Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Proszę o analizę logów w A6


taktuś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, auto kolegi który ma zalamanie nerwowe :>

paździoch jest z 98 r., 2.5TDI AFB, kupione kilka tygodni temu

"ponoć" rozrząd i odma byly robione :mysli: , nie wydaje się jednak aby zapomnieli o termostacie

objawy:

pierwsze odpalenie rankiem- ściana jasnego dymu, choć pali na dotyk zimny czy rozgrzany

auto mulowate- niby w wyższym zakresie obrotów ciągnie, ale dól to katastrofa

obserwacja sztangi- skok ok 0,5cm

rura gumowa dolotu przy zwiększaniu obrotów niby twardnieje ale nie jak u mężczyzny :decayed:

logi zrobione dziś:

007stat

58cbc35bc90c7856m.jpg

013 stat

cc7ffdfec421de71m.jpg

014stat

d41e34bd80eac3e9m.jpg

bs000

e7906138bda651c6m.jpg

bs003

6d789f6058a3e69em.jpg

bs004

8ec49d127ecfe0e0m.jpg

bs011

4e9096ae900c6ffem.jpg

dyn003

1100f5b8f2ca8893m.jpg

dyn008

10c5da0bb48d04c3m.jpg

dyn 011

aa959491d7e70ba5m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina bardzo ospale zbiera sie na niskich obrotach - stad teg wielki lag "z dołu".

Doklada sie do tego uszkodzony przepływomierz , ktory nawet w momenie osiagania przez turbo normalnego cisnienia tnie szpryce praktycznie w calym zakresie obrótów.

Proponuje odpiąc wydech za sprezarką i zalogowac dynamicznie 011... pozwoli nam to ocenic czy katalizator faktycznie "przeszkadza" turbinie w osiagnieciu wymaganego cisnienia.

Brakuje bardzo waznego 004 BS a 004 stat - jest nieczytelny.

Zamiesc jeszcze 007 stat, 013 i 014 stat, i 011 BS

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklejone 004 i 013 już poprawione- innych grup na razie nie zrobię, dopiero jutro bądź pojutrze

dzięki przemik za rzucenie okiem, powiedz jeszcze czy

wartość statycznego kąta wtrysku jest ok, zakres od 49 do 73 jest chyba za bardzo rozedrgany

są w tym aucie dwa priorytety:

1) zlikwidowanie ściany jasnego dymu po zimnym rozruchu

2) zlikwidowanie zmulenia i odzyskanie mocy

a i jeszcze jedno:

w czasie jazdy przy podnoszeniu obrotów już gdzieś przy ok. 2 tyś slychać za każdym razem zachrobotanie-

ewidentnie od silnika

co to może być? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężarka się raczej kończy, pewnie popuszcza już olej i dlatego tak powoli się zbiera,

jeśli to zachrobotanie ma metaliczny dźwięk to może jest to objaw jaki opisywał carlnova na AKP gdy jego sprężarka miała już duży luz współosiowy.

kąt wtrysku to jakaś straszna porażka :shocked: czy płyn chłodniczy miał 90C podczas pomiaru? powinno być 1-2 ATDC, stym że tutaj ewidentne komp ustawia taki kąt, więc jest coś nie tak. obroty na biegu jałowym za wysokie o ok.100

korekcje na 3 cylindrze poza zakresem ciekawe jak pozostałe 014?

czy on pracuje na wszystkich cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mozna powiedziec o poprawnosci regulacji kata wtrysku gdyż caly czas brak jest 004 BS...

Pytanie dodatkowe - kiedy w samochodzie byla wymieniona odma ?

Taktus na Twoj punkt drugi odpowiedzialem - przeczytaj dokladnie mojego posta :)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już jest pelen zestaw logów :good:

auto gdy po zimnym rozruchu strasznie kopci na jasny kolor

i dodatkowo nie reaguje pedal gazu

gdy się rozgrzeje to przestaje kopcić, pedal przyśpieszenia reaguje

wciąż wyskakują bledy 00550 i 00575

dziś turbinę wyjąlem na stól- choć jeszcze nie rozkręcilem

pierwsze spostrzeżenie- niebezpieczny wyczuwalny luz poprzeczny walka turbiny

lopatki części zimnej cale- jutro zobaczę jak po stronie cieplej i co z kierownicami

chyba zapieczone, bo sztanga ledwo chodzi i nie ma sily aby ją rozruszać

sprawa ukladu wtryskowego :mysli: to przez wtryski kopci???

czy może to odma???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówiłem, turbo zmarło jak i moje, dobrze sprawdźcie dolot (szczelność), bo u mnie najprawdopodobniej przez nieszczelności poszła się %$#%@# turbina, ja jest duży luz współosiowy to nie będzie dobrze pompować, wysyłaj od razu do regeneracji bez zastanowienia się.[br]Dopisany: 18-10-2008, 14:22:20_________________________________________________co do 004 BS to nie wiem co napisać, jakaś totalna padaka nigdy nie widziałem takiego objawu, na Early powinno być ok. 14BTDC tutaj czy Early czy Late jest cały czas 3, czasem wskakuje 0 :shocked:, być może przycina się nastawiacz kąta w pompie a to wróży jej szybki koniec ;( kolejne 2kplnów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś została wyjęta odma

jest z października 2007 r.- czyli kuźwa w miarę świerza i całkiem dobrze wygląda :disgust:

czyli dymi po odpaleniu nie przez odmę

teraz czas na wtryski, powiedzcie proszę który to jest wtryskiem sterującym

i jak je liczyć (V6), od której strony? który jest np. 5-ty?

czy w tym silniku AFB wymienia się końcówki wtrysków? jaki mają numer w/g etki? jaki koszt???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt wtrysku to jakaś straszna porażka :shocked: czy płyn chłodniczy miał 90C podczas pomiaru? powinno być 1-2 ATDC, stym że tutaj ewidentne komp ustawia taki kąt, więc jest coś nie tak.

To prawda, że "coś" jest nie tak :naughty: ... ale szczególnie dlatego, że grupa "004 statyczne" ... dotyczy na moje oko ... silnika AFN ... :polew:

obroty na biegu jałowym za wysokie o ok.100

korekcje na 3 cylindrze poza zakresem ciekawe jak pozostałe 014?

czy on pracuje na wszystkich cylindrach?

Korekcja 3-go cylindra, jak i pozostałe "na plusie" - najprawdopodobniej wskazują na jakiś kłopot z cylindrem nr 2 (wałki/hydraulika ?? ktoś to sprawdzał ??) ale tego się nie dowiemy, dopóki nastawy kąta wtrysku nie wrócą do normalności ... .

"Na odległość" obstawiam awarię przestawiacza w pompie wtryskowej:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84744&highlight=

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grupami 003 i 004 faktycznie pomyłka, były od AFN-a :embarrassed:, sorry za pomyłkę.

Ciekawe ile kosztuje wymiana przestawiacza w pompie wtryskowej i późniejsza jej kalibracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...