Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana sprzęgła w A4 B7 1.8T quattro


krzysztof 36418

Rekomendowane odpowiedzi

  • A4 b7 1.8 t (BFB) Q
  • Wymiana sprzęgła

bsryrbjc.jpg

  • Odłączenie akumulatora (+ lub-)
  • Demontaż osłon silnika
  • Odkręcamy wal napędowy od skrzyni 6 śrub klucz ampul 6mm
  • Wieszamy wal na wydechu (uważamy na uszczelkę przegubu nie zgubić zniszczyć)
  • Odkręcamy 4 śruby u samego dołu skrzyni
  • Odkręcamy wspornik wydechu klucz 13mm (foto wspornika)

sh2in3ow.jpg

  • Odkręcamy półosie (przeguby) od skrzyni 2x po 6 śrub (klucz m 10 spline)
  • Demontujemy osłonę termiczną po prawej nad przegubem 3 śruby (klucz ampul 6mm)

9gwp69oq.jpg

Osłona termiczna

  • Odłączamy sterowanie biegami 2 śruby 13mm i jeden ampul 8mm +1 kostka z prawego boku skrzyni

uhga4xqy.jpg

  • Z lewej strony musimy wypiąć przewód zasilający siłownik wysunąć metalową zawleczkę i ostrożnie wysunąć przewód
  • Po wypięciu przewodu zdjąć kapturek z odpowietrznika założyć na przewód coby nam nie kapało na łepek.

tv7vir3h.jpg

Zawleczka trzymająca przewód zasilający siłownik (pozycja zabezpieczona)

idpyyrps.jpg

Zawleczka trzymająca przewód zasilający siłownik (pozycja odbezpieczona) zaznaczony odpowietrznik z tąd zdjąć kapturek

4296t93d.jpg

Kapturek na przewodzie zasilającym siłownik

  • Następnie 2 nakrętki klucz 13mm od dolnej poduszki
  • Odkręcamy łoże skrzyni po 3 śruby z każdej strony (klucz 18mm)
  • Jak odkręcimy łoże to cały zespół napędowy trochę nam opadnie ja do momentu odkręcenia wszystkiego podparłem lewarkiem trapezowym a może to być cokolwiek co nam podtrzyma skrzynie np. drewniany klocek.
  • Odsuwamy jak najdalej się da

285wkc7i.jpg

Odkręcony wał wraz z odkręconym łożem skrzyni

  • Odkręcamy 3 X13mm śruby wspornika poduszki od skrzyni
  • X śruby wspornika skrzyni
  • O 2 nakrętki 13 mm przykręcone do łoża skrzyni

ksn78mkj.jpg

  • Okręcamy skrzynie dookoła razem około 10 śrub w tym 2 trzymające rozrusznik i 4 wykręcone wcześniej

Skrzynia jest ciężka pomoc 2 osoby wskazana

Po wyjęciu skrzyni

Żeby odkręcić sprzęgło musimy zablokować wał korbowy ja zrobiłem to jak na foto

ijj4bd9n.jpg

  • Odkręcamy sprzęgło po przekątnej 6 śrub ( ampul 6mm)

Po demontażu sprawdzamy kolo dwumasowe

W razie potrzeby odkręcamy dwumase 6 śrub (spline m10)

Przed odkręceniem koła warto zaznaczyć położenie względem wału nie zawsze jest kołek ustalający bądź jak w moim przypadku niesymetryczne 2 śruby

6me4b6wx.jpg

Zaznaczone otwory są bliżej siebie

Montaż w odwrotnej kolejności .

Koło dokręcamy moment 60 Nm +1/4 orbotu (tj 90 stopni).

Docisk 35 Nm wszystko dokręcamy na krzyż .

Śruby od dwumasy , docisku, półosi, wału posmarować lekko klejem do gwintów.

„ryjek „ delikatnie posmarować smarem do łożysk (X ryjek)

Kulkę łapy sprzęgła posmarować smarem do łożysk (O kulka łapy sprzęgła)

w8nscu4e.jpg

może sie komus przyda

jest to moja pierwsz porada wiec proszę o wyrozumialość

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno everybody będą Ci wdzięczni :) Trzeba to przenieść do działu "Warsztat - zrób to sam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to wszystko bez odkręcania sanek? Jak długo szarpałeś się z tym?

Czy do poprawnego montażu sprzęgła potrzebny jest jakiś nastawnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry opis wykonanej pracy. Przy okazji pytanie.Czy przed odkreceniem walu od skrzyni należy zaznaczyć dokladne miejsce jak był przykrecony? Czy to moze miec znaczenie gdyż w moim przypadku po wymianie sprzęgła w Q ze skrzynią 5 biegową mam lekkie drgania budy idące na moje odczucia z wału właśnie.Zastanawiam się co może być przyczyną bo nie zaznaczylem miejsca przykrecenia, czy wał może być razem wyważony ze skrzynią? Jest to mega denerwujące i pojawia się przy ok.85 km/h. Będę wdzięczny za sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafal9119 demontaż 2.5h montaż 3.5h skrzynia k....sko ciężka

azure bez odkręcasz tylko loże skrzyni 6 śrub. nastawnik nie potrzebny z powodu wagi skrzyni ciężko jest wycyrklować żeby wałek wszedł na miejsce i nie rozwalić słoneczka.

sebola4 wału nie musisz oznaczać (ja tego nigdy nie robiłem) jedyne co to po odpaleniu zapaliły się kontrolki (abs esp) po przejechaniu kilku m zgasły brak błędów w sterowniku.

posprawdzaj podporę wału i krzyżaki (przeguby) i pokombinuj z ustawieniem poduszki tej z przodu jeżeli masz głuche stuknięcie przy zmianie biegów 1-2-3 mi pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Krzysiu dobra robota, dzięki za opis. Jak mi nie daj Panie będzie trzeba to sam sobie ogarnę, bo znając okolicznych speców najpierw będą kręcić głową, później zrobią i coś schrzanią, a na końcu będę musiał poprawiać po nich.

Sama robota wygląda na niewiele trudniejszą niż w aucie FWD z silnikiem poprzecznie osadzonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przez to przechodziłem tyle, że w c5. Założyłem z awx-a. Robota taka sobie - napewno lepsza niż w poprzecznym. No i narozkręcać się trzeba ;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to mam sprzęgło LUK do 1.8T do sprzedania wraz z paragonem.

Jak coś to PW.

Czy to giełda... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafal9119 demontaż 2.5h montaż 3.5h skrzynia k....sko ciężka

azure bez odkręcasz tylko loże skrzyni 6 śrub. nastawnik nie potrzebny z powodu wagi skrzyni ciężko jest wycyrklować żeby wałek wszedł na miejsce i nie rozwalić słoneczka.

sebola4 wału nie musisz oznaczać (ja tego nigdy nie robiłem) jedyne co to po odpaleniu zapaliły się kontrolki (abs esp) po przejechaniu kilku m zgasły brak błędów w sterowniku.

posprawdzaj podporę wału i krzyżaki (przeguby) i pokombinuj z ustawieniem poduszki tej z przodu jeżeli masz głuche stuknięcie przy zmianie biegów 1-2-3 mi pomogło.Jak

Nawiązując do tematu poduszki tej przedniej. Strasznie "waliło" przy zmianie 1-2-3. wymieniłem, w zasadzie nie było juz co wymieniac bo sie poducha rozpadła. Troszke pojeździłem i moje pytanie. Jak ustawić mocowanie tej poduszki zeby juz nie stukało?? Przebieg w tej chwili 268tys. poduszka pod skrzynią i poduszki pod silnikiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota.

Wymiana w przypadku AVF będzie prawdopodobnie taka sama (poza wałem, którego niestety nie mam)?

Czy przy wymianie trzeba jeszcze wymienić simering na wale silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś przy robocie spotkało to co mnie przy odpinaniu wału od skrzyni...

 

Edytowane przez niedzwiedz250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...