Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Rozrząd 90/110KM AHU/AFN


Krystian1987

Rekomendowane odpowiedzi

:gwizdanie: z klapami to różnie

ja mam AFN, więc oznaczenie na pokrywie 1,9 TDI ale pokrywa pękała przy mocowaniach i trzeba było zmienić, a że nie było innej to kupiłem z oznaczeniem 1,9 TDI i jak wystawię auto do sprzedaży to ktoś będzie robił domysły, że piszę tak a na zdięciach jest inaczej

Kupiłbym klapę z każdym oznaczeniem, żeby tylko pasowała

jak się nie ma to co się lubi, to się lubi........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkopolo a moze mi powiesz ze twoje aut jest idealne ni bylo malowane itp :polew:

A czy 10 letnie auto może być idealne?raczej nie!A co do malowania,moje nie było malowane na 100%(było mierzone miernikiem cyfrowym u rzeczoznawcy).Jak się kupuje auto za kilkanaście tysięcy warto zainwestować parę stówek(przed zakupem) i dogłębnie je sprawdzić aby uninąć później rozczarowania.Mnie sprawdzenie uczyniło 700 pln,ale mam całą historię napraw z ASO(do ostaniego wpisu w książce serwisowej-4 strony formatu a4),mierzenie lakieru(nie był malowany na 100%),kontrola przed zakupem w serwisie(silnik,zawias,elektronika,itd...).Jedyne co wyszło to,że był cofnięty licznik o około 50tk ale to nie miało dla mnie zanczenie przy stanie auta jakie kupowałem(właściciel-polak opuścił 1000 :decayed: za cofnięty licznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f392754d65fdf524.jpg

77cbbf0b8772fe76.jpg

jestem podczas szukania dla siebie A4 B5 z dieslem. Dzisiaj oglądałem kilka (4) takich silników i wszystkie turbinę miały ułożona w ten sam sposób jak u kolegi na zdjęciu. Każdy sprzedający mówił że jest to AFN - wersja 110KM. U jednego nawet we wnęce koła było napisane AFN ( tylko u jednego sprawdziałem:/). Z tego co tutaj czytam to okazuje się że wszystkie co widziałem to były AHU - 90KM? Na pokrywe silnika w trzech literki TDI były tego samego koloru, tylko u jednego było "I" czerwone. Wszytsko auta były wyprodukowane przed 1998 rokiem.

Pogubiłem się w końcu jak rozpoznać wersję 90 od 110 konnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f392754d65fdf524.jpg

Pogubiłem się w końcu jak rozpoznać wersję 90 od 110 konnej :)

Nie będę wdawał się w polemikę, powiem tylko, że też mam AFN 110 z 1997roku z turbiną nisko pod kolektorem ssącym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:...

pompe wody masz na pasku klinowym ... :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:...

pompe wody masz na pasku klinowym ... :good:

W takim razie pompe wody wymieniać przy rozrządzie, czy moge sobie to zostawić i wymienić jak się posypie, bo rozrząd troche kosztuje a plus do tego pompa to już koszty się robią. Mówisz że na pasku klinowym, to czy do jej wymiany potrzeba zwalać cały przód jakby przyszło ją wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wymieniaj przy rozrządzie, bo zobaczysz jak szybko ci sie to odbije w kosztach naprawy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:...

pompe wody masz na pasku klinowym ... :good:

W takim razie pompe wody wymieniać przy rozrządzie, czy moge sobie to zostawić i wymienić jak się posypie, bo rozrząd troche kosztuje a plus do tego pompa to już koszty się robią. Mówisz że na pasku klinowym, to czy do jej wymiany potrzeba zwalać cały przód jakby przyszło ją wymieniać?

Tak jak Kowi87 napisał. Wymieniaj teraz pompe, pasek klinowy i rozrząd + zobacz w jakim stanie jest napinacz i sprzęgiełko alternatora. Jak zrobisz wszystko na cacy, to możesz sobie śmigać bez awaryjnie do następnej wymiany a koszt robocizny będzie podobny jak podczas wymiany samego rozrządu. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...