: Tank Characteristic (Not detactable Tank Volume)

The tank volume which is not recordable by the fuel gauge sender(s).

Channel 033: Tank Characteristic (Full Calibration)

Non-parallel shift of the tank characterictic above a readout of 1/2. To start the adaptation enter '65535' as new value.

  • Standard Value: 128

  • Value Range: 112...144 (-4.0...+4.0 l)

  • Increments: 1 = 1 Ohm = 1/4 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2017 o 01:04, Kiiitek napisał:

Witam , mam problem z moim wskaźnikiem paliwa .
Opisze co zrobiłem : wymieniłem pompę paliwa bo stara mi padła , więc kupiłem używaną , kompletną z obudową i wskaznikiem paliwa .
Wszystko pasowało , kostki , wejścia , płytka wskaźnika taka sama , drut pływaka tak samo wygiety , ta sama długość .

Otóż po zamontowaniu nowego zestawu wskaźnik pokazał mi o wiele więcej niż miałem , w zbiorniku było paliwa na 100 km a po odpaleniu na nowym wskazniku było na 300 , czyli pokazywało około połowy zbiornika .
Co dziwne ... w miarę jazdy i z ubywaniem paliwa wskaźnik wskazuje coraz więcej wachy i coraz większy dystans do przejechania ....
Wyjąłem pompę jeszcze raz myśląc ze może coś sie zawiesiło , zaczepiło lub włożyłem zestaw w niewłaściwy sposób .
Ustawiłem wszystko jeszcze raz na znaki widoczne na zbiorniku i obudowie pompy i dalej to samo ...

Odłączyłem akumulator na kilka minut , podłączyłem i znów  zle wskazuje ...
Jakieś podpowiedzi ?

 

Na przełomie 2002 i 2003 była zmiana pływaków. Włożyłeś pływak od starczej/nowszej wersji. Musisz zainstalować swój pływak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie, odgrzebie temat… otóż pare dobrych lat temu zrobiłem przekładkę z fwd na Q. Całe programowanie zostało ogarnięte to porządku, pompa wymieniona na nową i wszystko śmigało. Od pewnego czasu przy wskazówce na 1/4 baku i zasięgu na 120km paliwo tj nie dochodzi i szarpie, przerywa, strzela z rury. Ledwo dojechałem na stacje wlalem do pełna, ku zdziwieniu weszło 44l. Na vcds wskaźniki i Ohmy nie wykazywały jakiś błędów. Gdzie szukać przyczyny? Pływak, pompa, a może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...