Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1z ciężko odpala


perepeczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Filmik jest słabej jakości, w tle słychać warczący wentylator (przez mróz hehe). Ale to detale:-) . Dźwięk ukazuje istotę problemu. Nagrywany tabletem przy -12 stopniach Celcjusza. Przy temperaturach powyżej 5 stopni na plusie problemu brak, generalnie im zimniej tym gorzej. Po odpaleniu silnik strasznie nierówno pracuje przez dobre kilka sekund, samochód cały się trzęsie, obroty falują, mnóstwo niebieskiego dymu. Po tym czasie wszystko wraca do normy. Świece sprawne wszystkie, kompresja na wszystkich cylindrach powyżej 30 (zimny silnik, na ciepłym nie chciało mi się już sprawdzać), filtr paliwa nowy, kąt wtrysku prawidłowy, błędów brak, diagnostyka robiona przez doświadczonego forumowicza. Proszę o sugestie. Może uda się coś poprawić.

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=rU02MMOlURQ&feature=youtu.be

Pozdrawiam. Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia dawka rozruchowa oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Gdy silnik jest zagrzany ma czasami problem z odpaleniem - nie odpala na "strzała" tylko np. 3-4 obroty wału?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia dawka rozruchowa oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Gdy silnik jest zagrzany ma czasami problem z odpaleniem - nie odpala na "strzała" tylko np. 3-4 obroty wału?

Rozgrzany silnik chodzi idealnie, zawsze odpala na dotyk, podobnie jak w dodatnich temepraturach. Dawka rozruchowa była sprawdzana, nie pamiętam wartości ale ustawiona jest dobrze. Czujnik owszem mogę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś w pierwszym poście że masz świece żarowe sprawne, owszem mogą być ale po długim czasie eksplatacji już nie grzeją tak jak "nowe".

Sprawdzałeś wtryski? jeśli trzęsie autem i mocno kopci to może wtryski leją i zalewają cylindry?

Ale najpierw na Twoim miejscu wymieniłbym świeczki jeśli dawno tego nie robiłeś.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym obstawiał świece żarowe. Jak je sprawdzałeś? Bez ich wyciągnięcia nie da się dokładnie sprawdzić czy grzeją na całej powierzchni grzewczej. A ma to duże znaczenie bo gdy grzeją tylko na np. 30% swojej powierzchni to mogą niedostatecznie podgrzewać mieszankę w komorze spalania i utrudnić zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temperaturach powyżej 5 stopni na plusie problemu brak, generalnie im zimniej tym gorzej.

Zajmij się świecami.

Poniżej 5 stopni Celsjusa grzeją świece, powyżej tej temperatury już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne wtryski ... Gdyby lały to byłby czarny dym a nie niebieski ...niebieski dym pojawia sie przy spalaniu ropy w zbyt niskiej temperaturze ...wiec na bank masz problem z tym ze komora spalania ma zbyt niska temp , teraz pytanie czy rzeczywiscie swiece w kiepskiej kondycji czy komp wcale ich nie uruchamia bo dostaje złe parametry z czujnika temperatury i od tego bym zaczął ...sprawdź rano jaka temp cieczy podaje czujnik temp , powinna byc taka lub bardzo zbliżona do temp otoczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, świece dobre, kable dobre, przekaznik i bezpiecznik tez, zamontowałem zaworek powrotny ale do pieknego odpalenia ma jeszcze daleko, wiem ze mam głowice do roboty bo nie domyka mi zaworu więc to by mogło byc powodem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...