Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kontrolka niskiego poziomu oleju


b7 audi

Rekomendowane odpowiedzi

czy kupiliście ORI czujniki przy wymianie?? czy może zamienniki??

Sa dwa bagnety pytalem w serwisie poziom oleju ma byc pod maximum na oryginalnym bagnecie i jest ok

po otwarciu maski komputer kasuje blad i wyswietla go po nastempnym pomiarze

witam

pierwszy raz pisze na forum a mianowicie jeśli chodzi o problem z kontrolka niski stan oleju to mi pomogło dolanie setki oleju podejrzewałem ze bagnet jest za krotki w serwisie powiedzieli mi ze te bagnety zostały wycofane wiec może faktycznie były złe zobaczę kiedy znowu się zapali oby nigdy :) przy wymianie oleju zwrocie uwagę ile oleju wlali wam dokładnie a ile ma być podejrzewałem ze mi wlali i patrzyli na bagnet a nie ile ma być u mnie wchodzi 3,9 litra przy wymianie dokładnie będę to monitorował.

pozdrawiam mam nadzieje ze pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano mnie zaskoczyła kontrolka OIL min

sprawdziłem bagnet jest nawet odrobinę ponad max (od dawna) po uruchomieniu zgasło ale czekam aż zapali sie za 100km ponownie...

poczytałem tutaj trochę i:

1. Czy możliwe że to czujnik poziomu oleju? czy koniecznie jest rozebranie miski by go wymienić gdzie on sie miesci i czy jest drogi ?

2. Może odma? ale jak ją zlokalizowac i samemu ew. sprawdzić jej ew. uszkodzenie?

Dodam ze 6 tyś km temu wymieniałem imbusa (samego) i chciałem za 3 mc wymienić całą pompę na juz tą dobrą ...

WP_20170228_07_34_03_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problemem był przerwany przewód zaraz za kostką, bez rozebrania izolacji nie było wiadomo dlaczego ciągle się zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak namierzę ten przewód gdzie go szukać?

Witam może to wina baknetu ze za malo pokazuje okazuje sie ze mam chyba zły

ja mam 03G 115 611 T

a chyba powinien być 03G 115 611 AE

WP_20170228_12_54_29_Pro.jpg

Edytowane przez Karasik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kuba.goller napisał:

U mnie problemem był przerwany przewód zaraz za kostką, bez rozebrania izolacji nie było wiadomo dlaczego ciągle się zapala.

A jak namierzę ten przewód gdzie go szukać?

Edytowane przez Karasik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś pojawił się problem "Lampki niskiego poziomu oleju" w silniku BRD pierwsze co przyszło na myśl napęd pompy olejowej niestety poprzedni właściciel wymienił go 2 miesiące temu i wtedy stan oleju ,ale jest w normie ,a po przeczytaniu tego posta coś mnie ruszyło żeby otworzyć maskę i zobaczyć co FIS pokaże no i właśnie nie pokazał otwartej maski i na dodatek nie skasował "Lampki niskiego poziomu oleju" czyli z tego co Wy piszecie wynika ,że padł mi czujnik zamka w masce i teraz kłania się pytanie. Jak ją wymontować i założyć nową?

Edytowane przez Lygrys
błąd w kodzie silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 16 Listopada wymieniłem w ASO zamek wraz z czujnikiem maski problem znikł zapłaciłem za czujnik z wymianą 200zł ,ale niestety 28 listopada "Alladyn" znowu się pojawił okazało się ,że faktycznie miał mało oleju brakowało 1,5 litra ja wlałem 2 i miałem spokój aż do dziś kiedy znowu zapaliła się kontrolka ,dziś wlałem litr ,po wlaniu na bagnecie było max ,ale kontrolka nie znikła.

Pomóżcie 

Opadają mi ręce jeśli nie znajdę rozwiązania mojego problemu będę zmuszony sprzedać samochód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 16 Listopada wymieniłem w ASO zamek wraz z czujnikiem maski problem znikł zapłaciłem za czujnik z wymianą 200zł ,ale niestety 28 listopada "Alladyn" znowu się pojawił okazało się ,że faktycznie miał mało oleju brakowało 1,5 litra ja wlałem 2 i miałem spokój aż do dziś kiedy znowu zapaliła się kontrolka ,dziś wlałem litr ,po wlaniu na bagnecie było max ,ale kontrolka nie znikła.
Pomóżcie 
Opadają mi ręce jeśli nie znajdę rozwiązania mojego problemu będę zmuszony sprzedać samochód.
 
Jak mogło brakować 2L jak przy wymianie wchodzi ponad 4l? Między min a max wchodzi ok 0.7L. Zajmij się na początek powodem takiego ubytku oleju bo litr przez niecałe 2tyg to trochę za dużo

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem gdzie on ubywa ,wycieków nie widać ,auto nie kopci chyba ,że turbina wpiernicza olej o nie chyba się nie rozbiega? (ale wtedy by kopcił) Jutro jadę do mechaniora niech sprawdzi pod kompem i zerknie dokładnie czy nie widać wycieków w okolicach turbiny.

Jakąś godzinę temu gdy auto stało na podwórku zauważyłem pod autem plamę oleju ubyło około 2 litrów sądząc po suchym bagnecie i plamie ,auta nie odpalałem. W piątek zabiorą go na lawecie do mechanika wtedy się okaże gdzie ucieka olej i co było przyczyną kontrolki niskiego poziomu oleju.

 

Panowie cieknie między skrzynią ,a silnikiem jutro będę wiedział dokładniej co jest tego przyczyną dziś mechanik nie miał więcej czasu.

Edytowane przez Lygrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dokończę mój problem skoro został rozwiązany. Od 2 miesięcy jeżdżę już sprawnym autem silnik który przeciekał miał wywaloną uszczelkę na podstawie filtra oleju ,uszkodzony symering między skrzynia a silnikiem ten z czujnikiem, uszkodzony czujnik cisnienia lub miary oleju ,około 16l oleju w sobie i siadnietą głowice i do tego rozwalone turbo które nie nadawało się nawet do regeneracji lub recyklingu hehehe wszystko zostało teoretycznie naprawione za 6tys niestety po 5 dniach silnik zdechł i wtedy zapadła ta chwila w której trzeba zdecydować remont czy sprzedaz po cenie złomu ?A więc kupiłem używany silnik z Niemca rozbitka z udukomentowanym stanem 98tys km po przełożeniu silnika zacząłem wkładać nowe graty : nowe turbo ,Nowy rozrząd ,Nowy Dwumas z kompletnym sprzegłem ,wszystkie uszczelki w silniku nowe ,nowe wtryski ,nowe filtry i oleje łącznie z olejem skrzyni  ,Nowa bezawaryjną pompa oleju już na łańcuszku nie na imbusie nowe czujniki przy turbo przy dpf i przy silniki wszystkie .Jedyne co zostało z poprzedniego silnika to elektryka i DPF który został Wyczyszcony. Silnik chodzi o niebo lepiej niż poprzedni chociaż i tak będzie chipowany. Co tu mógłbym dodać? Pewnie was interesuje ile kasy wydałem. Koszt wymiany silnika z nowymi gratami 23tys złotych ,za auto dalem 28tys zł więc łącznie 51tys łącznie za auto aha plus te 6 tyś wcześniej czyli 57tys łącznie ,ale bardzo zależało mi na remoncie więc tak też zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wrzuci gdzie ten słynny czujnik maski się znajduje i jak wygląda? 

Czy po otwarciu maski powinna pojawić się informacja na wyświetlaczu pomiedzy zegarami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Yooman napisał:

Może ktoś wrzuci gdzie ten słynny czujnik maski się znajduje i jak wygląda? 

Czy po otwarciu maski powinna pojawić się informacja na wyświetlaczu pomiedzy zegarami? 

Czujnik zamknięcia maski znajduje się w zamku maski.
Tak, po otwarciu maski powinna być informacja na FIS,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Yooman napisał:

Może ktoś wrzuci gdzie ten słynny czujnik maski się znajduje i jak wygląda? 

Czy po otwarciu maski powinna pojawić się informacja na wyświetlaczu pomiedzy zegarami? 

jest w grilu razem z zamkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem mały czarny element z blaszką której dociśnięcie załącza microswitch. Wydaje się że powinien być w zamku ale został przymocowany obok jakimś drucikiem, jednocześnie zblokowany w pozycji "zamknięte". I teraz albo to nie działa albo to nie jest tym co myślę bo fis nie pokazuje otwartej maski. 

Rozumiem ze w takim układzie kontrolka niskiego poziomu oleju nie zniknie bo system "nie dowie się" ze dolano oleju?

Z drugiej strony to cosik z microswitch'em jest nie na swoim miejscu pewnie nie od wczoraj a już bardzo długo natomiast kontrolka oleju świeci się od niedawna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przerabiałem ten temat. Przeczytałem całość i zrobiłem. Procedura kasowania kontrolki niskiego poziomu oleju odbywa się poprzez otwarcie i zamkniecie klapy. Z racji tego że oczywiście jeden z kabelków w niewiadomy mi sposób się przerwał postanowiłem go na nowo przylutować. i ot otwarcie, zamkniecie klapy i kontrolka znikła. Więc potwierdzam, że jedną z przyczyn nie znikania niskiego poziomu płynu z kokpitu jest uwalony czujnik zamkniecia/otwarcia przedniej klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko że po otwarciu maski między zegarami świeci się otwarta maska to nie ma to nic do przerwanego przewodu , a po przejechaniu 30-40 km lampka się zapala. Wymiana bagnetu też nic nie da bo auto mam od 8-miu lat i przez pięć było wszystko OK ,a ostatnie trzy wiadomo jak ? świecąca lampka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek. Zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju. Pomogło otwarcie i zamknięcie maski silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś poznał nowe, możliwe przyczyny problemu ? Problem pojawił się po około roku-półtora od zakupu auta... Wszyscy w kółko piszą tylko o bagnetach i uszkodzonych czujnikach, mechanicy również od tego zaczynają, więc zmieniłem bagnet i czujnik na nowe, oryginalne, niestety nic się nie zmieniło, kiedy olej jest zalany pod maksimum po 100 km zapala się kontrolka poziomu oleju, kasuję otwarciem maski... Jak podglądałem poziom oleju wskazywany przez czujnik to była duża różnica (około 15mm jeśli dobrze pamiętam) między poziomem oleju na wolnych obrotach, a poziomem na wyższych obrotach (około 3000), gdzie spadek jest poniżej minimalnego poziomu... Kiedy zalazłem tyle, aby nie spadał poniżej poziomu minimalnego - na bagnecie było to dobre 5 mm powyżej maksimum - to był spokój na kilka tys. km... Wygląda to tak, jakby olej zbierał się w górze silnika i nie nadążał spływać do miski olejowej ? Wszystko wskazuje na to, że coś się zmieniło (skoro problem nie występował od początku) tylko pytanie co ? Tak popularny silnik, od tylu lat na rynku, wierzyć się nie chce, że nikt jeszcze tego nie zdiagnozował/nie potrafi wytłumaczyć ? Nadmienię, że zależy mi na rozwiązaniu problemu, nie muszę poznać rozwiązania jeśli to "wiedza tajemna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z tym tematem u siebie, więc opiszę to co się dowiedziałem - może przyda się tym którzy wymieniają czujnik a problem dalej jest, tzn. poziom oleju jest właściwy a informacja o niskim stanie oleju pojawia się po przejechaniu niewielkiej liczby kilometrów i znika po otwarciu maski. Potem oczywiście znowu się pojawia po kilkunastu kilometrach, a poziom oleju na bagnecie ciągle jest właściwy.

Miałem objawy takie jak wielu właścicieli A4: na FIS pojawiał się komunikat o niskim poziomie oleju. Po otwarciu maski, sprawdzeniu poziomu na bagnecie i zamknięciu maski komunikat znikał na kilka lub kilkanaście kilometrów. Dolanie oleju do poziomu max nic nie pomogło. 

Pierwsze co zrobiłem to sprawdzenie stanu kabli dochodzących do czujnika. W sieci znalazłem informację odnośnie sygnałów na kabelkach czujnika:

Pin 1, kabelek czarny z niebieskim paskiem to zasilanie 12V, aktywne tylko przy pracującym silniku, dostarczane przez bezpiecznik nr 2 o wartości 5 amper, który znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami na podszybiu (tam gdzie ECU)

Pin 2, kabelek brązowy to podłączenie masy (0V)

Pin 3, kabelek czerwony z białym paskiem to sygnał przesyłany do ECU.

W międzyczasie zamówiłem w necie używany, oryginalny czujnik, bo nie miałem pewności że mój jest sprawny, cena była niewielka więc zaryzykowałem.

Następnie podłączyłem kabelek OBD2 i w programie VCDS sprawdziłem odczyty związane z poziomem oleju. W module liczników (instruments) można podejrzeć aktualnie wyliczoną,  dzięki informacji z ECU ilość oleju, podaną w mililitrach. U mnie była wartość ujemna (!) -120ml. Uznałem więc, że pewnie ECU podaje złą informację.Łącząc się z ECU można zobaczyć odczyt z tego czujnika  (w milimetrach). Przy zatrzymanym silniku odczyt wynosi 0mm, bo czujnik nie dostaje zasilania. Po odpaleniu silnika, pokazywało poziom 40mm, więc uznałem że jest ok. Wtedy wróciłem do modułu liczników i zainteresowałem się sprawą adaptacji odczytu poziomu oleju. Po zalogowaniu się do modułu za pomocą kodu podanego w VCDS, ustawiłem adaptację odczytu poziomu oleju najpierw na 0 a potem na 1. Po tej operacji odczyt poziomu oleju zmienił się z -120ml na +2450ml. Po zresetowaniu błędu otwarciem maski - w drogę. Trochę się zdziwiłem bo wtedy komunikat o niskim stanie oleju pojawił się już po przejechaniu kilkuset metrów, no ale pomyślałem że to procedura adaptacji.Po otwarciu i zamknięciu maski komunikat pojawił się jeszcze tylko raz, również dość szybko. Po kolejnym zresetowaniu podniesieniem maski, temat został rozwiązany - poziom oleju VCDS pokazuje normalny, przejechałem już ponad 200km, komunikat się nie pojawia. 

Gdy dostałem zamówiony wcześniej czujnik (prosto z demontażu - cały był jeszcze w oleju), postanowiłem go umyć. Po zdjęciu osłony plastikowej czujnika mogłem zobaczyć jak zbudowany jest element sensorowy. Jest to podłużna płytka PCB na której znajdują się dwie identyczne, delikatne ścieżki miedziane w kształcie "kaloryferka", ułożone obok siebie. Domyślam się że pomiar polega na zasileniu jednego i drugiego rezystora pomiarowego (kaloryferka) różnym prądem - zanurzone w oleju ścieżki będą miały tą samą temperaturę a co za tym idzie, identyczną rezystancję co pozwala ocenić że poziom oleju jest maksymalny. Gdy płytka PCB nie jest zanurzona w oleju, wtedy ścieżka zasilona większym prądem nagrzewa się bardziej i daje to większy spadek napięcia na niej - różnica rezystancji dla obu elementów pomiarowych pozwala ocenić jaka część "kaloryferka" jest zanurzona w cieczy. Niestety czujnik który rozebrałem, miał jeden kaloryferek całkowicie wypalony, więc zakup miał tylko walory edukacyjne. Tak czy siak mój oryginalny czujnik okazał się sprawny.

Reasumując, żeby komunikat na FIS nie pojawiał się bez powodu, musi być sprawny czujnik otwarcia maski silnika (żeby błąd się resetował), czujnik poziomu oleju musi być sprawny, podobnie jak kabelki i bezpiecznik zasilający czujnik. Sprawność czujnika można określić odczytując z ECU poziom oleju w milimetrach, przy uruchomionym silniku (nie może być 0). Następnie należy odczytać aktualną ilość oleju z modułu instrumentów (licznika). Gdy wartość jest nierealna, to należy przeprowadzić adaptację sensora w MODULE INSTRUMENTÓW i nie przejmować się wtedy że kilkukrotnie znowu pojawi się komunikat. Należy się też upewnić, że wartość progowa minimalnego poziomu oleju zapisana w module licznika jest właściwa.

Mam nadzieję że komuś pomoże mój pierwszy post na forum...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...