Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie napięcie ładowania


paweljaknic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ja użyłem kabla tego typu bo akurat taki miałem pod ręką 

Kabel-zasilajacy-25mm2-10mm-OFC-CZARNY-G
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 8 zł - Kabel zasilajacy 25mm2 / 10mm...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wymieniłem aku na nowy taki sam varta 110ah. Zakodowałem wszystko tak jak potrzeba. Teraz po odpaleniu auta ładowanie mam 12,4v. Gdy włącze światła lub otworze drzwi wzrasta do 13,3v. Gdy jade z górki na biegu bez gazu 14,3v. Jak na moje oko coś jest nie tak tylko co. Gdy wieczorem podłączyłem prostownik okazało sie ze aku jest już troche rozładowany. Zna ktoś na to rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Andrzej85 napisał:

Witam. Wczoraj wymieniłem aku na nowy taki sam varta 110ah. Zakodowałem wszystko tak jak potrzeba. Teraz po odpaleniu auta ładowanie mam 12,4v. Gdy włącze światła lub otworze drzwi wzrasta do 13,3v. Gdy jade z górki na biegu bez gazu 14,3v. Jak na moje oko coś jest nie tak tylko co. Gdy wieczorem podłączyłem prostownik okazało sie ze aku jest już troche rozładowany. Zna ktoś na to rade?

Dzisiaj wszystko wróciło do normy. Wychodzi na to że komputer musiał nauczyć się nowego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W dniu 18.11.2019 o 07:52, Andrzej85 napisał:

Dzisiaj wszystko wróciło do normy. Wychodzi na to że komputer musiał nauczyć się nowego akumulatora.

Witam. Długo zajęło mu się uczenie ? Mam dokładnie ten sam objaw. Ładuje 13.2 v jak puszczę gaz podczas jazdy wzrasta do 14.

IMG_20191119_164129.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MugenMan napisał:

 

 

Witam. Długo zajęło mu się uczenie ? Mam dokładnie ten sam objaw. Ładuje 13.2 v jak puszczę gaz podczas jazdy wzrasta do 14.

IMG_20191119_164129.jpg

Komputer nie uczy się nowego aku. Przestańcie pisać bzdury. Kolega Andrzej85 włożył nowy naładowany akumulator i poprawnie go zakodowal. Co ma ładować alternator jak aku ma pełną sprawność i jest naładowany do pełna? Polecam najpierw dowiedzieć się jak działa układ ładowania w naszych b8. W tym wątku jest napisane wszystko. To nie są auta z przed 20 lat gdzie alternator ladowal cały czas bez względu na to czy akumulator był w pełni naładowany czy nie. 

@MugenMan zmieniłeś aku że masz taki objaw? Czy sprawdziłes przypadkiem ładowanie? Jeżeli aku jest w dobrej kondycji, auto odpala na strzała to i nie ma czym się martwić. Nie zuzywasz nadmiaru prądu z aku więc alternator nie ma zbyt wiele pracy. Ładuje na tyle żeby doładować aku i na bieżące potrzeby auta. Pewnie nawet nie wiedziałeś że sterownik potrafi całkowicie wyłączyć alternator żeby nie obciążać silnika np w trakcie wyprzedzania kiedy potrzebujesz mocy. Zakres prawidłowego napięcia ładowania w b8 to od 12,5V do 15,5V w zależności od sprawności układu ładowania i sprawności akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym uczeniu to mi mechanik tłumaczył no ale chyba faktycznie sie mylił. Gdy jest na zewnątrz ciepło lub gdy rano wyjeżdżam z garażu to napięcie mierzone w zapalniczce 12,4v (tylko włączone światła dzienne). Po włączeniu świateł mijania  lub nawet otwarciu drzwi wzrasta do 13,3v a gdy jade i temperatura na termometrze auta spadnie do 6 stopni ładowanie wzrasta do 14,5. Np dzisiaj wychodząc z pracy po 13 godzinach gdy temperatura była 6 stopni ładowanie od razu wzrosło jadąc do 14,8v. Niby wszystko ok inteligentne ładowanie tylko prąd 12,4v to myśle że za niski bo sprawny nowy akumulator ma napięcie ponad 12,7v a przy 12,4v to jest rozładowywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wymieniłem akumulator na nowy i zrobiłem adaptacje. I odrazu po adaptacji taki prąd niski. Dziwię wie tylko czemu podczas jazdy gdy puszczam gaz wzrasta do ok 14.1v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wspomnę jeszcze że dziś po pracy w garazu jak zgasiłem światła  wentylację i radio to napięcie spadło do 12.5v spalanie spadło do 0.6 / 0.5 l. Gdy włączyłem spowrotem wszystko to podskoczyło spowrotem  do 13.2v. zobaczymy jak będzie zimniej  czy coś podskoczy. Na starym aku. 10 letni Moll praktycznie odrazu pokazywało napięcie 14.7 /14.8v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MugenMan napisał:

Ok. Wspomnę jeszcze że dziś po pracy w garazu jak zgasiłem światła  wentylację i radio to napięcie spadło do 12.5v spalanie spadło do 0.6 / 0.5 l. Gdy włączyłem spowrotem wszystko to podskoczyło spowrotem  do 13.2v. zobaczymy jak będzie zimniej  czy coś podskoczy. Na starym aku. 10 letni Moll praktycznie odrazu pokazywało napięcie 14.7 /14.8v 

Przeczytaj wszystkie moje posty w tym wątku. Tak działa układ ładowania w b8 i musisz się z tym pogodzić. Stary akumulator nie trzymał pojemności, miał też pewnie wyższa rezystancje więc alternator próbował go naładować do pełna , dlatego ladowal napięciem 14,8V bądź wyższym, nawet 15,5V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. Dziś po przestoju na dworzu temp ok 8 st. ładowanie było już 14.6v  Dzięki corradoowner ?? na marginesie mam nadzieję tylko że dobrze zakodowalem cały ten aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Padło mi ładowanie. W czasie jazdy wyświetlił się komunikat o braku ładowania. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną?  W 19-can gateway następujący błąd:

20191128_224510[1].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, martin0485 napisał:

Witam. Padło mi ładowanie. W czasie jazdy wyświetlił się komunikat o braku ładowania. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną?  W 19-can gateway następujący błąd:

20191128_224510[1].jpg

Sprawdź czy masz prąd ładowania przy samym alternatorze. Może trzeba pociągnąć nowy  kabel plusowy do podszybia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MugenMan napisał:

Sprawdź czy masz prąd ładowania przy samym alternatorze. Może trzeba pociągnąć nowy  kabel plusowy do podszybia

Niestety brak prądu na alternatorze. Wygląda na to, że to alternator padł. Lipa bo żeby gon wyjąć będę musiał rozebrać cały przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego czy przód trzeba rozbierać to nie wiem. Za to masz pewność że to alternator. Powodzenia :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Może głupie pytanie ale nie zastanawialiście się co się dzieje z tym ORYGINALNYM przewodem miedzy alternatorem a podszybiem ? Dlaczego on traci swoje parametry i na odcinku metra gubi ponad 1V . Czy ktoś z waś wyciągał ten przewód i czy to jest faktycznie bezpośredni przewód miedzy alternatorem a podszybiem ? Czy czasem on nie idzie do jakiegoś sterownika lub czegoś podobnego zanim dojdzie do podszybia ? Nie chce mi się wierzyć ze na tak krótkim odcinku przewód się " wypalił " i nie podaje takiego napięcia jak powinien . Zastanawiał się ktoś z was nad tym ? :D 

Co do Nowego przewodu Jaki rozmiar maja końcówki " oczka " ? i jaki przewód i ile go kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie... Też ciekaw jestem co dokladnie jest przyczyną. 

W moim przypadku użyłem przewodu 20mm2 o długości jakieś 1.5m puszczone od strony kierowcy i zaprasowane oczka ma śrubę m8. Widziałem posty jak puszczali od strony pasażera więc potrzebowali 2 metry ? pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jano85 napisał:

Dobre pytanie... Też ciekaw jestem co dokladnie jest przyczyną. 

W moim przypadku użyłem przewodu 20mm2 o długości jakieś 1.5m puszczone od strony kierowcy i zaprasowane oczka ma śrubę m8. Widziałem posty jak puszczali od strony pasażera więc potrzebowali 2 metry ? pozdrawiam. 

Przyczyną jest słabej jakości przewód jak i za mała średnica przewodu. Przewód koroduje w miejscach zakutych oczek i tam wzrasta oporność przewodu czego wynikiem jest zamiana w ciepło i strata napięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z dłuższym kręceniem podczas odpalania auta. Zacząłem od diagnostyki ładowania i u mnie wygląda to tak,że przez kilka minut od odpalenia oscyluje w granicach 13,8 -13,9 V przy włączonych odbiornikach( grzanie tylnej szyby,dmuchawa na maxa,grzanie stołków,światła), a po jakimś czasie wraca do 14,4 V- 14,6 V. Waszym zdaniem jest to normalne.Mam wrażenie jakby akumulator nie był do końca doładowywany,nawet po dłuższej trasie. Aku jest oryginalne z 2008r. Varta 110Ah .Dodaję zdjęcia z VCDS plus film na początku po odpaleniu, ktoś podzieli się opinią na temat wartości tych bloków? Z góry dzięki

20210112_141906.jpg

20210112_142120.jpg

20210112_142331.jpg

20210112_145516.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...