Skocz do zawartości
IGNOROWANY

opiłki metalu w misce - głośno chodzi 2.0 CR CBAB


tjord

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z silnikiem Common Rail CBAB rocznik 2008, przejechane 140tys. Passat B6 (ale na forum Passata nie moge pisać - jestem nowy).

KIlka dni temu na zimnym wyjechał na autostrade musiałem dać gazu - i nagle pojawił się inny tępy odłos silnika

Po wjezdzie do ASO - zaczeli grzebać - powiedzieli że to dwumasa - co okazało się błedne.

Po odkręceniu dołu -twierdzą że są jakieś metalowe opiłki w misce - serwisowany ostatnio 3000 km (wymiana oleju itp, standard).

Co mogło się stać ? ASO chce otwierać silnik - bierze jak za zboże - już w sumie rachunek wynosi 5000 zł a ja nadal nie wiem co jest przyczyną.

Czy ktoś może powiedzieć co mogło się stac -wygląda na to że coś sie urwało, trze, zmieliło.

Pompa oleju wszystko ok, dół, miska bez problemu, wałek równoważacy zero problemów.

ASO chce teraz rozbierać silnika na części - czy jak zdeją góre to się dowiedzą ? Co to może być ?
czy to normalne po 140tys żeby pojawiła się taka awaria - mechaniczna - zerwanie czegoś w środku silniku.

Dzięki za pomoc

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw powinna być zrobiona diagnostyka komputerowa. Już wtedy po parametrach pracy może być coś widać, o ile będzie to robił ktoś kto ma pojęcie, a nie byle kasowacz błędów .

Jeśli są opiłki w misce to może obróciła sie panewka na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz.. Mysle ze w ASO diagnostyke to zrobili. Generalnie auto wyglada na sprawne - oprocz tego dzwieku tepego przy dodawaniu gazu.

Mocy nie stracilo. Nie ma dymu, czy jakichkolwiek innych efektow - poza tym trzaskaniem tepym odglosem.

ASO jak ASO wiadomo ze i proboja naciagnac niestety - bo najlepszy numer zrobili - ze na poczatku twierdzili ze to kolo dwumasowe. No i ocenili koszty na 4000zł,

i mialo byc dobrze. A teraz opiłki w misce, i dalej odglosy - podejrzewam ze po wymianie dwumasy - nic sie nie zmienilo - nie mialem okazji tego sluchac na zywo czy jest tak samo,

ale podejrzewam ze jest.

Teraz pytanie dodatkowe - czy jezeli pojechalem z usterka do ASO a oni wymienili rzecz ktorej nie trzeba bylo - to czy ja mam im za to placic (wiadomo jakie ceny maja aso - wiec to dla mnie

zbedny wydatek - gdyby dwumasa miala jakies objawy to bym zauwazyl - a nic nie bylo, zero przy starcie, gaszeniu odglosow). Awaria pojawila sie nagle na autostradzie

na zimny - troche docisnalem zeby zmienic pas i pojawil sie ten odglos. Zero bledow komputera pokladowego itp.

Jak teraz powiedziec aso ze nie zamierzam placic za tą zbędną dwumase ? oni twierdza ze moja byla w stanie agonalnym....no moze nie byla pierwszej jakosci - bo auto ma 140tys, ale to CR

wiec drgania na pewno tak dwumasy nie koncza szybka jak na starym TDI.

Nadal nie znam jednak glownej przyczyny - skad te opiłki - a rozbiorka silnika 1000zł za samo obejrzenie + naprawa.....no to może mnie dobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie nagrałeś tego dźwięku, to zawsze lepsze niż opis dźwięków wydawanych przez motorówkę :naughty:

Może urwała się jedna ze śrub mocujących podpory wału korbowego?

Miskę zwalili i nic poza opiłkami nie widać ?

Zespół wałków wyrównoważających zasłania śruby podpór :naughty::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie. Dzis rozbieraja silnik od gory. zobaczymy w co mnie wkręcą albo będą chcieli wkręcić

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...