Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak odpowietrzyc hamulce z ABS


endriu a4

Rekomendowane odpowiedzi

A kiedy się otwierają zawory w pompie ABS żeby ją dobrze odpowietrzyć? gdy odłączymy akumulator żeby nie było pradu czy jak jest włączony zapłon? bo różne wersje słyszałem....

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie pompy odpowietrzałem cały układ i o dziwo zużyłem tylko 0,6 L a na kupowałem jak głupi 2L z myślą że będzie to trudno odpowietrzyć. Ale Dev ma rację z tymi tylnymi zaciskami tam najwięcej powietrza siedziało nawet na drugi dzień mimo dobrze działających hebli profilaktycznie jeszcze odpowietrzyłem sam tył i jeszcze tyci bąbelki powietrza wyszly nie dużo ich było no ale były. Przy okazji przelałem nowym płynem również wysprzęglik.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/pompa-prozniowa-pompka-cisnieniowa-podcisnieniowa-i6553593210.html
pany nadaje się to do czego czy nie warto? hamulce mam tak zapowietrzone, że z tyłu nie leci płyn momentami wcale, odkręcaliśmy z ziomkami przy pompie i ciągle d*pa, pedał w podłodze, nie da się wytworzyć ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

utnij butelke litrową wyżej niż pół, włóż ją do zbiorniczka hamulcowego i wlej do niej płyn hamulcowy. poluzuj kolejno przewody wychodzace z pomy abs i poczekaj aż grawitacja zacznie działać. płyn w butelce jest wyżej od całego układu i bardziej napiera swoja masą i wypycha powietrze, potem kolejno odpowietrzniki w kołach tylko daj temu czas ok 15 min na koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem jak napisałeś i nic to nie dało :/ próbowałem później pełno innych sposobów, robiłem na końcu na odpalonym i odkręcałem przy pompie, płyn wyleciał a zacisków nie idzie... na blacie pojawił się komunikat "fault with abs brake system". Nie wiem co robić teraz, zaraz się okaże, że laweta i jakiś warsztat :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz moze na poczatek co miałeś robione przy hamulcach że aż tak masz zapowietrzone?

z których przewodów już poszedł płyn? z zasilających pompę abs (dwa grube) czy już z tych wychodzących na koła(cieńsze)?

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienione przednie zaciski i przewody, płyn w zbiorniczku cały czas był na oku, zrobione aż z przewodów leciał nowy, tyłu nie ruszałem. No a w czwartek chciałem poprawić bo pedał łapał dosyć nisko i szło go do podłogi docisnąć i od tego czasu pedał w ogóle nie twardnieje...
poszedł przy pompie ze wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie ruszałeś pompy abs i utrzymywałeś stan płynu to pompe abs mozna pominąć

pedał hamulca powraca normalnie do góry czy musisz mu pomagać?

Ja sam regenerowałem sobie przednie zaciski i przy okazji zmieniałem gietkie przewody. Po tym zabiegu zluzowałem wszystkie 4 odpowietrzniki z załozonymi przewodami ok 30cm i poprostu czekałem chodząc od koła do koła patrząc czy wychodzi sam płyn czy z bablami. Na początku wiadomo długo nic się nie pojawiało potem ślad płynu w przewodzie i mega bąble, nastepnie coraz wiecej płynu mniej babli

jak zluzujesz odpowietrzniki to długo czekasz czy szybko się poddajesz i je zakręcasz?

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej wracał normalnie, teraz po kombinacjach różnych, na zgaszonym wraca, a na odpalonym bardzo mozolnie ale też wraca.
Różnie robiłem, czekałem mniej, więcej i d*pa, pedał miękki. Teraz zostawiłem poluzowane odpowietrzniki i się zobaczy.

EDIT: padła pompa hamulcowa, założona nowa i wszystko już dobrze działa. Dlaczego padła? Tego nie wiem, może przypadek, że w tym samym czasie.

Edytowane przez bjoern
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy podczas odpowietrznia ABS podniesienie wszystkich 4ech kół jest obligatoryjne, dlaczego trzeba je unieść nad ziemię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. wczoraj wymieniałem przewody giętkie z tyłu i zaciski. Później odpowietrzyłem układ (niestety w pojedynkę) płyn dolewałem w momencie jak system mnie informował zebym sprawdził płyn. Niestety warunki pogodowe były niesprzyjające padał deszcz a ja to robiłem pod chmurką i chyba w pospiechu nie dokręciłem wystarczająco mocno, wymienianego przewodu, do zacisku. w dorodze powrotnej do domu pedał hamulca wpadał do końca wieć wiedziałem ze cos nie tak jest, dziś to sprawdziłem i właśnie okazało się ze nie dokręciłem przewodu, czy mogłem zapowietrzyć pompę w ten sposób, czy muszę odpowietrzyć wszystkie koła a nie tylko tył? bo pedał jest miękki ale nie wpada do końca.

Czy łatwo ukręcają się odpowietrzniki w audi?

aha i pedał sam wraca do góry

Edytowane przez Kar El
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elsa podaje kolejność LP, PP, LT, PT

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, będę niedługo wymieniał zaciski przednie. Z wymianą poradzę sobie sam, ale dam radę sam odpowietrzyć hamulce? Mam dostęp do VCDS jakby co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie doprowadzisz do zapowietrzenia pompy hamulcowej i ABSu to VCDS nie potrzebny a nawet może grawitacyjnie powinno dać rade odpowietrzyć. Ja tak odpowietrzylem jak elastyczne przewody zmieniałem a to jest praktycznie taka sama operacja. Na odkręcony przewód hamulcowy od zacisku załóż kapturek z odpowietrznika tak żeby jak najbardziej ograniczyć wyciek płynu hamulcowego który utrzymuj na max w zbiorniczku. Na koniec wciśnij tloczek do końca i manewruj tak zaciskiem w ręku zeby odpowietrznik byl w najwyższym punkcie, żeby powietrze bez problemu przez odpowietrznik wyszło[emoji3]
Jak nie no to kogoś musisz zatrudnić do deptania na hamulec.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2015 o 09:12, lukaszooo napisał:

nie prawda jak masz juz nowy płyn a układ jest zapowietrzony mozesz dac wezyk z odpowietrznika prosto do zbiorniczka i samemu pompować.

Kolego nie dawaj nikomu takich rad.  Nie wolno tak robić ze względu na to iż w wypompowanym płynie będzie powietrze które z powrotem wpompujesz w układ. Ogólnie zalecenie jest takie żeby płyn hamulcowy wypompowany z układu odstał się kilka dni zanim będzie można go znów użyć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prosze o pomoc.. mam kilka pytan w zwiazku z planem regeneracji przednich zaciskow. 320 z przodu.

1. czy korek od odpowietrznika nadaje sie do zablokowania twardego przewodu od cylinderka , zeby zablokowac plyn po odkreceniu zacisku

2. jesli nie mam kompresora to czy moge wyjac tloczek kombinerkami (wyjdzie?)

3. czy jesli odpowietrznik bedzie ok , to chyba nie trzeba go wymieniac ?

4. czy jezeli zdejme tylko 1 zacisk to moge odpowietrzyc tylko 1 czy musze wszystkie 4 ?

5. jaka jest wkoncu prawidlowa procedura odpowietrzania. etka podaje tak:

LP, PP, PT, LT natomiast tutaj widze, ze niby trzeba po skosie czyli rozumiem LP, PT, PP, LT

no i jesli chodzi o sam proces odpowietrzania jaka jest najlepsza srednica wezyka? ile mm ? i sama procedura taka bedzie ok.

rozumiem , ze mam robic na wylaczonym zaplonie ??

 wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, (20) pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.

dolewamy plynu hamulcowego na maksa do zbiorniczka hamulcowego (zeby miec pewnosc , ze go nie zabraknie i uklad sie nie zapowietrzy)

sciagamy korek odpowietrznika, nakladamy przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający. drugi koniec przewodu zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym. (mozemy odessac stary albo wlac nowy)

pompujemy pedałem hamulca do momentu wytworzenia się przeciwciśnienia w układzie. swiadczy o tym wzrost oporu na pedale hamulca.

po wytworzeniu ciśnienia maksymalnie wciskamy pedał hamulca i przytrzymujemy go.

Odkręcamy mniej więcej o pół obrotu zawór odpowietrzający. W tym momencie do naczynia zacznie płynąć płyn. Ważne jest, aby koniec przewodu był cały czas zanurzony w płynie.

W momencie wyczuwalnego spadku ciśnienia na pedale hamulca zakręcamy zawór. Trzeba pamiec zeby zbiorniczek z plynem byl NAD hamulcem .

Powtarzamy operacje do momentu, aż przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.

Zakręcamy zawór i napełniamy zbiornik płynem.

bedzie ok ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam zamiar oddać tylne zaciski do regeneracji i mam pytanie odnośnie odpowietrzenia układu czy po ponownym zamontowaniu zacisków muszę odpowietrzyc wszystkie koła czy wystarczy tylko sam tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, michal246 napisał:

Panowie mam zamiar oddać tylne zaciski do regeneracji i mam pytanie odnośnie odpowietrzenia układu czy po ponownym zamontowaniu zacisków muszę odpowietrzyc wszystkie koła czy wystarczy tylko sam tył?

Sam tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...