Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa ABS quattro - ośka różnice


bobikos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprawa dotyczy B6 a więc sterownika Bosch 5.7

ETKA wskazuje że pompa ABS do Quattro jest inna niż do ośki.

Pytanie czym pompy się różnią. Czy wystarczy przełożyć samą elektronikę od quattro do pompy od ośki żeby miała odpowiednią funkcjonalność, czy różnice są na tyle duże że należy wymienić całą pompę?

Kolejne pytanie to jakie nr pomp podchodzą do Quattro - ETKA wskazuje że 8E0614517M, ale pewnie to jest najnowszy model a wcześniej były z inną literką na końcu.

Kolejna rzecz czy jest możliwa podmiana pompy lub samego modułu na model z B7 - czyli Bosch 8.0. - pompy nr 8E0614517BC lub 8E0614517BJ


Kolejne pytanie - czym się różnią sterowniki o nr 026 595 00 11 a 026 595 00 12


Widzę że temat cieszy się zainteresowaniem więc nieco zmienię pytanie.

Jestem po przekładce auta na quattro i ABS/ESP stał się zanadto wyczulony, chcę coś z tym zrobić.

Po krótkiej analizie wychodzi że w ośce jest blok o nr 8E0614517 i sterownik 026 595 00 11 , natomiast w quattro odpowiedni 8E0614517A i 026 595 00 12.

Czy te bloki się czymś różnią, czy mogę sterownik od quattro założyć na blok od ośki? Taka opcja zaoszczędziłaby mi problemów związanych z montażem i odpowietrzaniem samego bloku.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanadto wyczulony ? jak się to objawia ?

Mi się wydaje na chłopski rozum, że pompa Q jest bardziej wydajna. Ja póki co śmigam bez zmieniania pompy i esp wydaje mi się, że łapie bardzo późno, jak już jestem dawno w poślizgu np na jakimś ciasnym winklu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tuż po przekładce, więc może pierwsze wrażenia mnie mylą.

Różnica musi być bo inaczej wystarczyłoby przekodowanie sterownika ABS. Temat na pewno sprawdzę dla swojego bezpieczeństwa, żeby nie być rozczarowanym w krytycznej sytuacji.

Miałem nadzieję że wsparcie na forum będzie większe ale widać że temat póki co jest nierozpoznany.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę że nikt nie wie :/ . Tyle przekładek już poszło przecież. W końcu całą pompę dam komuś do przełożenia ehhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale abs działa, ESP w poślizgu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom działają to fakt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDS pewnie nie działa :decayed:

:D heheh padłem :) no właśnie o to chodzi co zrobić żeby działał :) czy pompę wymienić czy tylko ster ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by pewnie zdjąć sam sterownik i zobaczyć ile ma cewek,w ośce jest 12 szt a w Q nie wiem ale jak tyle samo to nie wiem gdzie różnica

ale to rozumiem że testowałeś eds-a ? esp off i na piachu strzał w podłogę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie . Ktoś podkładał pod 3 koła coś i autko stało podobno ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na drodze żwirówce sprawdz, w Q do 80km/h ryje z czterech :decayed:

cewki są w Q, 12 szt. więc nie wiem,zostaje elektronika lub sprawa kodowania.


niech ktoś sprawdzi jak może na żwirówce bo powinien działać EDS tylko do 40km/h a nie do 80km/h pewnie to ta różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał chwile to wjade na dechy 3 kołami i zobaczymy czy ruszy w ogóle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eds jest na 100% tylko pytanie czy:

1- jak w ośce tylko przód wiadomo :grin: do 40km/h

2-czy będzie na cztery koła i też do 40km/h jak w ośce

dlatego lepiej na szutry wyskoczyć i zobaczyć czy grzebie z czterech czy z dwóch kół :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak podniose jedno przednie to abs je przyhamuje i samochód ruszy , a jak tylne to nie ruszy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kodowal juz ktos pompe 8.0 z b7 ?? lub ma ori quattro w b7 z 1.8t i mogl by mi podac kodowanie,potrzebuje kodowania niby pompa z 2.0 TFSI ale cos jej nie pasuje

Edytowane przez ptasiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie trochę temat 

Ktoś jest wstanie powiedzieć jakie są różnice pomiędzy seryjną popom ESP z A4 ( 8E0 614 517 BB ) Domyślam się ze tylko soft jest inny ale pytanie pod jakimi względami

A pompom z S4/RS4 ( 8E0 910 517 G )? 

Edytowane przez WARSZAWARC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...