Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyciek płynu spryskiwaczy


basso66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem wyciek płynu do spryskiwaczy - płyn wyciekał na wysokości zbiorniczka płynu i był widoczny w postaci sporych zacieków na progu w miejscu łączenia z dolną częścią błotniaka. Zamierzałem "podejść" do zagadnienia jak się zrobi cieplej choć niestety zdaję sobie sprawę że taki płyn obojętny dla stanu karoserii nie jest. Niestety jednak ku mojemu przerażeniu zauważyłem ostatnio mokrą plamę pod dywanikiem gumowym kierowcy od strony przedniego słupka :-( Proszę o podpowiedzi co może być tego powodem, jak się do tego zabrać i co ewentualnie zawczasu zakupić do ewentualnej wymiany (pompkę...?) Dodaj, że spryskiwacze zarówno przodu jak i tyłu (avant) działają. Czy to nieszczelność samego wężyka na króćcu pompki? spotkał się ktoś z Kolegów z taką awarią. Obawiał się że za chwilę, w tych zimowych temperaturach, zacznie mi gnić podłoga:-( Proszę o pomoc, schematy, rysunki itp.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pompki to możliwe że nie trzyma oring przy pompce. Może być też nieszczelność na połączeniu wężyków. Nie podałeś co za ciecz masz pod dywanem płyn czy zwykłą wodę. Jeśli wodę to sprawdź odprowadzenie wody na podszybiu . Może zatkane kanały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pompki to możliwe że nie trzyma oring przy pompce. Może być też nieszczelność na połączeniu wężyków. Nie podałeś co za ciecz masz pod dywanem płyn czy zwykłą wodę. Jeśli wodę to sprawdź odprowadzenie wody na podszybiu . Może zatkane kanały?

A jak sprawdzić te kanały...?

Odnośnie pompki to możliwe że nie trzyma oring przy pompce. Może być też nieszczelność na połączeniu wężyków. Nie podałeś co za ciecz masz pod dywanem płyn czy zwykłą wodę. Jeśli wodę to sprawdź odprowadzenie wody na podszybiu . Może zatkane kanały?

A jak sprawdzić te kanały...?

Podpowie ktoś z Kolegów...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pompki to możliwe że nie trzyma oring przy pompce. Może być też nieszczelność na połączeniu wężyków. Nie podałeś co za ciecz masz pod dywanem płyn czy zwykłą wodę. Jeśli wodę to sprawdź odprowadzenie wody na podszybiu . Może zatkane kanały?

A jak sprawdzić te kanały...?

Odnośnie pompki to możliwe że nie trzyma oring przy pompce. Może być też nieszczelność na połączeniu wężyków. Nie podałeś co za ciecz masz pod dywanem płyn czy zwykłą wodę. Jeśli wodę to sprawdź odprowadzenie wody na podszybiu . Może zatkane kanały?

A jak sprawdzić te kanały...?

Podpowie ktoś z Kolegów...?

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem wyciek płynu do spryskiwaczy - płyn wyciekał na wysokości zbiorniczka płynu i był widoczny w postaci sporych zacieków na progu w miejscu łączenia z dolną częścią błotniaka. Zamierzałem "podejść" do zagadnienia jak się zrobi cieplej choć niestety zdaję sobie sprawę że taki płyn obojętny dla stanu karoserii nie jest. Niestety jednak ku mojemu przerażeniu zauważyłem ostatnio mokrą plamę pod dywanikiem gumowym kierowcy od strony przedniego słupka :-( Proszę o podpowiedzi co może być tego powodem, jak się do tego zabrać i co ewentualnie zawczasu zakupić do ewentualnej wymiany (pompkę...?) Dodaj, że spryskiwacze zarówno przodu jak i tyłu (avant) działają. Czy to nieszczelność samego wężyka na króćcu pompki? spotkał się ktoś z Kolegów z taką awarią. Obawiał się że za chwilę, w tych zimowych temperaturach, zacznie mi gnić podłoga:-( Proszę o pomoc, schematy, rysunki itp.

Pzdr

Mam ten sam problem od 2 dni- tzn. mokry lewy próg przy kole i kapiący płyn. Dodam, ze mam też spryskiwacze xenonów.Czy ktoś rozwiązał ten problem- tzn. wiem, ze na pewno coś cieknie- tylko co jest najczęstszą przyczyną- pompka, oring, czy może coś na łączeniu zbiorniczków- chciałbym kupić najpierw graty,a potem rozkręcać. Może kolega basso66 się wypowie jak to u niego wyglądało. Może ktoś ma jakieś rysunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2016 o 08:04, Hadzi78 napisał:

Mam ten sam problem od 2 dni- tzn. mokry lewy próg przy kole i kapiący płyn. Dodam, ze mam też spryskiwacze xenonów.Czy ktoś rozwiązał ten problem- tzn. wiem, ze na pewno coś cieknie- tylko co jest najczęstszą przyczyną- pompka, oring, czy może coś na łączeniu zbiorniczków- chciałbym kupić najpierw graty,a potem rozkręcać. Może kolega basso66 się wypowie jak to u niego wyglądało. Może ktoś ma jakieś rysunki?

Trochę odgrzewam, ale czy rozwiązałeś może problem ?? Również kapie mi przy kole.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, pinki192 napisał:

Trochę odgrzewam, ale czy rozwiązałeś może problem ?? Również kapie mi przy kole.

Pozdrawiam

Zdejmij nadkole, tam idą przewody do reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, duzy616 napisał:

Zdejmij nadkole, tam idą przewody do reflektorów.

U Ciebie ciekło z przewodów?? Myślałem że to pompka może puszczać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem w a4 b8 że jak psikałem na reflektory to ciekło w lewym nadkolu. Okazało się że na złączce węże się rozłączyły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, duzy616 napisał:

Kiedyś miałem w a4 b8 że jak psikałem na reflektory to ciekło w lewym nadkolu. Okazało się że na złączce węże się rozłączyły. 

Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś na postoju z zapalonym światłami pryskałem na szybę kilka razy ale ani razu nie uruchomiły się spryski reflektorów. Co jaki czas się one załączają??? Psikałem kilka razy,  dłuższa chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pinki192 napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś na postoju z zapalonym światłami pryskałem na szybę kilka razy ale ani razu nie uruchomiły się spryski reflektorów. Co jaki czas się one załączają??? Psikałem kilka razy,  dłuższa chwile.

A nie cieknął właśnie wtedy płyn po nadkolu, u mnie tak było. 
Spryski załączają się chyba co piąte naciśnięcie spryskiwacza (oczywiście jak nie masz nic pozamieniane za pomocą VCDS) Acha światła mijania włączone.

Najlepiej włączyć światła mijania pokrętłem i wtedy za pierwszym naciśnięciem musi spryskać lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, duzy616 napisał:

A nie cieknął właśnie wtedy płyn po nadkolu, u mnie tak było. 
Spryski załączają się chyba co piąte naciśnięcie spryskiwacza (oczywiście jak nie masz nic pozamieniane za pomocą VCDS) Acha światła mijania włączone.

Najlepiej włączyć światła mijania pokrętłem i wtedy za pierwszym naciśnięciem musi spryskać lampy.

Właśnie cieknie przy nadkolu. Ale za kołem tam gdzie zniorniczek płynu 

20201217_170521.jpg

Edytowane przez pinki192
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pinki192 napisał:

Właśnie cieknie przy nadkolu. Ale za kołem tam gdzie zniorniczek płynu 

20201217_170521.jpg

Miałem dokładnie to samo.

Musisz zdjąć nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...