Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomoc 1.9 TDI dymi na niebieski przy odpaleniu


makiGS

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

około 20 kkm miałem robiony silnik planowanie i takie tam cuda, mechanik przyznał się już po fakcie, że nie wymienił uszczelniacz na pierścieniach przy odpalaniu rano po nocy samochód dymi przez pierwszy moment na niebiesko później przechodzi no i ubywa olej od wymiany do wymiany musze z 2L mieć jest szansa wymienić same uszczelniacze na pierścieniach i pytanie jakie koszty tego byłby na oko, zbliża mi się wymiana rozrządu i chciałem zrobić to za jednym zamachem.

pacjent:

Audi A4 B5 1.9 TDI AJM 115km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie uszczelniacze tylko pierscienie,głowica i miska do zdjecia.Sprawdz czy to nie uszczelniacze zaworowe,pompowtryskow,albo tez sama turbina nie ciagnie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest nowa nie dawno wymieniona, uszczelniacze PD wymienione, zawory wymienione były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest nowa nie dawno wymieniona, uszczelniacze PD wymienione, zawory wymienione były

Miałem, podobne objawy z rana solidnie kopcił na niebiesko , robiłem głowice po roku czasu z rana zaczynał kopcić wciągać olej , aż któregoś dnia zaczełą walić jak młotem , u mnie okazał sie wytarty wałek rozrządu . i na 1 lub 4 cylindrze dostały sie opiły z wałka rozrzadu ( tak tlumaczył mechanik ) , zakonczylo sie wymiana silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mnie pocieszyłeś, że będę sprawdzał olej lał i jeździł, a jak padochnie to wtedy wymiana i dalej jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci powiem że serdecznie mam dośc silnika AJM , żałuje że nie kupiłem AFN , mnie przez 2 lata naprawy kosztowały juz 8 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z P&P nie ma opcji.

Sanki silnika ,łapy,instalacja IC.

Do tego wiązka silnika + ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja mam ten sam problem że dymi mi na niebiesko zaraz po odpaleniu,tez miałem robiony remont silnika to znaczy,cała głowica do remontu i cały osprzet silnika.Dymi mi tylko pare minut jak sie nagrzeje to przestaje dymić.podczas dymienia jest taki charakterystyczny gwizd turbiny który potem ustaje.Jak silnik złapie temperature to nic nie dymi

Edytowane przez tulipan 1310
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem jakie AJMy kupujecie, ile mają nalatane. Ja oraz kilku moich znajomych śmigamy na AJMach i nic sie nie dzieje. Osobiście przejechałem 98kkm i auto śmiga aż miło. Jedyne co wymieniałem to rozrząd i tandem pompe bo ciekła (używka za 150zł).

Korekcje wtrysków od początku nie przekraczają +- 0,3. Obecnie mam nalatane 298kkm a z tego co wiem to o 60kkm jest cofnięty. O silniku moge powiedziec tylko jedno; żyleta.

Może te wszystkie problemy wynikają z złej obsługi np. przez poprzednich właścicieli, oleje L.L oraz przebiegi powyżej 500kkm.

Sam nie wiem, w każdym bądź razie ja sobie chwalę ten silnik i w porównaniu do AFNa jeździ się dużo lepiej z wiadomych względów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto ma na pewno 500tys najechane,ale jak go kupowałem to na liczniku jak w każdym aucie 190tys.Ostatnio robiłem nawet pomiar sprężania wyszło tak po 32 tylko na czwartym 31.i teraz moje pytanie czy jak mam dobra kompresie to moge myśleć ze pierścienie mam dobre w silniku,czy ta kompresia nie ma znaczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kompresja w porządku to i pierścionki też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego jest róznica jednego bara na czwartym gaże,głowice mam po remoncie ,nie powinno chyba tak być.U kolegi mierzyliśmy i on ma po 32 na każdy gar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...