Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i podłączenie elektryki haka - kodowania


r7adek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, GreGoriO napisał:

Te numery to tylko gwoli wyjaśnienia. W tym ostatnim, pewnie chodzi o to że raczej kula/hak nie będzie pasowała z poprzednich modeli.
CAN jak najbardziej możesz wpiąć do PDC bo to ta sama wiązka. Miejsce łączenia nie ma znaczenia. Liczy się poprawność. I to żeby były skręcone ze sobą.
A przewody, możesz użyć pojedynczych.
Lepsza jest linka, szczególnie ta bardzo giętka. Łatwiej się ją układa i jest odporniejsza na wibracje.
Ważne by przekrój, był odpowiedni. Nie za cienki(elektrycznie) nie za gruby(ciężko/w ogóle/ będzie można obsadzić odp. PINem)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dzieki, to już reszta rzeczy póki co jasna, więcej pewnie wyjdzie w trakcie montażu;)  A jeśli chodzi o ten plastik który trzyma moduł, to czy on powinien być w moim aucie? bo on chyba trzyma jeszcze inne moduły prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam pytanie odnośnie instalacji. 

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Chodzi głownie o ten + ? skąd go wziąć? Nie mam pdc a  mce w wersji low

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, molo550 napisał:

Witam 

Mam pytanie odnośnie instalacji. 

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Chodzi głownie o ten + ? skąd go wziąć? Nie mam pdc a  mce w wersji low

Na schemacie włącznik świateł opisany jest jako E23, a przy tym oznaczeniu jest jeszcze cyfra "9", co pewnie oznacza pin nr. 9. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wpiac sie w przewód doprowadzajacy zasilanie do lampy do tylnego przeciwmgielnego, dobrze rozumiem? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, molo550 napisał:

Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Chodzi głownie o ten + ? skąd go wziąć? Nie mam pdc a  mce w wersji low

Jest realizowane przez sterownik haka. 

Nie wiem co masz dokładnie na myśli pisząc: "wpiąć się w przewód doprowadzający zasilanie do tylnego przeciwmgielnego" , ale tak to miejsce wymaga przeróbki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to czy ten brązowy podłączyć w do kabla idącego do lampy odpowiadającego za zasilanie światła przeciwmgielnego. A teraz to raczej nic z tego nie zrobię ponieważ po podłączeniu nie działa nic oprócz stopów. Na kompie błąd komunikacji z modułem haka. Prawdopodobnie padł moduł, i jak rozebrałem to widać trochę rdzy na lutach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziwnie dziala wylacznik pdc i swiatla przeciwmgielnego. Gdy wtyczka jest wlozona wtedy aktywuje pdc i swiatlo. Gdy jej nie ma pdc i swiatlo nie dziala. Na odwrót u mnie jest? Kodowanie zalatwi sprawe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2018 o 22:09, Artur Woźniak napisał:

U mnie dziwnie dziala wylacznik pdc i swiatla przeciwmgielnego. Gdy wtyczka jest wlozona wtedy aktywuje pdc i swiatlo. Gdy jej nie ma pdc i swiatlo nie dziala. Na odwrót u mnie jest? Kodowanie zalatwi sprawe? 

Zapewne z kostki 3 pinowej gdzie masz 1 kabel brązowy i dwa czerwono białe pomyliłeś się i podłączyłeś je na odwrót. Na pinie 1 (brązowy) jest masa pin 2 (czerwono biały ) idzie do pdc i jest to styk normalnie otwarty (po podpięciu przyczepki dopiero się zamyka) pin 3 styk normalnie zamknięty który po podpięciu przyczepki otwiera się i daje sygnał o rozłączeniu przeciwmgielnego w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2015 o 10:41, wrclaguna napisał:

hak.JPG

 

Podłączyłem oryginalny hak z modułem do a4 b7 avant. Kable can 6/3 i 6/4 ze schematu wpiąłem pod kable idące do pdc. Włącznik świateł stop (pin 14/8) wpiąlem pod kabel stopu z lewej lampy. Kabel pinu 14/12 zostawiłem wolny. Pin 13/9 tymczasowo nie podłączony. Reszta podłączona wg schematu. W przyczepce wszystkie światła świecą jednak jest problem. Na włączonych światłach pozycyjnych zapala i gasi się światło stopu. Włącza się samoczynnie po kilku sekundach gaśnie, następnie po kilku zapala się ponownie i tak w koło. Dodam że po wciśnieciu pedału hamulca stop działa. Czy ktoś się orientuje gdzie leży przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 14/8ma być podłączony do włącznika świateł stopu, a nie do lampy, tu pewnie jest przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2018 o 13:52, Bromchit napisał:

Pin 14/8ma być podłączony do włącznika świateł stopu, a nie do lampy, tu pewnie jest przyczyna. 

Podłączyłem pin 14/8 bezpośrednio pod czujnik pedału hamulca i problem znikł. W czujniku stopu są 4 przewody. Na trzech jest plus po stacyjce, na czwartym po wciśnięciu pedału hamulca. W przewodzie stopu tylnej lampy po włączeniu pozycji jest napięcie ok 10,5V mimo niewciśniętego stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, b.s.bartez napisał:

W przewodzie stopu tylnej lampy po włączeniu pozycji jest napięcie ok 10,5V mimo niewciśniętego stopu.

Ponieważ żarówka stopu jest również pozycją (świeci ze zmniejszoną mocą). Dlatego miałeś problem. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie kto pomoże bo mi już brak pomysłów.

Po kolei kupiłem:

Belkę 8E0 807 309A z gniazdem 13 pin

Moduły 8E0 907 383 oraz 8E0 907 383 A

Podłączyłem wszystkie przewody z kostki 14 pinowej oraz 6 pinowej według instrukcji w tym poście.

Wprowadzone uproszczenia to z kostki 6 pin przewód czarny podpięty do 1 pinu kostki 16 pinowej modułu parktronika również przewody can oraz pin 3(z przełącznika w gnieździe)  podpięty pod pin 5 kosti 16 pin(działa rozłączenie czujników w momencie wpięcia kostki na zdjęciu jeszcze nie był podpięty ten przewód teraz już jest). Sygnał do światła stopu wziąłem z lewej lampy a zasilanie z zapalniczki. Nie podłączyłem tylko czerwono zielonego stałego zasilania dla przyczepki bo ten muszę pociągnąć od aku(pytanie czy bez tego może być?).

Aktywowałem w MCE, liczniku oraz PDA moduł przyczepki zgodnie z instrukcją. W MCE widać jak odłączę moduł przyczepki błąd o braku komunikacji po podpięciu modułu błędu nie ma więc jest ok.

 

Mój problem to taki, że na obu modułach 8E0 907 383 oraz 8E0 907 383A działa tylko światło stop oraz lewy migacz. Prawy migacz w momencie załączenia wywala komunikat o spalonej żarówce, nie ma postojówek, cofania, przeciwmgielnych już nie sprawdzałem. Kolory przewodów się zgadzają nigdzie się nie pomyliłem bo sprawdzałem to już z 10 razy.

Panowie co jeszcze mogę sprawdzić i gdzie ewentualnie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg 5_t.jpg 6_t.jpg 
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

Edytowane przez blazej_101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie a co myślicie na temat jak by zasilanie modułu haka wziąć z zasilania gniazdka zapalniczki w bagażniku.

A4 b6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2018 o 11:35, kuba.goller napisał:

Ja tak mam i dziala.

Czyli nie ma przeciwwskazań? bo praktycznie każda wiązka ma plus z akumulatora, a nie chce mi się ciągnąć przez całe auto kabelka.

A co myślicie o tej wiązce: https://allegro.pl/wiazka-dedykowana-audi-a4-b6-kombi-11-01-11-04-i7341836972.html

co prawda ma plusa z aku, ale wziąłbym z zapalniczki w bagażniku i co ważne nie wymaga kodowania i obyło by się bez naruszania kabli w aucie. Tylko ta cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 b7
Panowie jak sprawdzić czy moduł jest sprawny ? Problem jest taki ze wszystko podpiete jak trzeba wiazki oryginalne a na kablach przy gnieździe nic nie ma poza stopem, a na wejściu do sterownika kostka 6 pinów pin 6 po wpieciu zarówki 5w mruga jak kierunek a reszta nie działa, fis wyswietla komunikaty o spalonych żarówkach.

Edytowane przez KingRaider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...