Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w zawieszeniu podczas ruszania i hamowania


zaporos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem:

Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi walilo w podłogę to się okazało że poduszka skrzyni była w dwóch częściach a zobaczyliśmy dopiero po wyjęciu bo na aucie ciężko było zdiagnozować.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też stuka od roku, zwłaszcza podczas jazdy na 1 i 2 biegu jak dam gazu i puszczę gaz to słychać stuknięcie. Co ciekawe kiedy się ochłodziło (jesień, zima) przestało stukać a po zimie znowu zaczęło, jakby temperatura miała na to wpływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to przegub.

Jednak to nie przegub, ktos cos wie o tych stukach przy ruszaniu lub chamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może macie luz w obudowie skrzyni w miejscu gdzie wchodzi łożysko półosi, jest to dosyć znana usterka tego modelu. Powinniście to sprawdzić u siebie w autach.

dodaje filmik który może ułatwić lokalizacje

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem jak autor tematu i po tygodniowym pobycie auta w warsztacie wyszło na to że stukało wypełnienie metalowej łączki elastycznej układu wydechowego ( tak mi przynajmniej powiedzieli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przegłub. A strzela Ci coś przy ruszaniu na skręconych kołach ? lub przy cofaniu szybciej do tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten objaw w b6. Nie wiem jak ma się to do b8, ale u mnie luzy (nieduze) maja dolne wahacze na duzych tulejach, i to wlasnie wydaje taki dzwiek. Objawy mam takie jak autor tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poduszka skrzyni wyeliminowana, lewy przegub cały wymieniony. Dalej stuka przy ruszaniu i mocnym hamowaniu z lewej strony. Nic na stacjach diagnostycznych nie mogą znaleźć. Jak sie jeździ od rana bez wariacji to tak nie stuka, ale trochę pojeździć agresywniej i zaczyna cześciej podczas hamowania i ruszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam proplem przegub zewnętrzny wymieniony i nic na stacji sprawdzali wachacze i nic teraz spróbujemy wymienic amortyzator lewy przód i zobaczymy co się stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Może mój przypadek okaże się dla niektórych wskazówką.

U mnie również pojawiły się stuki na przodzie z lewej strony - były słyszalne podczas ruszania i hamowania do zera, jak również podczas przejazdu przez nierówności.

Problemem okazała się śruba (ta długa, która przechodzi przez cały górny wahacz). Wymieniłem ją na nową, ale sama nowa śruba nie pomoga.

Otwory, przez które przechodzi śruba posiadały luzy (aluminium zapewne straciło swoją strukturę poprzez warunki drogowe etc.), więc śruba nie osiadała stabilnie w otworze - stąd pojawienie się stuków.

Aby uniknąć zakupu nowego wahacza, znajomy zaproponował wypełnienie szczelin klejem dwuskładnikowym do aluminium.

Kiedy klej wystygł, wykręcił śrubę i tym sposobem wytworzył się zregenerowany otwór pod śrubę z gwintem.

Nic już nie stuka.

Przed tym zabiegiem wymieniłem:

- przegub zewnętrzny z osłoną

- osłona przegubu wewnętrznego

- silentblock wahacza górnego

- wahacz dolny lewy

- sworzeń wahacza przód

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy czyli przy gwałtownym przyspieszaniu / hamowaniu głośny stuk z lewej strony na dziurach nic nie słychać również żaden mechanik nie potrafi tego zlokalizować. Musze wymienić tą śrubę i wahacz i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy czyli przy gwałtownym przyspieszaniu / hamowaniu głośny stuk z lewej strony na dziurach nic nie słychać również żaden mechanik nie potrafi tego zlokalizować. Musze wymienić tą śrubę i wahacz i zobaczymy

Daj znać jak zlokalizujesz. Jestem ciekawy bo mam to samo i tez nie mozna namierzyć a nie chce wymieniać pół zawieszenia.

I ktos namierzył co powoduje stuki przy hamowaniu i ostrym ruszaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka u mnie jest dokladnie to samo ruszam gwaltowanie stuk jadac do tylu i gwałtownie hamujac tez jest stuk strasznie to irytuje wszystkie wahacze sa zdrowe...moze to luz na sankach? Ktos mial podobny problem dawajcie znac :)pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo od czterech lat :-), ostatnio stukło mi przy ostrym hamowaniu i skręcie w prawo. Jest to jednorazowy stukot z lewego przodu, a może to półoś która ma wzdłużny luz albo cały zespół napędowy się przesuwa lub jeszcze pomyślałem o trakcji....? A8 2015 rok znajomego miał coś podobnego i w czterech aso rozkładali ręce, a okazało się że było trzeba całe zawieszenie skręcić, poluzowało się przy przebiegu 26 tys.

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie lewy przód,wiekszosc Audi najwidoczniej b8 maja taka wade tylko pytanie gdzie to stuka i co :-P.

Byc może u nas jest cos podobnego trzeba bedzie to poprostu sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę postanowiłem łopatologicznie zdiagnozować stukanie. U mnie występuje to przy skręconych kołach, dlatego też kierownica max w prawo i w kanale, z pomocą łoma doszedłem, że dźwięk dochodzi z wahacza dolnego, tylnego (banan), a konkretnie z tulei. Wystarczyło nawet pobujać samochód i pojedynczy stuk był słyszalny nawet z zewnątrz. Niczego jeszcze nie rozkręcałem i nie wymieniałem, ale dziwne, że w momencie kiedy tuleja się napręża wydaje z siebie taki dźwięk - coś tyknie i dalej jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...