Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX - Prośba o pomoc przy interpretacji logów


holker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

dzisiaj postanowiłem po raz pierwszy zlogować swoją Audiczkę.

Wyniki "zabawy" wrzucam poniżej, ogólnie to chciałem sprawdzić czy wszystko jest ok, bo czasami mam wrażenie, że autku brakuje mocy i zamula (szczególnie na wyższych biegach i obrotach). Chciałem też sprawdzić EGR czy wymaga wyczyszczenia, ogólnie to wszystko chciałem sprawdzić :banan:

I jeżeli chodzi o sprawdzenie to oczywiście starałem się posługiwać poradnikiem umieszczonym na forum, ale mam trochę pytań/niejasności i liczę na wiedzę kogoś bardziej obeznanego. Do poszczególnych logów dodaję komentarz na podstawie poradnika z forum dotyczącego diagnozy TDI.

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_208432.html (test turbo - tutaj wskazania były odwrotne niż w opisie na forum)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_208431.html (test EGR - pozycja 2 i 3 chyba OK, pozycja 4 coś nie tak? wszystko przed przegazowaniem)
Grupa 003 (po przegazowaniu): http://vaglog.pl/log_208555.html (test EGR - chyba OK)
STATYCZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_208434.html (test EGR - pozycja 2 i 3 różnią się, ale przegazowałem i ponowiłem, pozycja 4 mały %)
Grupa 003 (po przegazowaniu): http://vaglog.pl/log_208554.html (test EGR - pozycja 3 waha się, raz za dużo, raz za mało)
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_208456.html (test przepływki - lekkie odchylenia w pozycji 2 i 3, test turbo - rożni się pozycja 2 i 3 trochę)
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_208454.html (test przepływki - tu OK)
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_208453.html (test przepływki - pozycja 1 chyba OK, pozycja 4 ok)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_208452.html (test przepływki - pozycja 2 i 3 znacznie różnią się od siebie)
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_208450.html> (test przepływki - dla AWX pod obciążeniem pozycja 10 powinna wskazywać ponad 255, a jest równe 255)
Wg logów wychodziłoby na uszkodzoną przepływkę? (szczególnie 003 dynamiczne?). Wahania w pozycji 3 w 003 statycznym wskazują na potrzebę wyczyszczenia EGRa?

Za wszelkie sugestie i pomoc będę bardzo wdzięczny.

Edytowane przez holker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdrowa seria :)


Wg logów wychodziłoby na uszkodzoną przepływkę? (szczególnie 003 dynamiczne?). Wahania w pozycji 3 w 003 statycznym wskazują na potrzebę wyczyszczenia EGRa?

tak ma być. przepływka jest ok, egr też działa.

dyn 011 - turbo odrobinkę za słabo idzie powyżej 3 tyś obr, ale to może być kwestia że zrobisz jeszcze raz logi i pójdzie ok

ale tym sie niema co przejmować bo taka minimalna odchyłka jeszcze nie wpływa na limitery mocy.

kąt Synchro. angle gr 04 statyczny- masz 1-1.5 - ponoć na 0 czy nawet -0.5 mogłoby być ciut lepiej. Ale to też różnicy po ew poprawie możesz nie poszuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc!
Czyli to chyba moje urojenia z tym brakiem mocy :facepalm:
Pozdrawiam i może do zobaczenia na krakowskich drogach, bo tam też śmigam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję swój stary temat, ponieważ potrzebuję pomocy :(

Coś dolega mojej A4 :( 

Na wolnych obrotach i na nierozgrzanym silniku falują obroty - w niewielkim zakresie, ale widać to wyraźnie na obrotomierzu i w dodatku trzęsie budą wtedy.

Bardzo proszę o analizę logów i ewentualne podpowiedzi od czego zacząć - na pierrwszy rzut oka i na moją niewielką wiedzę to chyba pompowtryskiwacze na 2 i 3 cylindrze niezbyt?

Ogólnie to proszę w miarę możliwości o kompleksową analizę ;)

Logi statyczne na zimnym silniku - wtedy falował/drżał
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_320zuH.html (Na zimnym silniku)
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_tS9l7n.html (Na zimnym silniku)
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_394N2Tn.html (Na zimnym silniku)
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_88LLW3.html (Na zimnym silniku)
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_wVe8DI.html (Na zimnym silniku)

Logi statyczne na rozgrzanym:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_0ek7k.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_43NCI2.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_R18N59.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_CFKc3.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_9RKFK8.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_5703h.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_S70o6q.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_8E4na.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_7t6Yi.html

Logi statyczne Basic Settings na rozgrzanym:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Tl7fC.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_vF9f4.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_KhNqU.html

Logi dynamiczne na rozgrzanym:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_v73Fy.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_VyxMmUt.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_78975h.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_fUt2D7J.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_C56U1L.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_TW8AJh.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_ajRMjq.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_73Ivb.html

 

Kilka słów o aucie (może pomoże w diagnozie):
autko po chipie ok 30tys temu (sierpień 2015) - egr wyprogramowany i zaślepiony
wałek rozrządu zmieniany ok 30tys temu (wrzesień 2015) 
turbina regenerowana 11tys temu (sierpień 2016)
 

Edytowane przez holker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję swój stary temat, ponieważ potrzebuję pomocy [emoji20] Coś dolega mojej A4 [emoji20] 

Na wolnych obrotach i na nierozgrzanym silniku falują obroty - w niewielkim zakresie, ale widać to wyraźnie na obrotomierzu i w dodatku trzęsie budą wtedy.

Bardzo proszę o analizę logów i ewentualne podpowiedzi od czego zacząć - na pierrwszy rzut oka i na moją niewielką wiedzę to chyba pompowtryskiwacze na 2 i 3 cylindrze niezbyt?

Ogólnie to proszę w miarę możliwości o kompleksową analizę [emoji6]

Logi statyczne na zimnym silniku - wtedy falował/drżał

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_320zuH.html (Na zimnym silniku)

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_tS9l7n.html (Na zimnym silniku)

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_394N2Tn.html (Na zimnym silniku)

Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_88LLW3.html (Na zimnym silniku)

Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_wVe8DI.html (Na zimnym silniku)

Logi statyczne na rozgrzanym:

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_0ek7k.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_43NCI2.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_R18N59.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_CFKc3.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_9RKFK8.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_5703h.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_S70o6q.html

Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_8E4na.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_7t6Yi.html

Logi statyczne Basic Settings na rozgrzanym:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Tl7fC.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_vF9f4.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_KhNqU.html

Logi dynamiczne na rozgrzanym:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_v73Fy.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_VyxMmUt.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_78975h.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_fUt2D7J.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_C56U1L.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_TW8AJh.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_ajRMjq.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_73Ivb.html

 

Kilka słów o aucie (może pomoże w diagnozie):

autko po chipie ok 30tys temu (sierpień 2015) - egr wyprogramowany i zaślepiony

wałek rozrządu zmieniany ok 30tys temu (wrzesień 2015) 

turbina regenerowana 11tys temu (sierpień 2016)

 

 

 

 

 

 

Zacznij od wgrania serii , bo znowu bedziesz regenerowal turbo ....

 

Co do drgan zacznij od wymiany uszczelnien na pompkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spanky napisał:

 

 

 

 

Zacznij od wgrania serii , bo znowu bedziesz regenerowal turbo ....

 

Co do drgan zacznij od wymiany uszczelnien na pompkach

Dzięki za wskazówki ;)

Spodziewałem się tego żeby zacząć od wymiany uszczelnień na pompowtryskiwaczach. 

 

Zaniepokoiło mnie to co wcześniej napisałeś o wgraniu serii w obawie o turbo - mógłbyś rozwinąć? Co się złego dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎02‎-‎21 o 20:15, holker napisał:

 

Zaniepokoiło mnie to co wcześniej napisałeś o wgraniu serii w obawie o turbo - mógłbyś rozwinąć? Co się złego dzieje?

Jeśli turbosprężarkę masz seryjna to doładowanie zadane w sofcie masz trochę za wysoki. Turbo przez to jest za bardzo obciążone.

Po za tym nie ma tam aż tyle paliwa więc nie potrzeba tyle dmuchać 1,45 bara spokojnie wystarczy.

Soft ogólnie nadaje się do poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za interpretacje i cenne uwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...