Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa przyczyny złego działania SERWO brak hamulców


iwadrian

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie widziałem można kupić za 250 300 pln . Dzwoniłem do serwisu i krzyczą 2500 pln plus wymiana. u mnie rano było też mroźno i chociaż autko garażuje był mróz i widzę ze kolega pisze ze miał kostkę lodu ale czy woda w SERVO to standard ? To normalny objaw czy to też jakaś objawa złego działania SERVA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wody w servo jest dość częstą przyczyną jego złego działania w autkach z grupy volkswagena. Ja borykałem się z tym problemem w swoim poprzednim aucie (passat b5 3bg). Przy pomocy kolegów z Passat forum udało się ustalić,że jest to częsta przyczyna blokowania (zamarzania)hamulców i twardego pedału hamulca.Woda w servo ponoć może pojawiać się w przypadku gdy mamy zatkane odpływy w dolnej części podszybia i stoi tam woda, może się też pojawiać w wyniku skraplania podczas zmiany ciśnień w servie przy hamowaniu. Nie spotkałem się z tym problemem w samochodach innej marki, może to jakaś wada typowa dla samochodów tej grupy ???:mysli:Druga sprawa to wspomniany łącznik przewodu podciśniowego. Proponowałym sprawdzić powyższe tematy przed ewentualnym dokonywaniem kosztownych zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak mi padło serwo. okazało się ze już swoje przeszło i z deczka zardzewiało i urwał się tłoczek. Znalazłem dobra używkę i juz jest okej. Dla zainteresowanych mogę pokazać jak to wygląda

Czeka mnie wymiana serwa (już zakupione). Chce to zrobić we własnym zakresie dlatego mam prośbę o wskazówki w jaki sposób zdemontować serwo - czy trzeba demontować deskę rozdzielczą?

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę bez demontażu deski.

Zdemontowałem plastiki spod kierownicy i trochę mnie widok zaskoczył jak tam to wszystko jest upakowane. Możesz mi podać jakieś wskazówki co wymontować żeby dostać się do śrub mocowania serwa i jak rozłączyć serwo z pedałem hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw odkręcić i odsunąć pedały, trochę gimnastyki i pójdzie. Nie opiszę ci tego krok po kroku bo w audi robiłem to dość dawno temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w a4 pedał hamulca jest dość twardy, muszę w miarę mocno cisnąć by wyhamować z większych prędkości.

Zastanawia mnie czy w B5 wina może również leżeć po stronie tego gumowego łącznika vacum i serva, znajdującego się w grodzi silnika.

Ostatnio poruszałem delikatnie na boki przewodem wchodzącym od vacum do tego łącznika i usłyszałem syczenie z jego okolic.

Czy to może być przyczyną twardego hamulca ?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze. Bardziej zuzyty plyn hamulcowy, zapowietrzony uklad hamulcowy, etc. Jesli jest nieszczelny uklad, to pedal jest miekki i plynie do samego konca.

Płyn był zmieniany jakiś miesiąc temu (na ATE). Przed wymianą płynu hamulec też był twardy.

No właśnie wydaje mi się że jest odwrotnie - nieszczelność podciśnienia może powodować twardy hamulec.

Tylko pytam właśnie czy ten łącznik może być przyczyną i czy jest do dostania w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jak najbardziej do dostania w ASO, ale od razu Ci mowie, ze to nie jest przyczyna twardego hamulca. min nieprawidlowe tarcie w ukladzie hamulcowym powoduje twardosc hamulca, a to moze byc spowodowane np. woda w przewodach hamulcowych. kto Ci wymienial plyn? moze jest cos nie tak zrobione.[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2010, 16:45_________________________________________________dodam, ze sam przechodzilem nieszczelnosc tych przewodow, stad moja opinia. to wyglada tak, ze te powietrzne przewody sa od wspomagania hamulca, czyli lekko naciskasz hamulec a serwo mocniej wtlacza plyn do tloczkow. brak tego wspomagania powoduje wciskanie i wciskanie hamulca az do podlogi a hamulce ledwo co reaguja bo nie ma cisnienia. latwo sprawdzic nieszczelnosc: pompujesz caly czas hamulec i serwo w pewnym momencie powinno wystarczajaco dopompowac powietrza i przestac bzyczec i raz na jakis czas cos tam dopompowac, a gdy jest nieszczelnosc to serwo przy pompowaniu pedalem hamulca pracuje prawie caly czas probujac dobic do odpowiedniego cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_________________________________________________dodam, ze sam przechodzilem nieszczelnosc tych przewodow, stad moja opinia. to wyglada tak, ze te powietrzne przewody sa od wspomagania hamulca, czyli lekko naciskasz hamulec a serwo mocniej wtlacza plyn do tloczkow. brak tego wspomagania powoduje wciskanie i wciskanie hamulca az do podlogi a hamulce ledwo co reaguja bo nie ma cisnienia. latwo sprawdzic nieszczelnosc: pompujesz caly czas hamulec i serwo w pewnym momencie powinno wystarczajaco dopompowac powietrza i przestac bzyczec i raz na jakis czas cos tam dopompowac, a gdy jest nieszczelnosc to serwo przy pompowaniu pedalem hamulca pracuje prawie caly czas probujac dobic do odpowiedniego cisnienia.

Płyn wymieniałem ja z moim znajomym mechanikiem metodą opisaną na forum (eliminująca zapowietrzenie).

To nie jest kwestia płynu bo przed wymianą było tak samo (myślałem, że zmiana płynu coś poprawi ale tak się nie stało).

O nieszczelności których przewodów mówisz ? Bo rozumiem, że nie chodzi o ten główny vacum-servo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za kazdym razem jak hamujesz masz twardy pedał?

Zasadniczo tak. Zwłaszcza jak chcę wyhamować z większej prędkości to mam takie wrażenie że pedał stawia większy opór.

Tak samo przy odpalaniu z nogą na hamulcu - servo wciąga go ale dość opornie. Sprawdzałem u kumpla w a6 c5 (również 1.9 tdi AFN) i u niego pedał wciągany jest szybciej i jest bardziej miękki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za kazdym razem jak hamujesz masz twardy pedał?

Zasadniczo tak. Zwłaszcza jak chcę wyhamować z większej prędkości to mam takie wrażenie że pedał stawia większy opór.

Tak samo przy odpalaniu z nogą na hamulcu - servo wciąga go ale dość opornie. Sprawdzałem u kumpla w a6 c5 (również 1.9 tdi AFN) i u niego pedał wciągany jest szybciej i jest bardziej miękki.

według mnie to problem nie tkwi w gumowym łączniku (ściana grodziowa), może vacum pompa niedomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... moze sie myle, ale w przypadku nieszczelnosci pedal chodzi jak noz w maslo i z braku odpowiedniego cisnienia idzie az do konca.

mylisz nieszczelność układu podciśnienia z nieszczelnością układu hydraulicznego.

w przypadku nieszczelności układu hydraulicznego następuje wyciek płynu hamulcowego, pedał idzie do podłogi.

w przypadku nieszczelności układu podciśnienia pedał jest twardy, bierze wysoko a siła hamowania jest bardzo mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...