Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ciepłego nawiewu !


Mat3oMax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z ogrzewaniem ostatnio jadę sobie wszystko działa, nawiew działa wieje ciepłe powietrze a tu nagle przestaje wiać ciepłe i teraz cały czas jest tylko zimne zmiana temperatury na panelu nic nie pomaga czy miał ktoś z was już taki problem z ogrzewaniem ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas zmiany temperatury zmienia się położenie klapy nawiewu. Może jest otwarta cały czas.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to działa wszystko, ale wieje tylko zimne powietrze klapy słychać, że chodzą a jest cały czas zimne powietrze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klap jest 6 wiec nie wiesz ktore chodzą a które nie. Bez vaga nic nie zrobisz.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem do twojego

Albo problem jest:

1. ze sterowaniem klimatronika

2. zabrudzona nagrzewnica

3. zapowietrzanie się układu chłodzenia lub zbyt mało płynu w układzie chłodzenia

4. źle wpięta instalacja gazowa

do pkt

1. zrób adaptacje klap klimatronika - na forum jest jak to zrobić

2. na podszybiu będziesz miał dwa węże gumowe, które idą do nagrzewnicy, sprawdź czy są gorące, jeżeli nie to

- odpiąć i spróbować przepłukać (będziesz widział czy są zapchane) - na forum jest jak to zrobić,

Jeżeli jest przepływ to patrz niżej:

3. problem z głowicą, termostatem, czujnikiem temp. płynu, pompą wody

Jeżeli termostat to:

zagrzać auto do 90 Stopni i sprawdzić czy na wtyczce od termostatu jest ~12V

Jeżeli nie to:

Włącz zapłon i wetknij w jedno gniazdo (sprawdź jedno i drugie) wtyczki jeden koniec miernika a drugi do masy samochodu (może być minus na akumulatorze) - jeżeli pokaże ~12V to zasilanie jest. Wtedy jest problem ze sterowaniem termostatu

Sterowanie termostatu jest za pomocą czujnika temp. płynu -pradopodobnie do wymiany

Jeżeli nie ma zasilania w tych testach to sprawdź bezpiecznik (15A), który znajduje się w skrzynce po prawej stronie pod maską (prawy górny róg) - ja miałem spalony

Ostatnia opcja to uszkodzony termostat, trzeba go wyjąć i sprawdzić czy działa - jest na forum jak to zrobić

Jeżeli pompa to:

Pompe wody możesz sprawdzić, zdejmując termostat, będziesz czuł wirnik pompy, wrzuć piąty bieg i delikatnie pchnij samochód, wirnik powinien się obracać

Albo zdjąć rozrząd i wyjąć pompe

Jeżeli nic z powyższych to prawdopodobnie głowica :kwasny:

4. zakładam, że gaz masz dłużej i nic wspólnego z tym nie ma

Pozdrawiam i daj znać co było przyczyną

:hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nagrzewnica jest zatkana to płukanie nic nie da/ Ostatnio był sezon na nagrzewnice wymieniłem chyba z 6 i każda po rozcięciu miała taki syf że ciężko było przewiercić wiertarka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po obu stronach jest zimna temperatura????

Tak po obu stronach jest zimne powietrze cały czas !

VAG prawdę Ci powie :D:P

Podłączyłem VAG-a (Polski VAG 4.9) i pokazał jakieś tam błędy, ale skasowałem i nic nie pomogło !

Witam, miałem podobny problem do twojego

Albo problem jest:

1. ze sterowaniem klimatronika

2. zabrudzona nagrzewnica

3. zapowietrzanie się układu chłodzenia lub zbyt mało płynu w układzie chłodzenia

4. źle wpięta instalacja gazowa

do pkt

1. zrób adaptacje klap klimatronika - na forum jest jak to zrobić

2. na podszybiu będziesz miał dwa węże gumowe, które idą do nagrzewnicy, sprawdź czy są gorące, jeżeli nie to

- odpiąć i spróbować przepłukać (będziesz widział czy są zapchane) - na forum jest jak to zrobić,

Jeżeli jest przepływ to patrz niżej:

3. problem z głowicą, termostatem, czujnikiem temp. płynu, pompą wody

Jeżeli termostat to:

zagrzać auto do 90 Stopni i sprawdzić czy na wtyczce od termostatu jest ~12V

Jeżeli nie to:

Włącz zapłon i wetknij w jedno gniazdo (sprawdź jedno i drugie) wtyczki jeden koniec miernika a drugi do masy samochodu (może być minus na akumulatorze) - jeżeli pokaże ~12V to zasilanie jest. Wtedy jest problem ze sterowaniem termostatu

Sterowanie termostatu jest za pomocą czujnika temp. płynu -pradopodobnie do wymiany

Jeżeli nie ma zasilania w tych testach to sprawdź bezpiecznik (15A), który znajduje się w skrzynce po prawej stronie pod maską (prawy górny róg) - ja miałem spalony

Ostatnia opcja to uszkodzony termostat, trzeba go wyjąć i sprawdzić czy działa - jest na forum jak to zrobić

Jeżeli pompa to:

Pompe wody możesz sprawdzić, zdejmując termostat, będziesz czuł wirnik pompy, wrzuć piąty bieg i delikatnie pchnij samochód, wirnik powinien się obracać

Albo zdjąć rozrząd i wyjąć pompe

Jeżeli nic z powyższych to prawdopodobnie głowica :kwasny:

4. zakładam, że gaz masz dłużej i nic wspólnego z tym nie ma

Pozdrawiam i daj znać co było przyczyną

:hi:

Dziękuje kolego za podpowiedzi. Gaz założony nowy ma jakiś miesiąc i nie długo jadę na przegląd gazu do tego, co zakładał a po założeniu gazu było wszystko normalnie ogrzewanie było tylko teraz od jakiegoś czasu coś nie pochrzaniło i wieje raz zimne powietrze a czasami normalnie grzeje i wieje ciepłe.

Edytowane przez Mat3oMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się do tematu aby nie tworzyć nowego wątku. Otóż problem mam jak kolega wyżej z grzaniem, mianowicie autko nie grzeje na niskich obrotach. Tylko zauważyłem, że dzieje się tak po przez ciągłe zapowietrzanie się układu. Pomimo dolewania płynu i odpwietrzania historia powtarza się po zrobieniu ok 500 km. Byłem u mechaniora z tym, posprawdzał podumał i wykluczył uszczelkę pod głowicą. Nagrzewnicę zapchaną również wykluczył gdyż płyn przelatuję przez nią swobodnie. Jednak gdy odpowietrzałem układ używając do tego dziurki na przewodzie górnym od nagrzewnicy to zauważyłem, że nie zawsze leci tamtendy płyn.... dopiero jak się przygazuje porządnie :/ taka sytuacja trwa już około roku. Dodaję, że miesiąc temu wymieniałem rozrząd wraz z pompą zatem pompa też działa. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co się dzieje z moim autkiem niech da znać....

Edytowane przez MariuszML86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki nie typowy problem. Wymieniłem kawałek węża wody od instalacji LPG bo był dziurawy i uciekał płyn. Wstawiłem nowy waz i teraz mam problem bo nie leci mi cieple powietrze do kabiny tylko bucha zimne :( Przed zabiegiem wszystko było ok. Odpowietrzałem układ ale nic to nie daje :( Wskazówka na 90c i cały czas zimno. Co to może być ? Staram się mało jeździć żeby nie przegrzewać silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam w swojej a4 następujący problem.

Z prawej strony wieje zimne powietrze, z lewej grzeje w miarę OK, ale chyba za lekko.

Ostatnio rozbierałem silnik sterujący klapą nawiewu po prawej stronie, wymieniłem potencjometr i zrobiłem adaptację z nastawami. Bez zmian.

Pytanie więc czy może być to zapchana nagrzewnica? Zastanawiam się czy tego tykać skoro po lewej przekazuje ciepłe powietrze.

 

W zaleczeniu poglądowe zdjęcie, ustawiłem klapę manualnie na maxa i powietrze było także zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeden wąż do nagrzewnicy gorący a drugi letni lub zimny to jest zapchana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...