Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciagłe stukanie w silniku 2.0 TFSI


DANON17

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź wałek rozrządu po stronie ssącej. Najprawdopodobniej jest wytarty na trzech ostanich podporach wali ci hydraulika . Powód zbyt niski poziom oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robi kostka do kibla pod maską ? :facepalm:

Edytowane przez doradca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robi kostka do kibla pod maską ? :facepalm:

To masz zagadkę na dzisiejszy wieczór :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robi kostka do kibla pod maską ? :facepalm:

No jak to co, odświeża :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robi kostka do kibla pod maską ? :facepalm:

pewnie na kuny albo jakieś szczurki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ja mam ci dać? O co ci chodzi

Sorry zle zrozumiałem twojego posta myslałem ze masz ten sam problem...

u mnie taki dzwiek https://www.youtube.com/watch?v=pOdaEj-3lPg

U mnie jest podobnie jak u Boras27, do filmiku sciągnełem osłonę by lepiej było słychać:

https://drive.google.com/file/d/0B5plM8lBVsUXNzZYMTNLbzV1STg/view

Czy któryś z dwóch użytkowników może mi powiedzieć czy udało się rozwiązać problem mam identyczną prace silnika jak na tych filmikach. Dodam tylko, że występuje też dziwne buczenie / dudnienie przy schodzeniu z obrotów z okolic filtra powietrza, buczenie jest słyszalne jeszcze bardziej przy hamowaniu silnikiem np. z 4000 rpm do 2000 rpm na zapiętym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ja mam ci dać? O co ci chodzi

Sorry zle zrozumiałem twojego posta myslałem ze masz ten sam problem...

u mnie taki dzwiek https://www.youtube.com/watch?v=pOdaEj-3lPg

U mnie jest podobnie jak u Boras27, do filmiku sciągnełem osłonę by lepiej było słychać:

https://drive.google.com/file/d/0B5plM8lBVsUXNzZYMTNLbzV1STg/view

Czy któryś z dwóch użytkowników może mi powiedzieć czy udało się rozwiązać problem mam identyczną prace silnika jak na tych filmikach. Dodam tylko, że występuje też dziwne buczenie / dudnienie przy schodzeniu z obrotów z okolic filtra powietrza, buczenie jest słyszalne jeszcze bardziej przy hamowaniu silnikiem np. z 4000 rpm do 2000 rpm na zapiętym biegu.

Widzę, że masz taki sam silnik jak ja? CDNB 2,0 TFSI 180KM?

Na pewno trzeba uważać na kilka aspektów przy tym silniku:

1. WADLIWE POMPY OLEJU - - zazwyczaj wali jakąś kontrolkę na blacie (EPC? Check the oil level)

2. Wadliwe pompy wodne (pękające obudowy..., ucieka płyn)

3. Najgorsze: wadliwe napinacze łańcucha! Jak przeskoczy to remont jak przy STAGE2 pareeeee tysiaków!

Ja wymieniłem już pompę oleju, teraz biorę się za komplet rozrząd i pompę wody

Edytowane przez dampol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt 1 i 2 tyczy się raczej starszych generacji diesla w b8. Z pompy wody zaczyna cieknąć po pewnym przebiegu gdy jest już zużyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ori pompa wody do 2.0 TFSI kosztuje z 1200. Powodzenia z wymianą, biorąc pod uwagę że praca rozrządu nie jest zależna od pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się problemy z puszczaniem płynu przez pompę. Ale nie są one jakoś specjalnie częste. Tu, na forum narazie o ile pamiętam jest jeden przypadek opisany. Do wymiany trzeba ściągać dolot.

To ze nie jest zależna od rozrządu to plus?

y6t42r3b.png

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma być to minus?

W wielu autach zatarcie pompy może powodować problemy z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Powodzenia z wymianą, biorąc pod uwagę że praca rozrządu nie jest zależna od pompy.

Kurczaczek, to zdanie zrozumiałem jako minus.

Nieważne.

Temat jest o buczeniu w dolocie i falowaniu obrotów. Jeżeli wróżymy, to ja stawiam na odmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ori pompa wody do 2.0 TFSI kosztuje z 1200

nie wiem gdzie znalazłeś taką cenę, do 1.8 tfsi ori kosztuje około 600 zł, więc do 2.0 również bo to jest ta sama pompa. :wink:

A wracając do tematu to zawór w odmie raczej bardziej klekocze niż stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne.

Na kosztorysie rozrządu z rozpędu ktoś wrzucił pompę. Mam tam 06H121026DD za ~1150 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś nr całego modułu pompy, dziwne, może miałeś jakoś uszkodzony. Ja wymieniałem pompę jak miała ok 206 tys km bo była zużyta i zaczęła przeciekać i samą pompę bez całego modułu, nr pompy to 06H 121 008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że ktoś wrzucił tylko do kosztorysu przed naprawą z rozpędu. Pompy nie miałem wymienianej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn miałem taki przypadek, że wywalało na blacie(szczególnie na zimnym silniku( Switch off the Engine and check the oil level)
Dziwne dźwięki cokolwiek nie zagłośne "łańcuchowo- metaliczne".
Sprawdzone ciśnienie oleju, było za niskie. Wymieniłem pompę oleju. (Pompa w ASO około 1000zł), może zużycie eksploatacyjne( przebieg 180tyś).
Dziwne dźwięki dzwonienia zniknęły...

Natomiast obudowa pompy wody przecieka, trzeba kupić cały zespół!! Obudowa+ termostat+ zębatka?. Koszt w ASO około 1100-1200zł tak jak kolega wyżej napisał. ( 06H121 026DD ) Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że teraz są dostępne tylko poprawione pompy od 2013roku! (tzw. II generacji)
"Pompa wodna - POMPA WODY VW 1,8/2,0TSI SIL. POMPA EA888 II GENERACJA" (co równie ciekawe RUVILLE kosztuje 2400zł)

Wiem, że pompa wody nie jest na rozrządzie, ale druga sprawa to wymieniam rozrząd dla własnego spokoju,.. Zdarzają się wzmianki o wadzie napinacza... w 2,0TFSI 180KM właśnie, nie wiem jak inne.
Np. Kolega z forum @radza

U Spalacza http://www.spalacz.pl/dolewania-oleju-ciag-dalszy-20-tfsi-audi-a4w komentarzach:
"Aktualizacja. W międzyczasie usłyszałem o rozciągniętym łańcuchu rozrządu w silniku 1.8 TFSI z przebiegiem poniżej 100 tys. km w Audi A4. Jeżeli jeszcze parę razy usłyszymy o tym łańcuchu to chyba jest coś na rzeczy a nie tylko przypadek.Wróóóóóć! ten rozciągnięty łańcuch rozrządu był w silniku 2.0 TFSI o mocy 180 KM (czyli słabszej wersji)"

I na elektrodzie coś było jak pamiętam, a przecież nie wszyscy opisują problemy

AKTUALIZACJA ku przestrodze! 29/02/2016
Wymieniłem w/w części.

Łańcuch rozrządu okazał się naciągnięty.. W porównaniu do nowego około 1 centymetr i niebawem 100,500,moze 1000, 2000 kilometrów i by spadł!
Przebieg 181tyś km.

Pozdrawiam Klubowiczów

Edytowane przez dampol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...