Jump to content
0
asmaxx

Luzy na przekładni kierowniczej - pytanie

Recommended Posts

Cześć,

Chciałbym się Was zapytać co myślicie o mojej sytuacji.

Po zakupie audicy wyszło, że mam do wymiany drążki kierownicze - jak ruszałem kierą lewo/prawo było słuchać stukanie. Ok wymieniłem je w warsztacie w raz z pełnym serwisem. Auto odebrałem w pt. W niedzielę przejechałem się 25km i po dojechaniu na miejsce, zgaszeniu i odpaleniu znowu podczas zawracania usłyszałem ten dźwięk, ciut delikatniejszy. Pierwsza myśl, ktoś coś spartolił. Dziś podjechałem do swojego mechanika i mówię co i jak. On na to, że widział, że poci mi się przekładnia i że ma to 90% aut i jest to normalne, dlatego nie mówił mi o tym. Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

I teraz pytanie. Czy to dziwny zbieg okoliczności, że po wymianie drążków wyskoczyła przekładnia do roboty? Koszt robocizny ok 350zł. Chciałbym wierzyć, że to przypadek, ale aż taki?

Całość ze zbieżnością ma wyjść ok 1150 i dlatego czuję konspirę...

Co Wy na to

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro drazki pukały bardziej a przekladnia mniej to mogles jej nie słyszeć, nie mowił Ci pewnie o tym bo moglo być sprawne i jeździłbyś kolejne 50 tys a tak to wiedzialbys ze cieknie i martwilbys sie niepotrzebnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym sęk, że po wyjechaniu z warsztatu na nowych drążkach nic nie pukało, nie stukało:) Auto jak nie od Mirka. A tu po 25km zonk... Trzeba by forumowy warsztat założyć z kamerkami z każdej strony i nie byłoby niepotrzebnych zmartwień czy trafiłem na uczciwego serwisanta :) Ktoś chętny? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing


Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tej śruby regulacyjnej nie można ruszyć z resztą jak sie zaczyna pocić przekładnia to zostaje tylko regeneracja 550 zł i oddajesz starą lub 850 z montażem i zbieżnością lub nowa na allegro za 900 zł


Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN+
Audi A4 1.8 125 KM sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może by tę śrubę czymś popsikać na noc lub opukać młotkiem przez drewniany klocek by się ruszyła? :)

Tak jak Ci mechanik powiedział dużo samochodów tak ma, że ma wilgotne przekładnie i jeżdżą... dopóki oleju nie musisz dolewać częściej niż raz na rok to regenerację (z powodu pocenia się) można sobie darować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

asmaxx pomyśl o przekładni servotronic z B7 lub EXEO

wysłane z Commodore 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dzięki za ODP!!

BeyerBrown - dobrze, że zasugerowałeś z tą śrubą. Podjadę do mechanika i zapytam czemu nie zaproponował tego rozwiązania, najpierw. Bo tak jak Goldi napisał, że może być nie do ruszenia, ale najpierw trzeba to sprawdzić . I plus za schemat :)

Goldi - mi powiedział 700 regeneracja + 350 robocizna + 80 zbieżność.

Elmer80 - jeśli okaże się, że trzeba regenerować to będę czytał o przekładni servotronic z B7 lub EXEO . Ceny używek od 800 w górę więc podobnie jak regeneracja.

Pozdro!


Właśnie gadałem z mechanikiem. Powiedział, że jeżeli przekładnia się poci, tak jak moja, to trzeba regenerować. Regulacja śrubką podobno nic nie da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój mechanik też tak stwierdził więc sobie dałem spokój... U mnie nie cieknie tylko jest luz słyszalny na kocich łbach. Typowy objaw przy jeździe na wprost. Narazie jeżdżę. Jak mnie wk.... to servotronic wkładam.

wysłane z Commodore 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie gadałem z mechanikiem. Powiedział, że jeżeli przekładnia się poci, tak jak moja, to trzeba regenerować. Regulacja śrubką podobno nic nie da...

Nawet nie podszedł do tematu... ach tak, zasłonił się pewnie xx-letnim doświadczeniem :facepalm:

Co miał Ci w sumie odpowiedzieć? :) Regulacja pewnie max. 100zł a za regenerację + montaż + geo z tego co pamiętam zaśpiewał Tobie ponad 1100zł... ZUS co miesiąc trzeba jakoś opłacić :wink:

Pytanie też jak mocno się poci ta przekładnia - czy płynu ubywa w znacznych ilościach (plamy pod autem) czy może tyle, że wystarczy raz na kilka miesięcy zajrzeć kontrolnie do zbiorniczka a raz na rok uzupełnić płyn?

W ogóle na początku stwierdził przecież:

On na to, że widział, że poci mi się przekładnia i że ma to 90% aut i jest to normalne, dlatego nie mówił mi o tym.

A teraz twierdzi inaczej? :)

Inna sprawa jeśli Cię to irytuje i nie chcesz w ogóle zaglądać pod samochód i do zbiorniczka :wink:

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz klin. Samemu to idzie ogarnąć? Tzn. regulację tej śruby ? Kanał dosyć wąski i podnośnik jest. Pomoc ojca się też znajdzie. Schemat zamieściłeś tylko czy ją odnajdę:))

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba wygląda tak:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8dWFMS21kb3NVRFNNaUYtX2hwUEljMTBlNFhV/view?usp=sharing

i znajduje się w dolnej cześci przekładni. Myślę, że dysponując kanałem bez trudu ją dokręcisz acz wg. opisu wymagany jest podnośnik... ew. postawienie przodu na klockach by koła wisiały w powietrzu.

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba wygląda tak:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8dWFMS21kb3NVRFNNaUYtX2hwUEljMTBlNFhV/view?usp=sharing

i znajduje się w dolnej cześci przekładni. Myślę, że dysponując kanałem bez trudu ją dokręcisz acz wg. opisu wymagany jest podnośnik... ew. postawienie przodu na klockach by koła wisiały w powietrzu.

Ta śruba jest idealnie widoczna, jak i dostęp do niej jest naprawdę dobry z kanału. Wystarczy spojrzeć od dołu w miejscu gdzie jest zbiornik na płyn chłodzący.


:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki, to teraz powinno być z górki, o ile czegoś nie spartolę tj. za mocno dokręcę śrubę. Przeczytałem tez wątek

http://forum-mechanika.pl/threads/luzy-maglownicy-a4-b6.3307/ i koment: Na oko to tylko zagotujesz plyn w maglu i pompe huk strzeli.". Ale w sobotę spróbuję chociaż delikatnie dokręcić.

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak, dokręcałeś? Coś pomogło czy nic?


:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie miałem czasu na to. Może w majówkę ogarnę temat to też napiszę co i jak. Auto wiecej stoi jak jeździ i dochodzi brak motywacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem że mam luz na maglownicy, ale mechanik sprawdził i kazał kupić końcówki drążków. Wymienię i się zobaczy, nie do końca jestem pewny jego diagnozy. Przejeżdżając przez progi zwalniajace powyżej 20km/h słychać stukniecie - jakby luz w kołach. Pewnie całe drążki do wymiany. Z magla nie cieknie, fachowcy mówią żeby nie ruszać

Same końcówki by chyba nie pukaly?

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka, jestem po regeneracji magla a dokładnie jego uszczelnieniu (bo całość była w bardzo dobrym stanie) i wymianie wahaczy oraz tulei. Po naprawie mam tez luz na kierownicy (podczas kręcenia energicznie w prawo i lewo słychać stukanie) ale mechanik stwierdził, że jest to luz na krzyżaku i wiekszość audi tak ma.
Jak wy się zapatrujecie na takie tłumaczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik do wymiany, luz na krzyzaku sprawdzisz wciskając rękę do kolumny kierowniczej za pedalami i kręcić lekko kierownicą żeby palców sobie nie połamać . Ciasno ale szybko można sprawdzić. Maglownica to precyzyjne i bardzo ważne urządzenie, miał na wierzchu i nie zalecił regeneracji... Jak kupowałem moją 2 lata temu nie było luzu nawet milimetr. Teraz jakiś centymetr i mechanicy bagatelizuja sprawę, ale ten centymetr przy prędkości 150 km i podmuchach wiatru może kosztować życie.

Może masz luz na drazkach od strony maglownicy, niektórzy uważają że końcówki drążków jedynie się zużywają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jutro zajmę się moim problemem i go opiszę po zabiegu dokręcania. Jednak przed tym kolejne do Was pytanie. Ojciec ma fwD 1.9 tdi a4b6, zauważył że powyżej 140 ma drgania na kierownicy, podjechał na stację obsługi i diagnoza luz na przekładni kierowniczej. Czy w tej sytuacji spróbować dokrecic śrubę na maglownicy ? Czy jedynie regeneracja/wymiana pozostaje?

Diagnoza jak u mnie tylko ja czuję luz przy ruszaniu a tu przy wyższych prędkościach (na zimowych tego nie miał 185/15 " tak jak na letnich 215/17"

Dzieki

Edited by asmaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zła diagnoza, coś nie tak z kołem. Zamień przód z tyłem i przegon autko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Dziś się wzialem za to, ale nie udało mi się tego odnaleźć. Ta strzalka pokazuje gumowa zatyczke i tyle(chyba że chodzi o te połączona śrubę szesciokatna nad tą gumą) Prosiłbym o dokładne zaznaczenie, jestem pod kanałem i proszę o szybką odp ;) dzięki

Czekając na odp sprobiwalismy dokrecic te śrubę12 (klucz 18)z gumą po środku i ani drgnela. Więc z mojej strony tyle, u mnie samemu odpada.

Ps napiszcie mi na priva jak zamieszczać foto w postach :D

Edited by asmaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik do wymiany, luz na krzyzaku sprawdzisz wciskając rękę do kolumny kierowniczej za pedalami i kręcić lekko kierownicą żeby palców sobie nie połamać . Ciasno ale szybko można sprawdzić. Maglownica to precyzyjne i bardzo ważne urządzenie, miał na wierzchu i nie zalecił regeneracji... Jak kupowałem moją 2 lata temu nie było luzu nawet milimetr. Teraz jakiś centymetr i mechanicy bagatelizuja sprawę, ale ten centymetr przy prędkości 150 km i podmuchach wiatru może kosztować życie.

Może masz luz na drazkach od strony maglownicy, niektórzy uważają że końcówki drążków jedynie się zużywają

Dzisiaj zaobserwowałem, że nawet jadąc po wybojach słychać pukanie pod kierownicą a kolumna kierownicy drga. Cholera juz nie wiem co jest nie tak, Muszę pojechać na warsztat i dopytać, bo przed regeneracją chyba tego nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pukac to może klocek (brak sprężyny dociskajacej) , przegub wewnętrzny (jeśli ma luz), jakiś wahacz. Przejedz przez dziury z lekko wcisnietym hamulcem gdzie wcześniej pukalo i będziesz mógł jedno wykluczyć. U mnie właśnie brak sprężyny powodował pukanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddałem przekładnie do regeneracji. Po 3 dniach roboczych odebrałem A4. Zaraz po odebraniu zauważyłem, że jest dokładnie ten sam problem co przed regeneracja, tylko ciut cichsze objawy ale luz ten sam. Na moje zdziwienie mechanik powiedział, żebym przejechał 100 - 200 km i jak to nie ustanie to mam podjechać żeby dokrecili mi śrubę regulacyjna.

A jak Wy sądzicie?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

To napewno nie była regeneracja :) mechanik to może jedynie wymontowac magiel, regeneracją zajmują się wyspecjalizowane zakłady. Wszystko powinno być rozebrane. Płyn hydrauliczny nie zrobił się bronzowy? To rdza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta śruba po coś tam jest, niech podreguluje. Ale jak kiera nie będzie po wyjeździe z zakrętu wracać sama na położenie środkowe, to znak, że za bardzo ją skręcili... jeśli poluzują i przy okazji wrócą luzy, to wyjdzie na to, że regenerację zrobili tylko na papierze... o ile w ogóle dostałeś rachunek :P

Wyciągnij też płyn strzykawką i oceń jego kolor.

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Luzy w przekładni da się wyregulować, jest w niej odpowiednia śruba regulacyjna.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cHBZajBDdEJ3UUk/view?usp=sharing

Wsadził rękę za koło, kazał ruszać kierą i stwierdził regenerację przekładni kierowniczej.

...a regenerację zrobiłby najpewniej w wyżej opisany sposób :facepalm:

Dziś się wzialem za to, ale nie udało mi się tego odnaleźć. Ta strzalka pokazuje gumowa zatyczke i tyle(chyba że chodzi o te połączona śrubę szesciokatna nad tą gumą) Prosiłbym o dokładne zaznaczenie, jestem pod kanałem i proszę o szybką odp ;) dzięki

Czekając na odp sprobiwalismy dokrecic te śrubę12 (klucz 18)z gumą po środku i ani drgnela. Więc z mojej strony tyle, u mnie samemu odpada.

Ps napiszcie mi na priva jak zamieszczać foto w postach :D

U siebie też próbowałem dokręcać i ani drgnie, nawet z dużą przedłużką... Nie wiem dlaczego, czyżby dokręcona na maksa...


:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta śruba po coś tam jest, niech podreguluje. Ale jak kiera nie będzie po wyjeździe z zakrętu wracać sama na położenie środkowe, to znak, że za bardzo ją skręcili... jeśli poluzują i przy okazji wrócą luzy, to wyjdzie na to, że regenerację zrobili tylko na papierze... o ile w ogóle dostałeś rachunek :P

Wyciągnij też płyn strzykawką i oceń jego kolor.

Dzięki za odp.

Co do rachunku to jeszcze nie mam go:) Dostałem wpis w "nowej" książce serwisowej o regeneracji, a FV mam odebrać jak zrobię te 100 km:))

Mechanik to rozkręcił i oddał do zakładu regeneracyjnego.

Uwagi odnośnie regulacji, jak okaże się że luzy wrócą jak podkręcą, to będzie DYM:)

Kolor ocenię jak tylko dorwę coś do wyssania go:)

WIELKIE DZIĘKI PANOWIE!!

CDN...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...