Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


krzysiekvtec

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, maarkus napisał:

tak tylko na al...ro.. takie zestawy kompletne są za  400zł

Chcieć zawsze można, tylko kto to kupi - może ktoś kto nie zna cen lub nie ma czasu na szukanie pojedynczych części... Jeśli czytałeś wątek to widziałeś, że zestaw od 2.0 TFSI nie przekroczył 200 zł i to jest realna cena jeśli poświęcisz trochę czasu na szukanie - intercoolery można trafić od 50 zł, rura górna 20-30 zł (mam, przymierzałem się do takiego zestawu), do tego łapacz powietrza od 50-70 (w zależności od stanu, mam nadmiarowy cały z końcówką H), dodatkowe kolanko, złączkę, obejmy za około 50-60 zł, na finalną cenę wpłyną jeszcze przesyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś robiłem rzeźbę i przerabialem ori wieszak z b7 na intercooler z 2.5tdi b5

IMG_20181115_123626.jpg

IMG_20181115_123720.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2018 o 11:25, boguc napisał:

 

Mam nagrany temat za Fmic ~1000zl ale na moc ~200hp to i SMIC starczy, musze rozejrzeć się za gratami ?

Fmic za 1000 kpl?? z rurami itd ?

U mnie trochę już mało te 208 KM i ciężka krowa :)  bo to cabrio, będzie chyba hybryda z k03 . Pisałem z gosciem że do 250-260 KM wystaczy czyste i dobrze zrobione IC podwójny z BEX. Ale 1000 za Fmic dobra cena. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mariox37 napisał:

Fmic za 1000 kpl?? z rurami itd ?

U mnie trochę już mało te 208 KM i ciężka krowa :)  bo to cabrio, będzie chyba hybryda z k03 . Pisałem z gosciem że do 250-260 KM wystaczy czyste i dobrze zrobione IC podwójny z BEX. Ale 1000 za Fmic dobra cena. 

 

FMIC + orurowanie + montaż.
Ja celuję w ~200hp ale gdzie nie czytam to każdy pisze że jednak sensowniej wkładać od razu FMIC, a na moce ~250 to na bank bym się decydował na FMIC
Gość powiedział że robota 400-500 a części ma duże rabaty na Fmic jak i materiał także w 1000 powinniśmy się zamknąć - gość z okolicy Lublina.
W Wawie to koszt ok 1400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fenri95 co masz zrobione w aucie przy ponad 330nm?

Kurde, muszę się Panowie zabrać za icka bo w dolocie u mnie piekło :D

ktoś w Rzeszowie w razie W mógłby pomóc przy montażu? Piwko oczywiście zapewnione :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei modyfikacja zaczęła się od tego momentu gdy padło mi turbo postanowiłem ją zregenerować ale zrobiłem hybrydę do kompletu wleciał drugi intercooler bex za śmieszne pieniądze bo chyba 200zł z dostawą razem z wszystkimi wężami i zaworem Dv który u mnie padł. Wymiana wtrysków od saab 2.3t to też nie duży koszt 180zł płaciłem + zrobiony soft wiadomo i tyle wyszło. Szkoda że nie zrobiłem swapa na Turbine K04 pewnie by tak 250 pykło ale cóż. W obecnej turbinie mam gruszke w seri mówili mi że będzie bardzo długa żywotność takiego setupu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę od siebie, jestem także po montażu prawego intercoolera od bex w audi a4b7. Na fotkach jest wykaz części jakie potrzebujemy. Wszystko pasowało idealnie, popma SAI pozostawiona.

SAI.jpg

IC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2019 o 10:20, Patryk94 napisał:

To jaką masz hybryde ze 250ps nie dała? 

zrobili mi hybrydę na bazie k04 to była szybka decyzja bo moje ori turbo zdechło. Gruszka na turbie jest w ori miejscu po przestawieniu może z 8km wiecej by wypluł ale nie chce mi sie tego rozbierać

Edytowane przez fenri95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2018 o 13:38, Grzyb01 napisał:

Co do korka ja miałem wciśnięty i mi gdzieś wypadł po drodze przy pierwszej jeździe po modzie. Teraz mam wklejony i spokój.

Checka nie wywaliło mi ani razu od czasu jak jeżdżę z przekaźnikiem zamiast sai. Jest tylko błąd w kompie o niewystarczającym przepływie powietrza wtórnego. Ten błąd wywala tylko na zimnym silniku jak mu przycisnę.

Jaki dałeś przekaźnik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2018 o 14:59, rafiki5 napisał:

Dobrze wiedzieć, po twoim fotostory natchneles mnie do założenia prawego IC ? Wszystko spoko pokolei opisales. Parę stron wcześniej pisali ze trzeba przedłużyć rurę do DV. Też ją przedlużales, czy nie było takiej potrzeby? Trochę się pogubiłem 

No niestety, ale ta rura u kolegi wygląda inaczej niż to co u mnie jest. Nie mam nigdzie takiej długiej rury do DV i nie ma szans aby starczyło. Dziwna sprawa, bo rozebrałem i pewnie skończy się niepowodzeniem póki co. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2018 o 17:49, cysiek18 napisał:

Opiszę swoje poczynania z montażem prawe IC. Wybrałem opcje z zakupem IC od 2.0 tfsi lub tdi z uwagi na to że mocowanie IC oraz łapacz powietrza pasuje bez przeróbek. Praktycznie obyło się bez rzeźby :)

Co kupiłem:
Prawy IC: 8E0145806M lub 8E0145806Q
Uchwyt IC: 059145814B
Łapacz powietrza: 8E0117336J lub 8E0117336N
Rura IC z 2.0 tfsi: 8E0145708K
Kolanko silikonowe: 54mm
Łącznik: 54mm
Opaski zaciskowe: SGB 64-67mm 

Wiadomo, do wrzucenia IC trzeba zdjąć zderzak i lampę. Demontaż lampy dużo ułatwia. Chwilowo wyrzuciłem SAI, będę montował ten układ tak jak w BEX, bo póki co mój katalizator jeszcze jest w całkiem dobrym stanie., ale to jeszcze do przemyślenia :)

Po demontażu SAI uchwyt mocujemy w dziury po uchwycie SAI z tą różnicą że jeden otwór niżej. Po dokręceniu montujemy IC, jest ciasno i trzeba uważać, żeby nie przygiąć cienkich blaszek na IC, ale ogólnie się da to zrobić bezboleśnie:

IMG_20180405_182542.jpg

Montujemy łapacz powietrza i w sumie możemy składać lampę i zderzak, jednak łatwiej to zostawić na sam koniec :)

Starą rurę idącą od turbo do rury w pasie przednim trochę wyginamy i podłączamy do dolnej rury IC. Proponuję skręcić ją porządną opaską SGB 64-67mm. DV zostawiamy tak jak jest, tylko rurę od niej do tipa popuszczamy na opaskach i obracamy tak, żeby się nie zaginała :D

IMG_20180412_125555.jpg

 

Bierzemy się za górną rurę. Oryginalną rurę z 2.0 tfsi trochę obcinamy i łączymy z kolankiem silikonowym, zakładamy opaski SGB:

 

IMG_20180412_1304472.jpg

Opasek na razie nie skręcam, bo będziemy jeszcze układać rurę i może być potrzeba trochę ją obrócić. Najpierw mocujemy do IC a potem do rury w pasie przednim. Do montażu z IC użyłem oryginalnej opaski bo dostałem ją w zestawie z rurą. 

IMG_20180412_131106.jpg

Następnie zakładamy silikonowe kolanko na rurę w pasie przednim i układamy rurę. Skręcamy wszystkie opaski i mamy zamontowane i podłączone IC :)

IMG_20180412_131110.jpg

Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu:

IMG_20180405_183349.jpg

Składamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszym chłodzeniem. 

IMG_20180407_112953.jpg

 

Całość robiłem pod blokiem, więc bez kanału się da :D

Masz może foty co trzeba zatkać i czym po SAI? Bo chcę to wywalić całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MarcinL napisał:

Masz może foty co trzeba zatkać i czym po SAI? Bo chcę to wywalić całkowicie.

Pompę wiadomo out. W dziurę po rurze w filtrze powietrza korek od pepsi :) Rurkę od pompy do góry (przykręcona do turbo) też out. Dalej idzie metalową przykręconą do pokrywy. Tą rurę zostawiłem. Dalej krótkim łącznikiem ta metalowa rura jest połączona z zaworem kombinowanym. Łącznik wyrzuciłem, zawór odkręciłem i odrysowałem. Dorobiłem aluminiową zaślepkę, podłożyłem pod nią ori uszczelkę spod zaworu i przykręciłem. I to wszystko, wtyczkę zaizolować i do tunera na wyłączenie. Albo tak jak ja, jak się pojawi check to szybko elm327 + Torque i kasowanie do następnego razu :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, cysiek18 napisał:

Pompę wiadomo out. W dziurę po rurze w filtrze powietrza korek od pepsi :) Rurkę od pompy do góry (przykręcona do turbo) też out. Dalej idzie metalową przykręconą do pokrywy. Tą rurę zostawiłem. Dalej krótkim łącznikiem ta metalowa rura jest połączona z zaworem kombinowanym. Łącznik wyrzuciłem, zawór odkręciłem i odrysowałem. Dorobiłem aluminiową zaślepkę, podłożyłem pod nią ori uszczelkę spod zaworu i przykręciłem. I to wszystko, wtyczkę zaizolować i do tunera na wyłączenie. Albo tak jak ja, jak się pojawi check to szybko elm327 + Torque i kasowanie do następnego razu :D

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-sai-combi-valve-1-8-t-vw-audi-skoda-seat-5472882859

taka zaślepka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mogę podsumować montaż IC od 2.0TFSI do B7 BFB.
Kosztowo wychodzi to bardzo fajnie, bo jakieś 200-250zł za wszystkie elementy.

W kolegi opisie zabrakło kilku elementów które sprwiają problem.

Po pierwsze występuje u mnie coś takiego jak rezonator który powoduje chyba trochę inny układ rurek w okolicy DV niż w autach bez rezonatora (docelowo poprawię i go wywale, ale podczas montażu nie wiedziałem co z nim). Efekt jest taki, że po montażu IC i przełożeniu rury idącej od turba do dolnej rury pasa przedniego nie ma jak podłączyć DV. Trzeba dosztukowywać rurkę/kolanko. Ja u siebie na szybko miałem jakieś kilanko i rurę od LPG więc udało mi się to złożyć - DV zostało w tym samym miejscu.

Druga sprawa która powoduje dodatkową stratę czasu to docinanie kierownicy powietrza. Niestety te od 2.0TFSI też nie pasują plug&play i trzeba rzeźbić. Z początku też nie wiedziałem co mi tam nie pasuje, bo zakładałem, że idzie bez przeróbek, ale trzeba to konkretnie podocinać aby pasowało.

Wtyczka od pompy SAI póki co wisi zaizolowana i jeszcze nie wyskoczył check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Emejcz napisał:

Druga sprawa która powoduje dodatkową stratę czasu to docinanie kierownicy powietrza. Niestety te od 2.0TFSI też nie pasują plug&play i trzeba rzeźbić. Z początku też nie wiedziałem co mi tam nie pasuje, bo zakładałem, że idzie bez przeróbek, ale trzeba to konkretnie podocinać aby pasowało.

A to ciekawe dlaczego nie pasuje. U mnie wszystko siadło bez docinania. No i na logikę jak masz IC i kierownicę z 2.0 tfsi to w b7 powinno to pasować plug&play. No chyba że miałeś kierownicę nie od 2.0 tfsi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Może coś się minimalnie zmieniło w nowszych rocznikach? Ja nie mam nigdzie takiej długiej rurki do DV. U mnie są krótkie.

W moim przypadku od DV w dół idzie krótka rurka do plastikowego trójnika. Od trójnika idzie kolejna krótka rórka w bok do rezonatora i na dole łączy się z rurą turbina/pas przedni.

Co do kierownicy, może kwestia, że mam zderzak od SLine i coś tam inaczej jest rozwiązane? Nie wiem. Trzeba było rzeźbić, bo nie szło wcisnąć zderzaka. Na zdjęciu na stronie 11 też wygląda, że ta kierownica jest docięta.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica nie pasowała bo są inne do zderzaka Sline i zwykłego.

Rezonator usuwa się podczas montażu DSMIC, BEX go nie posiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie na to wygląda.

Ja kupiłem 8E0117336J, bo taką podał kolega w opisie, ale trzeba było wziąć tą drugą to by pasowała bez problemu. 
Ogólnie docięcie to nie problem, tylko dodatkowa strata czasu jak zakładało się plug&play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...