!Grześ 1 Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 (edytowane) Miał być kupiec na moją pompe,ale profilaktycznie ją rozebrałem aby sprawdzić luzy Gniazda napędu pompy... Jak się okazalo luzy są dosyć duże więc jako ze posiadam sprzęt na firmie to postanowilem zregenerować gniazdo w którym osadzony jest "Imbus". (Dodam że jestem w tym Temacie Laikiem,ale wydaje mi się że to nic trudnego) Standardowo to gniazdo ma Imbus średnicy 6mm... powiększyłem to gniazdo do 7mm oraz dorobiłem imbusik który to napędza pod te Gniazda...Takie luzy byly:http://youtu.be/8_alFnR25zQTak gniazda mniej więcej wyglądały na zdjęciu:Tutaj już przygotowana Elektroda pod drążenie nowego Gniazda:Na tym zdjęciu już na maszynie po Automatycznym Centrowaniu elektrody do Osi Elementu:Na tym zdjęciu Detal już po drążeniu,z nowym Gniazdem na Imbus pod 7.1mm .Standardowa długość tego 6-kątnego Gniazda to jakieś (z tego co wymierzyłem) 28mm... Na taką tez długość wydrążyłem nowe Gniazdo. Tutaj już Poskładane w Całość Tutaj jeszcze Foto przed Drążeniem gniazda w wałku W trakcie Auto Centrowania do Osi Detalu No i Gniazdo na wałku :Dorobiony imbus (przed przycięciem na wymiar i hartowaniem),pasowanie Tutaj jeszcze różnica w grubości Imbusika: Mierzyłem twardość oryginalnego Imbusika i tego co dorabiałem i hartowałem - Obydwa mają 54Hrc Na filmiku jak widac Brak Luzów w Gnieździe Pompy:http://youtu.be/3vEuWHLw8o8A tutaj Gniazdo na wałku:http://youtu.be/b-0jrOQYCY0 Tutaj już pompa Gotowa Dziękuje za Uwage... Czytała Krystyna Czubówna POzdro Edytowane 27 Lutego 2015 przez !Grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość .... Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Kawał dobrej roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!Grześ 1 Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Hehe KubSon sam widziałeś dzisiaj na własne Oczy że Wszystko jest Okej Działa,kręci się... luzów żadnych nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian19886 7 Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Witam.Podepne sie pod temat moja pompa pojechala do regeneracji a jeszcze chcialbym wymienic lancuszek i napinacz czy do tej wymiany trzeba sciagac caly przod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Witam.Podepne sie pod temat moja pompa pojechala do regeneracji a jeszcze chcialbym wymienic lancuszek i napinacz czy do tej wymiany trzeba sciagac caly przod? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BOBESZO 0 Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Jaki miałeś przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Za duży jak na VAG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hager84 2 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 kolego jaki miałeś przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!Grześ 1 Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 coś około 250tyś km bo kupiłem samochód z cofanym licznikiem Pompa wyciągnięta z samochodu z przebiegiem licznikowum 190tys + 60 tyś cofnięty... czyli 250tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djbasto 1 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Witam, ja także będę pod koniec miesiąca dawał do regeneracji pompę w moim 2.0 TDI BPW. Mam zatem pytanie do kolegów jak dobrać się do tej pompy, chodzi mi głównie jak zdjąć misę oleju? czy trzeba wyciągać silnik czy jest jakieś inne prostsze rozwiązanie. Mile był by widziany jakiś poradnik co trzeba rozebrać żeby się nie potrzebnie nie narobić. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grami121 0 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Do wyjecia miski nie trzeba wyjmować silnika. Po krótce Ci opiszę tą operacje. Na początek spuść oliwę, następnie zrzucasz przednie koła, odkręcasz przednią łapę silnika, tą przymocowaną do miski. Nie wiem jak u Ciebie,ale ja mam Brd i musiałem wykręcić kompresor klimy, więc poprzedzasz to zdjęciem paska wieloklinowego. Kompresor podwieś jakimś drutem do karoserii, nie odkrecaj przewodów od kompresora,żeby nie rozszczelnić klimy. Następnie odkręć śruby miski z części przedniej przy chłodnicy, bo jak uniesiesz silnik dostęp będzie gorszy. Teraz odkręcasz poduszki silnika od wózka i z silnikiem jedziesz do góry ile się da. Ja użyłem do tego belki do podnoszenia silników. Następnie odkręcasz wózek, ale tylko z przednich mocowań, tych co jest przykrecony stabilizator. Jak wózek jest opuszczony, bierzesz się za odkręcanie dwóch najgorszych śrub miski, czyli tych co są pomiędzy silnikiem a skrzynią. Do tego będzie Ci potrzebny dlugi klucz imbusowy z tzw. kulką chyba 5 ale nie jestem pewny. Następnie odkręć resztę śrub miski, opuść trochę silnik i micha wychodzi. Nie zapomnij odkręcić na początku rur od turbo i icka , żeby ich nie uszkodzić podczas unoszenia silnika. Pewnie o czymś zapomniałem bo sporo tego. Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez grami121 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Ja z koleji kól nie demontuje-nie ma potrzeby wyjmuje cały drążek stabilizatora wraz z alupodstawami silnika Sruby miski imburs 5 i 10mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grami121 0 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Ja z koleji kól nie demontuje-nie ma potrzeby wyjmuje cały drążek stabilizatora wraz z alupodstawami silnika Sruby miski imburs 5 i 10mm Ja też tak robię, ale ciężar kół robi swoje i potem wózek ciężko idzie na swoje miejsce do góry, dlatego je zdejmowałem. Zapewne da się zrobić bez ściągania kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollo 2 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Panowie orientuje sie ktos czy w 2.0 BMP ( poprzeczniak w passacie b6) trzeba wywalać cały zespół wałków z pompą oleju czy idzie wymienic sam zabierak wyciągając tylko pompę oleju? Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez Bartollo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!Grześ 1 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Kolejna regeneracja gniazda I efekt Końcowy Na zdjęciach Nowy imbus o dwóch wymiarach 7mm na 20mm długości który wchodzi w Gniazdo na wałku,natomiast reszta imbusika pozostała w oryginalnym wymiarze 6mm z racji tego,że gniazdo samej pompy nie bylo wyrobione i można było spokojnie zostawić stary wymiar. Na dwóch zdjęciach porównanie grubości imbusa oryginalnego i nowego (Nowy zostanie jeszcze przycięty na wymiar oryginalnego i zahartowany) A tak wygląda imbus po 235tyś km przebiegu Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez !Grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilu8 0 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) Czyli jak rozumiem po zdjęciu misy zostaje odkrecenie kasety od bloku trzeba coś znaczyć ustawiać ? Konkretnie chodzi mi o BPW Edytowane 18 Września 2015 przez wilu8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasm64 5 Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu i tu powstaje pytanie: czy przy okazji warto zajrzeć do pompy oleju?! Mam silnik 2,0 TDI 16V BRE z 2006r-czy on ma już napęd kołowy czy łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Zaglądanie do napędu pompy oleju za pomocą imbusa nie ma nic wspólnego z rodzajem napędu wałków. Wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z tym sprawdzeniem chyba że na zasadzie przy okazji tej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialy93 0 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Panowie mam pytanie czy trzeba coś zaznaczać ustawiać jak chce wymienić "imbusik" chodzi mi o ułożenie kół zębatych itp. a może posiada ktoś jakaś fotorelacje albo filmik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Do samego imbusa nie trzeba. Zdejmujemy miskę, wyciągasz zegera i wyciągasz imbus. Potem odkrecalem sama pompę oleju i masz piękne dojście do gniazda, wkładasz imbusa i spr luz. Ciekawe jakiego będziesz miał imbusa -pełnego czy z nagwintowanymi otworami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się