Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie napięcie ładowania


paweljaknic

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, adrian2901 napisał:

A spójrz jeszcze na stare zdjęcie przed modem. Porównując teraz jest chyba lepiej?
 

 

No jest dużo lepiej, teraz napięcie na aku jest takie jak być powinno, prąd ładowania przez to jest większy i wykorzystana procentowa pojemność aku jest grubo ponad dwa razy większa :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No jest dużo lepiej, teraz napięcie na aku jest takie jak być powinno, prąd ładowania przez to jest większy i wykorzystana procentowa pojemność aku jest grubo ponad dwa razy większa :hi:
Czyli jednak mimo to że aku ma ładowanie 14.6 dodanie kabla zrobiło robotę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adrian2901 napisał:

Czyli jednak mimo to że aku ma ładowanie 14.6 dodanie kabla zrobiło robotę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

No raz ma 14,4 , później 14,6 V, można spokojnie przymknąć oko , średnia nie przekracza 14,5 V :hi:

Jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by spróbować jeszcze odkręcić oryginalny kabel a zostawić tylko dolozony. Bo koledzy pisali że wtedy napięcie było trochę niższe niż przy 2 kablach ale wyższe niż na starym. Ogólnie będę obserwował co się dzieje i w razie "W" dam znac. Bo trochę martwi mnie to że nawet przy włączonym co się da ładowanie spadnie na chwilę z 14.6 na 14.4 i wróci znowu na 14.6. Zawsze w glowie siedzi że powinno być te magiczne 14.4V. [emoji16]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raz ma 14,4 , później 14,6 V, można spokojnie przymknąć oko , średnia nie przekracza 14,5 V :hi:
Jest dobrze [emoji4]
Można by spróbować jeszcze odkręcić oryginalny kabel a zostawić tylko dolozony. Bo koledzy pisali że wtedy napięcie było trochę niższe niż przy 2 kablach ale wyższe niż na starym. Ogólnie będę obserwował co się dzieje i w razie "W" dam znac. Bo trochę martwi mnie to że nawet przy włączonym co się da ładowanie spadnie na chwilę z 14.6 na 14.4 i wróci znowu na 14.6. Zawsze w glowie siedzi że powinno być te magiczne 14.4V. [emoji16]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, adrian2901 napisał:

Można by spróbować jeszcze odkręcić oryginalny kabel a zostawić tylko dolozony. Bo koledzy pisali że wtedy napięcie było trochę niższe niż przy 2 kablach ale wyższe niż na starym. Ogólnie będę obserwował co się dzieje i w razie "W" dam znac. Bo trochę martwi mnie to że nawet przy włączonym co się da ładowanie spadnie na chwilę z 14.6 na 14.4 i wróci znowu na 14.6. Zawsze w glowie siedzi że powinno być te magiczne 14.4V. emoji16.png

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Nie no wahaniami rzędu 0,2 V to nie ma się co przejmować , za dużo czynników wpływa na to by altek dał radę utrzymać je idealnie.

Idealnego napięcia to można oczekiwać od porządnego zasilacza stabilizowanego i to przy stałym , a nie zmiennym obciążeniu :whistling::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wczoraj pojawił się ten problem. Na alternatorze mam 14,5 V, na tym połączeniu pod szybą już tylko 12,6 V. 

Ktoś z was Panowie wyciągał może ten oryginalny kabel i próbował go naprawić? W sensie przeczyścić wszystkie styki, zaizolować itp. Nie chcę robić bypasuu bo dla mnie to druciarstwo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, beemek88 napisał:

U mnie też wczoraj pojawił się ten problem. Na alternatorze mam 14,5 V, na tym połączeniu pod szybą już tylko 12,6 V. 

Ktoś z was Panowie wyciągał może ten oryginalny kabel i próbował go naprawić? W sensie przeczyścić wszystkie styki, zaizolować itp. Nie chcę robić bypasuu bo dla mnie to druciarstwo:)

Jak lubisz się bawić to wyciągnij stary i daj elektrykowi niech dorobi drugi taki według wzoru :decayed:

Myślę że naprawiać w starym nie ma co, podejrzewam że fabryka przyoszczędziła na miedzi a także na wadze i zrobili go z amelinium :P

To są oczywiście tylko podejrzenia, bo nie grzebałem w B8, ale patrząc na ilość problemów z tym kabelkiem, to jakoś nie mogę sobie wyobrazić że on może być miedziany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyciągnąć ten oryginalny kabel musisz się dostać do rozrusznika, a to już nie jest takie proste i jest z tym trochę zabawy. Jak by było to takie proste nikt by tutaj nie bawił się w dokładanie nowego kabla tylko by stary wymienili na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, pens napisał:

U mnie jest ten problem, że zapala się po przejechaniu kilku km kontrolka ładowania. Alternator do regeneracji?

Sprawdź multimetrem napięcie na zacisku B+ alternatora, przy pracującym przez dłuższy czas silniku , powinno wynosić 14-14,V .

Jak będzie dużo niższe to altek naprawy/wymiany :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2017 o 14:23, polo25 napisał:

Żeby wyciągnąć ten oryginalny kabel musisz się dostać do rozrusznika, a to już nie jest takie proste i jest z tym trochę zabawy. Jak by było to takie proste nikt by tutaj nie bawił się w dokładanie nowego kabla tylko by stary wymienili na nowy.

Faktycznie, po przeglądnięciu jak idzie ten kabel zdecydowałem się na...bypass:D

Puściłem dodatkowy kabel przez tą gumową przelotkę i w czarnej peszli, także instalacja wygląda jak ori. Użyłem kabla 20 mm^2 o długości 2 metrów. Dorobiłem sobie też śrubę w punkcie zejścia się plusów.

 

IMG_20171111_173557.jpg

 

IMG_20171111_173632.jpg

IMG_20171111_173604.jpg

Edytowane przez beemek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie też bypass juz zamontowany. Teraz 14.7 na podszybiu wcześniej było 13.4. Długość kabla 1.5 m poprowadzony jak na zdjęciach. be8a608f031f058744f4b2f986212ab0.jpg2fc115da2d365827eef38ad7f478b710.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2017 o 09:33, pens napisał:

U mnie jest ten problem, że zapala się po przejechaniu kilku km kontrolka ładowania. Alternator do regeneracji?

Miernik napięcia powinien dać odpowiedź na kluczowe pytania, bo analizując temat, zbyt wielu opcji tam nie ma. Przewody albo alternator się kończy (łożyska, szczotki itd). Plus jest taki, że nie trzeba kupować nowego, wystarczy regeneracja.

Jak auto jest zimne, to jest okey, ale gdy się nagrzewa to alternator może wykazywać braki ładowania. Tzw zimny lut. Jeżeli jesteś z WWA, to podjedź do http://altroz.pl/regeneracja_alternatorow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z powodu słabego ładowania założyłem dodatkowy przewód od alternatora do tej puszki rozdzielczej na podszybiu i teraz napięcie ładowania na akumulatorze mam 14.7v i czy to nie za dużo? Pytanie do tych co już jakiś czas jeżdżą z taką modyfikacją jak jest u Was z napięciem ładowanie i czy coś złego sie nie dzieje jeśli jest ono takie wysokie?

Edytowane przez Andrzej85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej85 napisał:

Witam. Z powodu słabego ładowania założyłem dodatkowy przewód od alternatora do tej puszki rozdzielczej na podszybiu i teraz napięcie ładowania na akumulatorze mam 14.7v i czy to nie za dużo? Pytanie do tych co już jakiś czas jeżdżą z taką modyfikacją jak jest u Was z napięciem ładowanie i czy coś złego sie nie dzieje jeśli jest ono takie wysokie?

Jak będziesz mierzył napięcie zaraz po odpaleniu auto to miernik może pokazać Ci nawet 15,5V. W zależności od stopnia rozładowania akumulatora sterownik dąży do jak najszybszego naładowania aku wiec chwilowo może pokazać wartości powyżej 15V. Jak sprawdzisz ładowanie za kilka-kilkanaście minut to na pewno wartość napięcia będzie spadać. Przy aku naładowanym do pełna miernik może Ci pokazać wartości rzędu 13V lub nawet mniej i też będzie to poprawny wynik. W trakcie wyprzedzania, kiedy wciśniesz pedał gazu do końca bo chcesz nagle przyspieszyć, sterownik potrafi wyłączyć całkowicie alternator i włączyć po zakończonym manewrze i ustabilizowaniu jazdy. Działa to na zasadzie soft start więc nawet nie odczujesz kiedy alternator został wyłączony i włączony ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie mierzyłem zaraz po odpaleniu auta a akumulator mam juz w kiepskiej kondycji bo jest od nowości więc stąd takie duze napięcie. Dzięki za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś przed założeniem dodatkowego kabla odkręcić stary i wyczyścić końcówki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś przed założeniem dodatkowego kabla odkręcić stary i wyczyścić końcówki? 
Żeby wyciągnąć stary przewód musisz wyjąć rozrusznik... raczej nikomu się tego nie opłaca robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, polo25 napisał:
2 godziny temu, Kodzak33 napisał:
A próbował ktoś przed założeniem dodatkowego kabla odkręcić stary i wyczyścić końcówki? 

Żeby wyciągnąć stary przewód musisz wyjąć rozrusznik... raczej nikomu się tego nie opłaca robić.

Ok ale z tego co wiem to łamią się końcówki przy "oczku" lub utleniają wystarczy skrócić i zarobić nowe oczko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale z tego co wiem to łamią się końcówki przy "oczku" lub utleniają wystarczy skrócić i zarobić nowe oczko.
Ale o którym "oczku" mówisz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...