Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie napięcie ładowania


paweljaknic

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozwiązany.

Można go jednak połączyć z tym:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/309918-niskie-napiecie-ladowania-regulator-napiecia-nowy-akumulator/

Był jednak spadek napięcia dostarczanego z samego alternatora. Dołożyłem dodatkowy przewód między alternatorem a skrzynką rozdzielczą na podszybiu i elegancko niezależnie od obciążenia akumulator dostaje napięcie ~ 14.4V

Teraz tylko zobaczymy jak bardzo mogło to zaszkodzić nowemu akumulatorowi...

Możesz wstawić fotki jak ten zabieg wygląda//.. czy przy tych mrozach wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się wstawić jak znajdę chwilę.

Z napięciem ładowania cały czas ok - ale akumulator znacznie stracił swoją pojemność. Będę go reklamował, ale pewnie zostanie wymiana na własną rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania ok.

Akumulator raczej pada, jeśli podładowanie nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% na MMI ma małe znaczenie.

Wiem, ale jak na 3 lata użytkowania to chyba nie ma tragedii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Adres 19: CAN Gateway  (8T0 907 468 T)

12:20:53 Grupa 018: Power Supply (Battery)
  14.400 V  Battery Voltage
  10.5 A  Battery Current
  11.0*C  Battery Temp. (Estimate)
  11.0*C  Battery Temp. (Ambience)

12:20:53 Grupa 019: Power Supply (Battery)
  57.0 %  Battery State of Charge (SOC)
  70.0 %  Battery State (as shown in MMI)
  53.0 %  Battery Aging (derived fr. Load)
  108.0 %  Battery Aging (derived fr. Output)

12:20:53 Grupa 020: Power Supply (Battery)
  4.4 mOhm  Internal Battery Resistance (actual)
  3.0 mOhm  Internal Battery Resistance (stan.)
  21 Ah  Battery Capacity (actual/available)
  12.60 V  Quiescent Voltage


No i minął tydzień od ładowania i taki wynik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57.0 %  Battery State of Charge (SOC)  Ale ten parametr spadł w stosunku do tego co było tydzien temu.

Problemów z odpalaniem nie mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest tam pokazane nie jest wyrocznią.

Pokazuje że ma sensowną pojemność i napięcie spoczynku, jest ok.

Nie jest to akumulator który podlega wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także miałem problem z odpalaniem auta po 3dniach stania. Napiecie na alternatorze 14.5v a na podszybiu 13v.
Także poprowadzilem bezposrednio przewód z alternatora do podszybia i już nie ma problemu. ten co idzie do rozrusznika zostawilem

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

 

No to kolejny pomiar

 

t65l25qh.jpg

Edytowane przez arrcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś poprowadził ten przewód i może dokładnie powiedzieć jak przeprowadzić tę modyfikację. mam ten sam problem. na podszybiu i na akumulatorze w bagazniku napicie wacha sie miedzy 13,5-13,6. Proszę o informacje. Jeden kolega juz podobno robil modyfikacje. Prośba jak by mogł wstawic zdjecia jak to zrobić - kolega komoorik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzisz kabel bezposrednio z alternatora do kabli na podszybiu .ten orygunalny co idzie przez rozrusznik zostaw.
Ja u siebie robiłem tak i jest całą ok z porannym odpalaniem. ja także miałem zwiększone obroty 1050 , teraz normalne 850obr

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dnie

16 minut temu, krystian.gawin napisał:

Prowadzisz kabel bezposrednio z alternatora do kabli na podszybiu .ten orygunalny co idzie przez rozrusznik zostaw.
Ja u siebie robiłem tak i jest całą ok z porannym odpalaniem. ja także miałem zwiększone obroty 1050 , teraz normalne 850obr

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

dobrze możesz mi powiedzieć jaki to przewód, gdzie go kupić. i gdzie dokładnie wpiąć w alternator i na podszybiu ( czy stare kable usuwam?). jestem goly w tym temacie... jakieś fotka dużo by by mi ułatwiło. czy muszę demontować alternator w celu poprowadzenia tego przewodu. dodam że akumulator raz mi pokaze na mmi 100% a raz mi spadnie na 20-40% przez pare minut dla mnie to ostro dziwne. ale ładowanie na odpalonym wynosi 13,5 a powinno bylo ponad 14. nie wiem co robic....

Bez tytułu11.png

Bez tytułu22.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8d0ecc801fe032d049a15fb0847cfb82.jpgec79bae1064fca08f0d404c67126d4fa.jpg833a4949cce12b97937c936fa138575e.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 2 minutes later

Metr kabla ze szrotu .taki gruby jak fabryczny albo grubszy.
Przy alternatorze jest tylko jeden kabel bedziesz widzial i przykrecilem go jak widac u gory po prawej stronie w skrzynce na podszybiu

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...