Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa przyczyny złego działania SERWO brak hamulców


iwadrian

Rekomendowane odpowiedzi

Taka oto sprawa - staralem sie powalczyc z podcisnieniem - jego niedoborem wiec zakupilem miernik  i zrobiłem pomiary, profilaktycznie wymieniłem vacum pompe (mam 5szt na zapasie :P)

i wyszlo ze serwo nie trzyma - znalazłem dawce Seat Exeo i przy okazji pobrale także ten lacznik gumowy - na zdjęciu po prawej 8E0 611 743A

 

DSC_7436.JPG

DSC_7437.JPG

 

Jest krótszy ale przekroj jak widać grubszy - bedie zmieniony - jezcze nie zmieniłem i nie mogę zdac relacji, ale jak ktoś ma zamiar wymieniac to moim zdaniem ten będzie lepiej dzialal

 

 

 

Edytowane przez Stichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na taką sytuację.. Mianowicie robiłem swap hebli z 288 na 320 po poskladaniu wszystkiego odpowietrzaniu 8 razy plus pompa ABS brak hebli pedal wpada w podłogę.. Obadalem temat przewodu podcisnienia od serwo do vacum.. Wymieniłem przewód gdyż był zagięty i założyłem z b7 no i łącznik w grodzi tak samo z b7 i co najważniejsze nowy łącznik gumowy był na tyle sztywny że wlazlo na mocny wcisk generalnie ok ale idąc tropem dalej popatrzyłem na klejony kiedyś kruciec od vacum rozwalił się i jest do wymiany zaklejone zostało w celu sprawdzenia poprawy ciśnienia.. Niestety brak ale bez odpowietrzania... Jestem na etapie oczekiwania na pompę vacum ale jeszcze się zastanawiam czy pompka hamulcowa też nie pada mechanik stawia jeszcze na pompę co powiecie panowie bo brak hebli to brak jazdy.. U was był twardy pedal a u mnie po swapie miękki... Wyciekow płynu nie widzę.. Dodatkowo błąd zużycia klocków.. Kupiłem już latanie razem z zaciskami więc jeszcze sprawdzę przejście miernikiem tylko że jak zapale auto to mam komunikat OK a po chwili wywala błąd.. Wilgoć albo resztka płynu w kostce od czujnika mogłaby tak robić? Jak macie pomysły to podrzucac zawsze to będę miał większe pole manewru przy szukaniu przyczyny [emoji6]

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapowietrzyla sie pompa abs to zwyklym pompowaniem jej nie odpowietrzysz i pedal bedzie wpadal.

Podcisnienie to wspomaganie ale nie glowny element hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapowietrzyla sie pompa abs to zwyklym pompowaniem jej nie odpowietrzysz i pedal bedzie wpadal.
Podcisnienie to wspomaganie ale nie glowny element hamulcowy.
Pompa ABS odpowietrzona była walnelo jak z gejzera i później sam płyn niewiem co tu kminic dalej gdzie jest przyczyna zostaje albo pompka hamulca albo całe serwo... Dzisiaj tylko udało mi się naprawić czujniki klocków miałem załamany kabelek od klocków ale ogarnięte więc coś na plus... Co radzicie jeszcze obadac

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze kolejny raz zapowietrzonej pompy abs nie da sie odpowietrzyć w 100% naciskając pedał, tak sie nie da i już. Pedał nie będzie wpadał w podłogę jak od sprzegła ale po naciśnieciu powoli schodził do dołu. Jeśli tak jest to masz zapowietrzoną pompę abs i trzeba odpowietrzyć próżniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze kolejny raz zapowietrzonej pompy abs nie da sie odpowietrzyć w 100% naciskając pedał, tak sie nie da i już. Pedał nie będzie wpadał w podłogę jak od sprzegła ale po naciśnieciu powoli schodził do dołu. Jeśli tak jest to masz zapowietrzoną pompę abs i trzeba odpowietrzyć próżniowo.
No i heble zrobione żadna pompka hamulcowa nie była uwalona poprostu przez głupotę przeoczenie zostały zamienione zaciski wystarczyło przełożyć i odpowietrzyc chwila czasu a wszystko przez jedno foto na necie gdzie zauważyłem inaczej ułożone przewody hamulcowe.. Tak że jeszcze vacum wymienię i będzie malina.. Generalnie heble kox teraz można latać swap mega na plus.. Poniekąd trochę się dowiedziałem na temat układu hamowania i na drugi raz mam nauczkę będę musiał patrzeć mechanikom na ręce..

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew::polew::polew:
Tak bywa nic nie poradzisz jedyne co to 2 razy ta sama robota... Ważne że doszło do ładu... Przyda się komuś na przyszłość przynajmniej heh [emoji23][emoji41][emoji39]

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2008 o 19:23, iwadrian napisał:

FAQ:

1. Jakie są objawy zaciskania tego przewodu? Twardy pedał hamulca ? Słaba skuteczność hamowania ? Proszę o bliższy opis objawów.[Koval78]

Objawy są dokładnie takie jakbyś próbował hamować jadąc z wyłączonym silnikiem.Brak wspomagania hamulców:twardy i wysoki pedał,i bardzo mała skuteczność hamulców(trzeba bardzo mocno depnąć pedał by zatrzmać auto).[iwadrian]

2. Gdzie znajduje gumowy łącznik?[calt]

Przejedź ręką po przewodzie od serva w kierunku silnika a po drodze napotkasz wspomniany łącznik zamontowany na blaszanej przegrodzie oddzielającej komorę silnika od podszybia. Przewód podciśnieniowy składa się z dwóch części a gumowa mufka pomiędzy nimi to ten łącznik.[iwadrian]


Dla osób którym klejenie nie pomoze polecam mój sposób:

- u mnie w AWX króciec na pompie był tak zniszczony że klepanie tylko wykruszyło ten cienki rant.
Pomogła dotoczona tulejka i klej - bodaj UHU. auto jeździ do dziś i zapomniałem o problemie.

rysunek z wymiarami View image: TULEJKA NA KR

i uwagi do wykonania ponizej


http://postimg.org/image/b8mep3kxz/

-otwór (fi)12,4, trzeba powiększyć na (fi)13 (na końcu króćca jest zgrubienie zapobiegające zsunięciu się opaski z wężem i wymiar 12,4 nie przejdzie)
-grubość ścianki 5[mm] jest za duża - będziesz musiał popracować pilnikiem, żeby weszło prawidłowo na miejsce - przeszkadza "żebro" na pokrywie komory zaworów).
-głębokość 11[mm] musi być w tolerancji -0,2 (jeśli wykonasz w tolerancji +0,2 będzie potrzebny pilnik żeby ominąć kwadratowy wypust na korpusie pompy podciśnienia.
 

Witam, czy ktoś mógłby udostępnić zdjęcia na innym serwerze?? niestety nie wyświetlają mi się te zdjęcia (linki padł?)

Ewentualnie, zaznaczyć na zdjęciach miejsce tego łącznika. dziękuje. 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika, mniej więcej po środku. Zdejmij pokrywę silnika to zobaczysz. Zdejmij też plastikową osłonę podszybia to dojdziesz do łącznika od drugiej strony (patrz gdzie idzie wąż od serva).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2018 o 19:07, brolly3krk napisał:

Witam, czy ktoś mógłby udostępnić zdjęcia na innym serwerze?? niestety nie wyświetlają mi się te zdjęcia (linki padł?)

Ewentualnie, zaznaczyć na zdjęciach miejsce tego łącznika. dziękuje. 

1.jpg

2.jpg

I kolego masz ten łącznik zlokalizowany? Możesz go zaznaczyć i opisać jak go wymieniłeś?

Edytowane przez IKMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Mam problem z twardniejącym pedałem hamulca po dłuższym postoju np nocy. 

Po wstępnej diagnozie oklepałem króciec od pompy vacum oraz zakleiłem go klejem cx-80 - był luźny teraz już z nim jest ok. 

Jednak pedał nadal twardnieje, z tą różnicą, że wcześniej potrafił stwardnieć po około 4 godzinach teraz tak po 7-8.

Powiedźcie mi czy przewody wchodzące do tej tulei (te plastikowe kolanka) mają u was luz na tej tulei? U mnie szczególnie to kolanko od strony silnika chodzi luźno w lewo/prawo bez większej siły mogę okręcić go do okoła, a także ma luz np ciągnąć delikatnie w stronę silnika jest powiedzmy kilka milimetrów luzu do momentu poczucia oporu.

Zapobiegawczo zamówiłem już tulejkę, jednak chciałbym się dowiedzieć czy ten luz to norma czy też nie.

Pozdrawiam,

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne, że pedał będzie twardy po dłuższym postoju, bo nie pracuje wtedy pompa vacum i schodzi ciśnienie z układu.  Ważne aby był miękki przy uruchomionym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam taki problem z przednimi hamulcami ;/ przed zmiana przednich hamulców z 288 na 320, miałem ciagly probelm z biciem tarcz, zmieniłem piasty, tarcze, klocki ciagle to samo. Zwiększyłem hamulce z przodu na 320mm. zaciski po pełnej regeneracji, nowe tarcze i klocki. Przez pewien czas było dobrze, ale później zaczęło się to samo. Tarcza jest cieńsza i szybciej sie nagrzewa i zaczyna bić (szarpać kierownica). Zauważyłem że spokojna trasa/jazda nie wpływa negatywnie na tarcze, nie biją. Ale wystarczy że wyjadę na autostradę predkość rzędu 140/160 przejade 10km i chce hamować tarcze zaczynają bić, tak jakby się nagrzewały przez klocki. zaciski nie odbiły. 

I tu właśnie moje pytanie czy problem leży w tarczach, zaciskach czy np w pompie vacum, pompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez byl ten problem z hamulcami okazala sie ze krusiec od pompy byl naruszo y i lafal na wszystkie strony podkleilem poxipolem i narazie wzzystko dziala bez zarzutow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 Panowie  mam  pytanie   czy uszczelka (metalowa)  pod  tandemowa  pompe  Waku+paliwo  musi  byc  dokrecana

okreslonym  momentem , czy  dokrecic na  tak  zwanego " czuja". A dlaczego  sie pytam w  moim  A4 B7 nie  nagle , ale  po  wjezdzie  do  garazu 

pedal  hamulca  "twardy" jakos  zahamowalem. Pojechalem  do kolegi mechanika i zakleilismy  kruciec  wychodzaczy z wakupompy i na drugi  dzien  to  samo twardy  pedal  mala  skutecznosc  hamowania, zamowilem waku wraz z uszczelka , wymienilismy  waku, hamulec mieki, ale po wjezdzie  do  garazu zauwazylem  rope na betonowej  posadzce. Pod  miejscem gdzie  montowana jest pompa slady ropy. Oddalem pompe zamowilem inna i stad  takie  pytanie czy  trzeba  ta pompe  dokrecac  momentem (jakim ewentualnie ), czy  tez  przykrecic  na  tzw. czuja.

 

To  nikt  nie zna  odpowiedzi ?. Zapytalem  mechanika,  metalowa uszczelke  pod  tandemowa  pompe  przykrecamy  do oporu

Edytowane przez czester50
brak odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie jak wyjąć to pier**lone serwo z a4 b6 ? Męcze się i męcze i nie wiem jak wiem że pewnie śruby są pod stelażem pedałów a tego stelaża za c**ja nie da się wyjąć bo z tego co widzę to jesf om przykręcony od stronh serwo także ani w tą ani w tą chyba że ja czegoś nir widzę 

 

dobra już sobie poradziłem :) 

Edytowane przez marky2552
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może czy taki sam problem z gumową tulejką może być w A4 B5 polift? Szukałem tego zaciskającego się vacuum ale z serwa wychodzi jeden przewód i przechodzi przez ścianę grodziową i idzie dalej do silnika. Wygląda jakby po prostu przez nią przechodził i nie ma miejsca na jakieś zaciskanie się (rurka metalowa?). Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ponieważ od jakiegoś czasu obserwuję w swoim aucie obniżenie jakby sprawności hamulca zrobiłem co następuje

1 - solidne "serwisowe" odpowietrzenie systemu - nastąpiła BEZSPRZECZNIE poprawa

2 - naprawa wszystkich zacisków (z wymianą wszystkich rzeczy jak prowadnice, uszczelnienia, tarcze itd) - trochę też pomogło

3 - wstawiłem tulejkę do łącznika na grodzi -  to nie przyniosło  żadnej zmiany

4 - wyjąłem przewód z zaworkiem typu "check" z obudowy serwa i stwierdziłem, że w stronę czynną ma on dosyć "obstrukcyjny" przepływ, wypłukałem go w denaturacie i benzynie ekstrakcyjnej - zaworek zdecydowanie lepiej zaczął przepuszczać powietrze w stronę przepływu odczułem kolejną poprawę. Jednak wszystko to nie jest tym czym "powinno być"

Sprawdziłem szczelność całego układu vacuum - brak "leakingu" 

Mam dwa pytania

1) W związku z tym, że moja wersja nie posiada pompy próżniowej - tylko eżektor realizujący próżnię do systemu serwa - czy ktoś  miał poprawę po wymianie eżektora ?

2) czy ktoś z kolegów zastosował "MOD" polegający na wstawieniu do systemu z eżektorem - pompy próżniowej do systemu serwa - jako dodatkowej w celu wywołania większej próżni w systemie?

- czy pompa ta posiada dodatkowy sterownik, czy też posiada własny? W takim przypadku wg mojego "pomysłu" wystarczyłoby zasilenie pompy prądem, wstawienie w układ trójnika tak by pompa pracując wytwarzała dodatkową próżnię w systemie. Eżektor ma swój "własny zaworek check" więc nie stanowiłby to żadnego zakłócenia ani samej próżni ani eżektora.

Ma ktoś jakieś doświadczenia w takim "pomyśle"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...