Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu hamulcowego


andrzej19

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, MikelxD napisał:

Od koła które jest najdalej było w autach bez ABS.

Z tymi z ABS jest odwrotnie, zaczynasz od koła które jest najbliżej pompy ;)

Przy wymianie.nie ma to znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 15.03.2017 o 22:33, Dev napisał:

Przy wymianie.nie ma to znaczenia

Możesz opisać opisać tą procedurę którą trzeba zrobić VAG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Mam pytania odnośnie wymiany płynu. Na forum wyczytałem kilka szkół...

1. Czy zanim zaczniemy wymieniać płyn to lepiej wcześniej po przez vcds rozruszać ABS?

2. Zaczynamy LP PT PP PT? Czy nie ma w tym różnicy?

3. Kiedy sprzęgło? Przed kołami czy po?

4. Jakiej średnicy wężyk pasuje najlepiej na odpowietrznik?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym posmarować oringi tłoczka przy regeneracji zacisku przed wciśnięciem tłoczka? Płynem hamulcowym czy jakimś smarem? W sklepie sprzedali mi smar ATE do klocków i prowadnic na którym jest napisane żeby nie używać go do gumy. W zacisku SQ5 który przeszczepiam prowadnice są właśnie w gumie. Wrrr… ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ygrek napisał:

Czym posmarować oringi tłoczka przy regeneracji zacisku przed wciśnięciem tłoczka? Płynem hamulcowym czy jakimś smarem? W sklepie sprzedali mi smar ATE do klocków i prowadnic na którym jest napisane żeby nie używać go do gumy. W zacisku SQ5 który przeszczepiam prowadnice są właśnie w gumie. Wrrr… ?

prowadnic nie smarujesz, pracują na sucho

oringi smarujesz smarem do tłoczków, np Ate

a40ef64e4a619241a1b738018fbb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dev napisał:

prowadnic nie smarujesz, pracują na sucho

oringi smarujesz smarem do tłoczków, np Ate

a40ef64e4a619241a1b738018fbb.jpg

To może coś źle tłumaczę z tą prowadnicą. Czy to co jest na zdjęciu to nie jest prowadnica? Zresztą mniejsza o nazwę - tam muszę dać jakiś smar, bo w przeciwnym wypadku to uszkodzi tą gumę w którą wchodzi ta... prowadnica ;) Smar mam ATE taki jak na fotce.  On jest do klocków jak się okazało, mimo że pytałem sprzedawcę czy można dać na prowadnice. Mam też litowy Multifak EP2 i mógłbym go dać w te gumy.

Oringi tłoczka: chciałbym zrobić ten swap hebli dzisiaj, a dzisiaj pewnie nigdzie nie kupię tego specjalnego co pokazujesz. Można dać płyn hamulcowy do oringu żeby wcisnąć tłoczek?

I jeszcze jedno pytanie: napełnić jakoś ten zacisk płynem przed zamontowaniem, żeby nie odpowietrzać tego przez dwa dni później? Jeśli tak to jak?

 

prowadnica.jpg

Ate smar.jpg

multifak.jpg

Edytowane przez ygrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ygrek napisał:

To może coś źle tłumaczę z tą prowadnicą. Czy to co jest na zdjęciu to nie jest prowadnica? Zresztą mniejsza o nazwę - tam muszę dać jakiś smar, bo w przeciwnym wypadku to uszkodzi tą gumę w którą wchodzi ta... prowadnica ;) Smar mam ATE taki jak na fotce.  On jest do klocków jak się okazało, mimo że pytałem sprzedawcę czy można dać na prowadnice. Mam też litowy Multifak EP2 i mógłbym go dać w te gumy.

Oringi tłoczka: chciałbym zrobić ten swap hebli dzisiaj, a dzisiaj pewnie nigdzie nie kupię tego specjalnego co pokazujesz. Można dać płyn hamulcowy do oringu żeby wcisnąć tłoczek?

I jeszcze jedno pytanie: napełnić jakoś ten zacisk płynem przed zamontowaniem, żeby nie odpowietrzać tego przez dwa dni później? Jeśli tak to jak?

 

prowadnica.jpg

Ate smar.jpg

multifak.jpg

 Kolego powtórzę to co napisał Dev, tego typu prowadnic się nie smaruje !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, czarek76 napisał:

 Kolego powtórzę to co napisał Dev, tego typu prowadnic się nie smaruje !! 

W takim razie dziękuję za odpowiedź.

Pozostaje więc kwestia co z tym smarowaniem oringu i ewentualnym zalaniem zacisku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smar do tloczkow, jakikolwiek 

zacisk montujesz i odpowietrzasz

potem jeszcze raz za jakieś dwa tygodnie na gorących hamulcach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał:

zacisk montujesz i odpowietrzasz

 

OK. Gdzieś wcześniej przeczytałem jak napisałeś, że zacisk po regeneracji (bez płynu) odpowietrza się w rękach, więc pomyślałem że trzeba go wstępnie zalać i wypchnąć powietrze... które można wypchnąć.

Jeszcze mi powiedzcie dobrzy ludzie po jaką cholerę mam podnieść cały samochód na kobyłkach? Nie można po kolei od dołu na kanale odpowietrzyć na kołach?

Edytowane przez ygrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem o tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev, czy blaszki do zacisku 320 ori od Audi różnią się od tych z zestawu naprawczego np. od TRW? Czy np. jedne są z metalu a drugie z gównolitu? Czy wszystko jedno, byleby były.

 

Edytowane przez Stn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Stn napisał:

@Dev, czy blaszki do zacisku 320 ori od Audi różnią się od tych z zestawu naprawczego np. od TRW? Czy np. jedne są z metalu a drugie z gównolitu? Czy wszystko jedno, byleby były.

 

są tak dobre jak ori

jak chcesz to mam oryginalne pomalowane proszkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niech mi ktoś napisze jak dziecku jak odpowietrzyć pompę ABS.?

Mieszkam w UK i te mechaniki to Prostaki nie wiedzą jak do tego się zabrać.?

Odpowietrzali mi go prawie dwa dni,odebrałem auto ale to nie ten sam pedał jakiś taki miękki,obstawiam że dalej zapowietrzony.

Mam VCDS 12.12 co mam po kolei zrobić,auto mam z 2015 roku. 

Zaznaczam że Jestem laikiem w VCDS. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeję temat niczym kotleta:-)

Jako, że  podobno nie ma głupich pytań to czy wysprzęglik odpowietrzamy pompując pedał hamulca czy wciskając pedał sprzęgła?

Edytowane przez grzesq_19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, grzesq_19 napisał:

Witam, odgrzeję temat niczym kotleta:-)

Jako, że  podobno nie ma głupich pytań to czy wysprzęglik odpowietrzamy pompując pedał hamulca czy wciskając pedał sprzęgła?

Sprzęgła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć panowie, już nie raz to forum ratowało mi tylek po naprawie mojej a4 może i tym razem się uda ? mam taki problem nie daje sobie rady z odpowietrzeniem układu hamulcowego, próbowałem metoda od najdalszego koła jak i najbliższego ale po odpaleniu samochodu jak położę nogę na pedale hamulca zaczyna on wpadać jak przy zapowietrzonych hamulcach. Dodam że regenerowałem tylne i przednie zaciski przez co pewnie zapowietrzylem poważnie cały układ... Macie jakis pomysł co powinienem teraz zrobić? Jedyne czego nie probowalem to rozruszanie pompy ABS przez vcds 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2018 o 21:53, resiak82 napisał(a):

Siemka. Mam pytania odnośnie wymiany płynu. Na forum wyczytałem kilka szkół...

1. Czy zanim zaczniemy wymieniać płyn to lepiej wcześniej po przez vcds rozruszać ABS?

2. Zaczynamy LP PT PP PT? Czy nie ma w tym różnicy?

3. Kiedy sprzęgło? Przed kołami czy po?

4. Jakiej średnicy wężyk pasuje najlepiej na odpowietrznik?

 

 

Mam ten sam dylemat.

 

Dodatkowo mam pytanie czy wysprzeglik skrzypi zawsze? Bo mam wrazenie ze po ostaniej wymianie plynu zaczal skrzypiec przy wcisnieciu sprzegla. Jakby ten syf tam splynal ze zbiorniczka (mimo ze dolalem czystego plynu moze cos tam zostalo jakies syfy?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...