Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Chipował ktoś już multitronica ?


biedruch

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Znajomy kupił śliczne czarne A4 avant model '05 z motorem 1.9 i multitroniciem. Silnik do modów idealny [choć bez tego też zasysa ładnie:)] i powstaje pytanie: czy z multi jest tak samo jak z tiptronikiem, że trzeba uważać z Nm i programować równolegle skrzynię?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skieruj pytanie bezpośrednio do osob zajmujacych sie tym tematem ....

napewno skrzynia bedzie jakims ograniczeniem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie bo sie popsuje taki mi w salonie powiedzieli ze od tych czipow sie wszystko psuje,ja bym nic nie robil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh.. aktualnie sytuacja wyglada tak ze autko prawie się zw wzgl na skrzynię już rozkraczyło na aczwórce.. wymiana filtra i oleju w niej to 1200 zł niemalże [sam filtr 946 zł ponoć] aso audi pod krk potrzebowało na tą wymianę kupę czasu i dodatkowych wizyt oraz pozostawienia auta na noc w serwisie - ażeby olej odstał i mozna było uzupełnić.. coś się dalej cięło zaproponowali przeprogramowanie skrzyni - 2 dni bez auta i 7500 zł.. [właściciel podziękował oczywiście] tak więc historia autka nie zaczyna się różowo i pewnie jego posiadacz myśli już o tym, ażeby nie dołożyć do niego kolejnego piątaka a nie o chipie... niestety... koszt nowych technologi panowie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odświeżę kotleta :)

Przeczytałem wszystko co znalazłem o "czipowaniu" multi na naszym forum... Oczywiście w większości przypadków mod jest nie polecany. Mimo wszystko zastanawiam nad jakimś delikatnym programem - sugeruję się m.in tym że w B6 do jednostek 2.5TDi wkładali multi i to w obu wersjach 155KM i 163KM przy zachowaniu tego samego momentu obrotowego (310Nm). Wydaje mi się że osprzęt ten sam - a przynajmniej sterownik (końcówka 155Q). Nie wiem jak to wygląda w B7. Gdzieś wyczytałem też że multi wytrzymuje do 400Nm - to potwierdzone info? Biorąc pod uwagę to co napisałem, dlaczego chiptunerzy tak boją się tej skrzyni - jeśli w/w dane są prawdzie nic nie powinno się dziać tym bardziej jeśli skrzynia jest po poprawkach (7 lamelek) i jest dobrze zachowana... Wydaje mi się że multi prędzej klęknie od złego użytkowania/braku serwisu niż od nowego programu. Tak po prawdzie nie znalazłem żadnego wątku gdzie ktoś wymodził jednostkę z multi...

Przy okazji chciałbym też spytać o różnicę w jeździe/osiągach po takim modzie. Jak wygląda sprawa ze spalaniem? W tej chwili - jak w opisie: 1.9TDi 131KM.

Zapraszam do (ponownej) dyskusji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odświeżę kotleta :)

Biorąc pod uwagę to co napisałem, dlaczego chiptunerzy tak boją się tej skrzyni -

Zapraszam do (ponownej) dyskusji...

moim zdaniem jest kilka powodów.

sam fakt ze w 2,5 tdi obcieto moc i moment obrotowy w porownianiu z wersja manualna świadczy o tym ze nawet producent nie chcialby przeciazac Multi.

po 2gie skrzynie przed modyfikacja lubia same z siebie stwarzac problemy, a raczej tunerowi nie zalezy zeby mowiono ze zrobil modyfikace ktora doprowadzila do padniecia skrzyni.

no i z moim pseudotechnicznych rozmyslan problemem jest sam sposob pracy skrzyni. dziala ona zupelnie inaczej niz tip, dsg czy manual, gdzie przelozenia sie jednak zeminiaja skokowo i jest wykorzystywany jakis tam zakres obrotow. tutaj skrzynia jedzie praktycznie na stalych obrotach silnika a przelozenie zmienia sie plynnie.

i teraz te obroty na ktorych skrzynia pracuje musza sie pokrywac z oborotami przy ktorych silnik uzyskuje najlepsze prametry dla danego przyspiesznia - bo przeciez przy lekkim wcisnieciu gazu silnik nie wchodzi na obroty maksymalnej mocy bo nie ma takiej potrzeby. i o tym wszystkim decyduje sterownik skrzyni.

i teraz zaczynaja sie schody... bo po chipie auto bedzie mialo p. wiesza moc ale przy innych obrotach, ogolnie przy kazdych obrotach bedzie mialo inne parametry niz fabrycznie przewidziane przez sterownik skrzyni...

wiec pomijajac wytrzymalosc mechaniczna jak zmusic skrzynie zeby wykorzystala inne oboroty do maksymalnego przyspieszenia? zapewne nalezaloby przeprogramowac steronik. czy ktos jest w stanie sie tego podjac , watpie.

czy tuner odmowi Ci tunningu auta z multi jezeli czarno na bialym podpiszesz ze ryzyko uszkodzenia skrzyni bierzesz na siebie i nie bedizesz mial pretensji jak skrzynia bedzie wariowac od zmienionych warotsci momentu i mocy? mysle ze nie odmowi.

moim zdaniem sam chip silnika spowoduje poprawe osiagow ale nie az taka jak wynikalaby z poprawy na wykresie (no chyba ze w trybie zmiany recznej bo wtedy mozemy wykorzystac przyrosty)..

jak gadam od rzeczy to sory... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz zaczynaja sie schody... bo po chipie auto bedzie mialo p. wiesza moc ale przy innych obrotach, ogolnie przy kazdych obrotach bedzie mialo inne parametry niz fabrycznie przewidziane przez sterownik skrzyni...

słuszna uwaga, nalezałoby przeprogramować sterownik do wykresu - inny moment przy innych obrotach będzie.

poza tym nie wierzę, ze multi w b6 wytrzymuje do 400Nm... choć pewnie dałoby się takie dane uzyskać

5HP19 (tiptronic sprzęgany często z 2.5 tdi) ma limes przy 420 Nm bodajże i standardowe bezpieczne modyfikacje dobijają do 380 -390Nm,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0TDi Q w B7 miał w serii z tipem 450Nm więc jeszce wyżej - no chyba że tam wkładali jeszcze inny model tipa.

No dobra odpuśćmy sobie zatem widnowanie momentu w okolice 400Nm... ale co powiecie na zachowawczy program? Cały czas sugeruję się tym multi w 2.5TDi. Z tego co udało mi się sprawdzić skrzynia i sterownik zarówno w 1.9 jak i 2.5 są takie same - więc zrobienie programu na 163 nie powinno skrzyni zaszkodzić - tak sobie myślę bo skoro AUDI zdecydowało się na wypuszczenie czegoś takiego w serii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KM nie zabija Multitronika....zabije je mocny strzal z NM.

Poniewaz multi ma tak napisany soft ze wcisniecie gazu mocno powoduje automatycznie skok na wysokie obroty mozna tam lekko liznac by w TDI gdzie silnik puchnie na fabrycznym sofcie ciagnal troche lepiej praktycznie nie ruszajac "dolu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

163KM przy zachowaniu tego samego momentu obrotowego (310Nm).Nie wiem jak to wygląda w B7.

B7 2,5TDI 163PS w multi ma 310Nm,w manualu 350Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zastanawiam się nad chipem, w CompSporcie powiedzieli mi że nie tykają tych skrzyć chyba że w B8 ale przecież to samo co u mnie, bo po 2005 poprawili te skrzynie i już są znacznie mnie awaryjne.

A poza tym do A6 2,7TDI też wkładają multi, nie dość że te multi mają tylko 6 lamelek (ja mam 7) to mają po 180PS i 380NM. Może po prostu walnąć program od skrzyni z A6 2,7TDI i od razu podciągnąć silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Comsport nie, Rogal też nie - czy DynaSoft się podejmie? Póki co próbowałbym delikatnie na 163PS bez ruszania momentu (nie wiem czy tak się da... dopiero zaczynam interesować się tematem chipowania, jeszcze baaardzo zielony jestem).

Tomku sprawdziłem info które podałeś i rzeczywiście... A6 C6 już w jednostce 2.0TDi przy 140PS miał moment nieco wyżej (320Nm). No i oczywiście 2.7TDi z 180PS i 380Nm... Pytanie tylko czym wogóle różnią się te skrzynie od tych montowanych w A4...

2.7TDi ma oznaczenie 0AN 300 041C oraz 0AN 300 041CX - oznaczenie skrzyni: HTH, dla silnika 2.0TDi nie udało mi się ustalić... BTW skąd masz info że jest tam tylko 6 lamelek?

Powrównując w/w dane z B6/B7 - też jest tych modeli od cholery - wg. ETKI nie mogę rozszyfrować jaki model wrzucali np. do 2.5TDi. U mnie siedzi GWX - a jak to jest u Was?

Ma ktoś multi w B6 2.5TDi? Możecie sprawdzić model automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem ze strony AKP mają tam dużo informacji o wszystkich modelach.

http://www.audiklub.org/dane/a6/c6/a6_2.7tdi_6_multitronic.html

Teraz tak patrzę że do 2,8FSI też wkładali multi 6.

http://www.audiklub.org/dane/a6/c6/a6_avant_2.8fsi_6_multitronic.html

Najlepiej chyba zmienić sterownik skrzyni z 2,0TDI na ten z 2,7TDI i zapodać program silnikowi :decayed:

Mam zamiar udać się do Sopy zapytać go co on o tym myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem bardzo ciekawy jego opinii... chociaż wydaje mi się że usłyszysz że to zupełnie inna skrzynia :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem czas i odwiedziłem Pana Sope w sprawie chiptuningu i multitronica. A więc sprawa wygląda tak, rozmawiałem z synem p. Sopy i powiedział mi że niema większych problemów dla których nie powinno się chipować samochodu z multitroniciem. Skrzynia bez problemu wytrzymuje zwiększenie mocy sylnika o te 30%, czyli u mnie by było ok 170ps. Różnica jest taka że nie czuć aż tak tej mocy jak to ma miejsce w manualu i tiptronicu, wiadomo chyba czemu. Ale nie wystarczy zchipować samego silnika i wszystko O.K. trzeba jeszcze zmodyfikować sterownik skrzyni. Oczywiście SSerwis Sopy ma swoich tunerów, którzy mają przygotowany taki program. Cena w SSerwisie za chiptuning to 1100zł netto, zmiana oprogramowania skrzyni "Gratis" jak to powiedział p. Sopa :>

Zapytałem jeszcze jak wygląda sprawa z hamownią, niestety automatów nie wolno "hamować", bo był przypadek, że zchipowana A8 z tipem pojechała na hamownie i rozpadł się tylni most...

Więc teraz się zastanawiam czy jutro nie dzwonić i się umawiać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Sserwis wczoraj - wydaje mi się, że także rozmawiałem z synem p.Sopy. Jeśli chodzi o chipa - usłyszałem dokładnie to samo co Ty (tylko nie pytałem o kwoty). Jesteś w o tyle lepszym położeniu, że nie musisz dokładać 7 lamelki - ja niestety jeśli chcę myśleć o programie musze najpierw dokonać małej modyfikacji :) Razem ze zmianą oleju, wymianą filtra i przeprogramowaniem sterownika wyjdzie ok 3tyś - dlatego chip-a odkładam sobie na później. Nie ma tego złego - przynajmniej na Twoim przykładzie przekonamy się czy multi rzeczywiście zniesie te 170PS :decayed:

Jeśli chodzi o automat i hamownię - potwierdza się. Ale zostaje jeszcze opcja sprawdzenia autka podczas jazdy (tzw. hamownia ruchoma). Nie znam szczegółów ale ekipa z Poznania namawia mnie na coś takiego - najprawdopodobniej się zdecyduję. Jak już będzie po wszystkim dam znać o co z tym kaman :)

BTW Tomku jakie masz oznaczenie skrzyni? I jaki sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już jestem umówiony na jutro w SSerwisie :naughty: więc jutro wieczorkiem się pochwalę co i jak :decayed:

Bartku powiedz mi tylko gdzie to mogę sprawdzić :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGiem np. - gdy łączysz się z modułem skrzyni, w poszczególnych polach pokazuje jej typ, nr sterownika itd. Tylko że u Ciebie to już CAN a nie wiem czy masz interfejs który to obsłuży...

Możliwe też, że jest jakieś info na wlepce z kodami wyposażenia - sprawdzę jak wrócę do domu (u Ciebie jest trochę opcji - po ETCE nie mogę pokapować się który model do jakiego silnika - zbiorcze info dla kilku silników - HHD, HDZ, HEB, HJC, HJB, HHB, GWN, HSA, HHF, GYJ, HEK, HEJ, HED, HEF). Ja swoje oznaczenie rozkminiłem dzięki wydrukowi wyposażenia z ASO.

Tak też myślę sobie - skoro nie ma mowy o hamowni w takim razie jak sprawdzicie auto po modyfikacji ECU? Trzeba będzie zaufać tunerowi że moc wynosi 170PS? To znaczy że wgrywają gotowca a nie dopasowują program do auta?

Szukam więcej info na temat zwiększania mocy przy naszej skrzyni i wszędzie pisza to samo - jeśli już mod przy CTV to obowiązkowo jakieś dodatkowe chłodzenie przekładni... Chodzi o wrażliwość na zmianę momentu (w B6 max 310nM i koniec!) co niesie ze sobą także wzrost temperatury stąd konieczność dodatkowego chłodzenia. Sopa powiedział mi wczoraj że da się podnieść moc bez ruszenia momentu - nie znam szczegółów takiego projektu a chętnie bym się dowiedział na czym to polega.

Tomek jak będziesz tam siedział jutro - wypytuj o wszystko co się da :)

Czy u Ciebie moment = 320nM? Tak wychodziłoby katalogowo dla BLB ale nie wiem czy w multi jest tak samo.[br]Dopisany: 25 Sierpień 2009, 10:31_________________________________________________Model skrzyni sprawdzisz na naklejce w książce serwisowej - piąty wiersz zaczyna się nazwą silnika a kończy oznaczeniem skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wypytam o wszystko co będę pamiętać, m. in. o to czy był już jakiś śmiałek co multica chipował :naughty:

Tak mam BLB bez filtra DPF i sądzę że jest te 320NM, przypuszczam że będą już mieć jakiś gotowy prog. np. z ABT :naughty: którego mi zapodają, tylko że nie będzie tak mocno podnosił NM. Poza tym już wyrosłem z tego że od świateł do świateł jadę na pisku opon :gwizdanie: mi starczy że mniej będzie palić w trasie i troszkę lepiej się zbierać przy wyprzedzaniu tira, bo teraz to idzie ładnie tak do 130km/h a później to już słabiutko.

U mnie model skrzyni to GYJ, reszty Ci nie powiem bo Vaga ani Cana nie posiadam.

Jak jeszcze coś to pisz bo rano się tam wybieram :wink4:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...