Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wzmacniacz antenowy w Cabrio


goja0808

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich!

Mam problem z odbieraniem stacji radiowych. W mieście odbiera mi tylko zetka i RMF, o innych nie ma mowy. Stawiam, że walniety jest wzmacniacz antenowy, tylko ptanie, gdzie go znajdę w a4 b6 cabrio? Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! Dzisiaj postaram się rozebrać obicie i dam znać czy to prawda ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wyjezdzalem z garazu, radio odbieralo fale, potem tylko cd, wjezdzam dalem radio i koniec, juz nic nie zlapalo.

Zanim wyjme radio i cos moze porysuje zapytam, czy oby na pewno jest ten wzmacniacz w klapie, bo w sumie tez ja dzis otwieralem, moze cos sie rozlaczylo...?

EDIT:

Zgadza sie, na tylnej klapie jest wzmacniacz. Wszystko popodlaczane, tylko przy otwieraniu, zamykaniu klapy lapie jakas przerwe.

Radio dziala czasami, probujac je wyjac (ostatecznie sie nie udalo), wkladajac klyczyk dosc gleboko to w glosnikach pojawia sie grzmot jakbysmy podpieli gniazdo audio przy wlaczonym pradzie.

Czyzby jakies zwarcie na obudowie...?

Edytowane przez oezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale jeśli masz antene w klapie być może tak że kable "pracuja" z zawiasami więc mogły się pourywać.

Edytowane przez Grzegorz.D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówkę.

Niestety 2 kable się pourywały...

Mam pytanie, czy ktoś nie posiada takiej wiązki, oraz informacji (schematu), jak ją wymienić i czy idzie jedna wiązka od radia, czy dopiero gdzieś od bagażnika jest jakieś połaczenie...?

ps. opcji łączenia pękniętego kabla antenowego lepiej nie stosować?

Edytowane przez oezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się taki przewód posztukować. Mój sposób wymaga trochę nakładu pracy i na aucie nieraz ciężko go wykonać, ale pozwala zachować wszystkie parametry elektryczne naprawianego przewodu. Robię to tak, że rozplatam ekran w obciętym przewodzie i ponownie splatam w cztery osobne "wąsy" o zbliżonej ilości żył każdy. Na obu obciętych końcówkach robię tak samo. Później lutuję wewnętrzną żyłę, na nią idzie następnie koszulka termokurczliwa. Następnie wolną przestrzeń brakującego ekranu owijam folią aluminiową i zaginam wąsy ekranu i lutuję je do przeciwległych wąsów, po jednym z każdej strony. Na koniec ponownie koszulka termokurczliwa. To doby sposób i sprawdzony, ekranowanie zostaje w pełni zachowane. Niestety w tym miejscu przewód nie powinien już być narażony na zginanie bo mechanicznie nie jest już tak wytrzymały i elastyczny jak przed uszkodzeniem. W ten sam sposób można nie tylko ponownie łączyć uszkodzony przewód ale też wstawić nowy odcinek przewodu w miejscu zgięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też wyciąć kawałek przewodu antenowego końcówki zarobić gniazdami fakra i wstawić brakującą część również zakończonym wtykami fakra. Wtedy nie ma lutowania cześć przewodu narażona na zginanie jest nowa no i łatwo wymienna w razie ponownej awarii.

Minus jest taki że trzeba mieć narzędzie do zarabiania wtyków fakra (koszt tych tańszych to około 60-80zł), ale połączenie bardzo pewne (tak samo łączy fabryka przewody antenowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


trzeba mieć narzędzie do zarabiania wtyków fakra

No właśnie, jak się sporadycznie to robi to zazwyczaj się nie ma.

A masz jakiś link do takiego narzędzia do fakra antenowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/zaciskarka-do-przewodow-koncentrycznych-ht230a-i5358708950.html

np. taka, ale ważny jest rozmiar zaciskanego przewodu, do niego dobiera się rozmiar zaciskarki. Ja mam taką z wymiennymi końcówkami i są wszystkie rozmiary ale dałem coś około 250zł.

W poniedziałek mogę sprawdzić w domu jaki rozmiar jest potrzebny aby zacisnąć złącze fakra.

Jak by nie to że musisz to zrobić na aucie to zarobił bym Ci taki przewód.

Tu kupisz odpowiednie złącza fakra:

http://www.tme.eu/pl/katalog/#search=fakra&s_field=accuracy&s_order=DESC&id_category=100361&page=1

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest łączona żyła wewnętrzna ? Też się zaciska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnętrzną wkłada się w taki cienki bolec i lutuje ale to akurat jest proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki airbob i dla reszty. Kable polutowane, odbieranie radia działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat stary jak świat :) ale spróbuję.

U mnie też słabo odbiera radio. Rozebralem z tyłu i są 3 przewody brązowy, dwa czarne w tym jeden antenowy z wtyczką która wchodzi do wzmacniacza (anteny). Odizolowalem wszystkie 3 i są oki, wchodzą z lewej strony gdzieś w głąb auta, najgorsze jest to że sprawdzając miernikiem na "zwarcie" ten przód antenowy jest pełne zwarcie jak by gdzieś był nie wiem zacisniety, oczywiście od radia jest wyjęta wtyczka. Wie ktoś jak on idzie po aucie? Gdzie dalej go szukać? Ogólnie chyba wszystkie 3 są od anteny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...