Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luzy na przekładni kierowniczej - pytanie


asmaxx

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jutro zajmę się moim problemem i go opiszę po zabiegu dokręcania. Jednak przed tym kolejne do Was pytanie. Ojciec ma fwD 1.9 tdi a4b6, zauważył że powyżej 140 ma drgania na kierownicy, podjechał na stację obsługi i diagnoza luz na przekładni kierowniczej. Czy w tej sytuacji spróbować dokrecic śrubę na maglownicy ? Czy jedynie regeneracja/wymiana pozostaje?

Diagnoza jak u mnie tylko ja czuję luz przy ruszaniu a tu przy wyższych prędkościach (na zimowych tego nie miał 185/15 " tak jak na letnich 215/17"

Dzieki

Edytowane przez asmaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zła diagnoza, coś nie tak z kołem. Zamień przód z tyłem i przegon autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Dziś się wzialem za to, ale nie udało mi się tego odnaleźć. Ta strzalka pokazuje gumowa zatyczke i tyle(chyba że chodzi o te połączona śrubę szesciokatna nad tą gumą) Prosiłbym o dokładne zaznaczenie, jestem pod kanałem i proszę o szybką odp ;) dzięki

Czekając na odp sprobiwalismy dokrecic te śrubę12 (klucz 18)z gumą po środku i ani drgnela. Więc z mojej strony tyle, u mnie samemu odpada.

Ps napiszcie mi na priva jak zamieszczać foto w postach :D

Edytowane przez asmaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik do wymiany, luz na krzyzaku sprawdzisz wciskając rękę do kolumny kierowniczej za pedalami i kręcić lekko kierownicą żeby palców sobie nie połamać . Ciasno ale szybko można sprawdzić. Maglownica to precyzyjne i bardzo ważne urządzenie, miał na wierzchu i nie zalecił regeneracji... Jak kupowałem moją 2 lata temu nie było luzu nawet milimetr. Teraz jakiś centymetr i mechanicy bagatelizuja sprawę, ale ten centymetr przy prędkości 150 km i podmuchach wiatru może kosztować życie.

Może masz luz na drazkach od strony maglownicy, niektórzy uważają że końcówki drążków jedynie się zużywają

Dzisiaj zaobserwowałem, że nawet jadąc po wybojach słychać pukanie pod kierownicą a kolumna kierownicy drga. Cholera juz nie wiem co jest nie tak, Muszę pojechać na warsztat i dopytać, bo przed regeneracją chyba tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukac to może klocek (brak sprężyny dociskajacej) , przegub wewnętrzny (jeśli ma luz), jakiś wahacz. Przejedz przez dziury z lekko wcisnietym hamulcem gdzie wcześniej pukalo i będziesz mógł jedno wykluczyć. U mnie właśnie brak sprężyny powodował pukanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem przekładnie do regeneracji. Po 3 dniach roboczych odebrałem A4. Zaraz po odebraniu zauważyłem, że jest dokładnie ten sam problem co przed regeneracja, tylko ciut cichsze objawy ale luz ten sam. Na moje zdziwienie mechanik powiedział, żebym przejechał 100 - 200 km i jak to nie ustanie to mam podjechać żeby dokrecili mi śrubę regulacyjna.

A jak Wy sądzicie?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napewno nie była regeneracja :) mechanik to może jedynie wymontowac magiel, regeneracją zajmują się wyspecjalizowane zakłady. Wszystko powinno być rozebrane. Płyn hydrauliczny nie zrobił się bronzowy? To rdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba po coś tam jest, niech podreguluje. Ale jak kiera nie będzie po wyjeździe z zakrętu wracać sama na położenie środkowe, to znak, że za bardzo ją skręcili... jeśli poluzują i przy okazji wrócą luzy, to wyjdzie na to, że regenerację zrobili tylko na papierze... o ile w ogóle dostałeś rachunek :P

Wyciągnij też płyn strzykawką i oceń jego kolor.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Dziś się wzialem za to, ale nie udało mi się tego odnaleźć. Ta strzalka pokazuje gumowa zatyczke i tyle(chyba że chodzi o te połączona śrubę szesciokatna nad tą gumą) Prosiłbym o dokładne zaznaczenie, jestem pod kanałem i proszę o szybką odp ;) dzięki

Czekając na odp sprobiwalismy dokrecic te śrubę12 (klucz 18)z gumą po środku i ani drgnela. Więc z mojej strony tyle, u mnie samemu odpada.

Ps napiszcie mi na priva jak zamieszczać foto w postach :D

U siebie też próbowałem dokręcać i ani drgnie, nawet z dużą przedłużką... Nie wiem dlaczego, czyżby dokręcona na maksa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba po coś tam jest, niech podreguluje. Ale jak kiera nie będzie po wyjeździe z zakrętu wracać sama na położenie środkowe, to znak, że za bardzo ją skręcili... jeśli poluzują i przy okazji wrócą luzy, to wyjdzie na to, że regenerację zrobili tylko na papierze... o ile w ogóle dostałeś rachunek :P

Wyciągnij też płyn strzykawką i oceń jego kolor.

Dzięki za odp.

Co do rachunku to jeszcze nie mam go:) Dostałem wpis w "nowej" książce serwisowej o regeneracji, a FV mam odebrać jak zrobię te 100 km:))

Mechanik to rozkręcił i oddał do zakładu regeneracyjnego.

Uwagi odnośnie regulacji, jak okaże się że luzy wrócą jak podkręcą, to będzie DYM:)

Kolor ocenię jak tylko dorwę coś do wyssania go:)

WIELKIE DZIĘKI PANOWIE!!

CDN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukalo pukalo i tak bylo coraz gorzej az się przestraszylem bo stawalo sie to niebezpieczne. Wkurzylem sie i poprosilem kolegow macherow zeby zobaczyli co tam sie dzieje. Co sie okazało? Ze tak profesjonalny warsztat ktory sie tym specjalizuje nie dokrecil magla. 8-|

Zatkało mnie....:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba po coś tam jest, niech podreguluje. Ale jak kiera nie będzie po wyjeździe z zakrętu wracać sama na położenie środkowe, to znak, że za bardzo ją skręcili... jeśli poluzują i przy okazji wrócą luzy, to wyjdzie na to, że regenerację zrobili tylko na papierze... o ile w ogóle dostałeś rachunek :P

Wyciągnij też płyn strzykawką i oceń jego kolor.

Podjechałem do warsztatu i dokręcili. Ale dalej luz. Powiedzieli, że może ostatecznie być luz na krzyżaku (chyba tak to się nazywa) i musieliby to jeszcze raz robić. Łapy mi opadły. Mówię, że miał być luz usunięty, a oni że zregenerowali przekładnię tak jak chciałem( o krzyżaku nie wspomniałem). Nowy krzyżak 40zł a wymiana 250zł. Hehe czuję się lekko wyru....any...

A dziś sprawdziłem kolor, coś brązowo czarnego tam jest a jego stan znacznie przekracza maksimum!!

nczahrza1805_t.jpgk4l5h10e7eu4_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil zmień mechanika to raz. kto kroi 350zł za wyjęcie magla w a4??? Z podnośnikiem i spaleniem fajka zajmuje to pół godziny :facepalm:

Jasne że Cię mechanik wyru... ał. Przecież oddałeś auto nie po to żeby zregenerować magiel tylko ze stukaniem w układzie kierowniczym. Po za tym dostałeś jakiś kwit z gwarancją na magiel? widziałeś go w ogóle? Powinien być zalaminowany na kolorowo w ramach gwarancji. tak robią firmy regenerujące. I ciekawe czy są nowe osłony chociaż. A co do płynu jeśli magiel był regenerowany a wcześniej było błoto to mechanik powinien przepłukać układ kilkomi litrami płynu.Wlewać jednym wężem wylatuje drugim. Do tego czyszczenie lub wymiana sitka w zbiorniczku. Bez tego założenie nowego magla to wyrzucenie hajsu w błoto. Ja bym pojechał wyjął ten magiel i lał to po plecach. A coś czuje że wyjdzie żę to krzyżak. I tutaj 250zł??? Odkręcasz jedną śrubę na dole i na górze drążek. Trzeba kierę zdjąć ale to i tak roboty na maks godzine :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkret odp. Mechanik polecony przez sklep gdzie kupuję/wałem części. W Poniedziałek opiszę rozmowę reklamacyjna z 'zaufanym' warsztatem :/ oraz co i jak.
Dzięki i Pozdro

..CD...

Jest i poniedziałek. Dorwałem namiar na innego mechanika od elektryka i konkretny Pan powiedział po oględzinach,że:

- plyn był wymieniany ( na dłoni był kolor ciemno kremowy-jasno brązowy), ale jest go znacznie ponad max

- ten luz wynika ze źle zregenerowanej przekładni, a dokładnie powiedział, że chodzi o wielozawór.

Od razu po tym podjechałem do mechanika, który na to zadzwonił tam gdzie wysyłali przekładnię no i jutro mam podjechać na oględziny.

CDN...

CD...

Wczoraj byłem w serwisie regeneracji przekładni. Pan wysłuchał moich uwag oraz podejrzeń, że to wielozawór i wykluczył go. Dokręcał śrubę ( w okolicach podszybia) i ruszał kierownicą, ale na nic to. Posprawdzał krzyżak i doszedł do wniosku, że jedyną opcją wg niego może być niedopasowanie, złe ułożenie się dwóch części - jedna wygląda jak chwytak:) tj. takie " ☽ --" . Do tego "księżyca" został włożony plastik i ponoć nie ułożyło się to jeszcze względem drugiej części:) Mam zrobić x kilometrów bo w miesiąc zrobiłem 600km i ponoć to za mało na ewentualne dopasowanie:)

Moje wnioski:

- plastik w tak newralgicznym miejscu, szok!

- skoro już się nie dotarło itp itd to już się nie dotrze

- ...................................................

Piszę to dla potomnych:)

CDN...

Edytowane przez asmaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkret odp. Mechanik polecony przez sklep gdzie kupuję/wałem części. W Poniedziałek opiszę rozmowę reklamacyjna z 'zaufanym' warsztatem :/ oraz co i jak.

Dzięki i Pozdro

..CD...

Jest i poniedziałek. Dorwałem namiar na innego mechanika od elektryka i konkretny Pan powiedział po oględzinach,że:

- plyn był wymieniany ( na dłoni był kolor ciemno kremowy-jasno brązowy), ale jest go znacznie ponad max

- ten luz wynika ze źle zregenerowanej przekładni, a dokładnie powiedział, że chodzi o wielozawór.

Od razu po tym podjechałem do mechanika, który na to zadzwonił tam gdzie wysyłali przekładnię no i jutro mam podjechać na oględziny.

CDN...

CD...

Wczoraj byłem w serwisie regeneracji przekładni. Pan wysłuchał moich uwag oraz podejrzeń, że to wielozawór i wykluczył go. Dokręcał śrubę ( w okolicach podszybia) i ruszał kierownicą, ale na nic to. Posprawdzał krzyżak i doszedł do wniosku, że jedyną opcją wg niego może być niedopasowanie, złe ułożenie się dwóch części - jedna wygląda jak chwytak:) tj. takie " ☽ --" . Do tego "księżyca" został włożony plastik i ponoć nie ułożyło się to jeszcze względem drugiej części:) Mam zrobić x kilometrów bo w miesiąc zrobiłem 600km i ponoć to za mało na ewentualne dopasowanie:)

Moje wnioski:

- plastik w tak newralgicznym miejscu, szok!

- skoro już się nie dotarło itp itd to już się nie dotrze

- ...................................................

Piszę to dla potomnych:)

CDN...

Dobra bajkę Ci wcisneli :facepalm: Przecież to ma być sztywne od razu po zrobieniu.chyba że ich regeneracja polegałą na uszczelnieniu przekładni :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek pojechałem na regenerację maglownicy do Łodzi na ul.Partyzancką 57. Robią od ręki, wyciągają regenerują i składają. Skasowali 700zl.Wracając do domu 100 km słyszałem momentami pompe. Zalali układ jakimś ciemnoczerwonym badziewiem, twierdząc że jest to lepszy płyn. Od razu po powrocie wymieniłem na zielony febi. Dziś pojechałem amortyzatory wymienić, a z maglownicy leci jak z kranu. Wyciek spod śruby regulacyjnej zasmarowanej silikonem, i na listwę z lewej. Nadal jest lekki luz. Uszkodzili gumę końcówki drążka kierowniczego, wymieniane 2 miesiące temu. Pompa wspomagania wyje jak kojot. Telefonu nikt nie odbiera, skrzynki zapchane. Brak słów...

Także odradzam zakład Przekładnia.com z Pabianic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...