Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z podświetleniem zegarów


Jasikj7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu (nie zawsze) pojawia się problem z podświetleniem zegarów prędkościomierza i obrotomierza. W trakcie jazdy co niektóre diody przerywają lub całkiem gasną i po jakimś czasie znów się zapalają. Trenował ktoś ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ten sam problem od jakiegoś czasu świruja lampki podświetlania moze jakś solucja na to ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś styki nie łączą bo zauważyłem ze jak wpadne w wieksza dziure to gasną lub się zapalają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś styki nie łączą bo zauważyłem ze jak wpadne w wieksza dziure to gasną lub się

ja to próbowałem nawet specjalnie przez jakieś nierówności wywołać i zawsze świeciły... a wyłączają się nawet na prostej nawierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ta chwile wywieszam biala flage bo nie ogarniam tego. Tylko wyjecie licznika nas ratuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gaśnie całe podświetlanie czy jakieś segmenty/fragmenty?

Może to być wina niedolutow na podswietlajacych diodach SMD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ostatnio ten temat miałem licznik w którym mrugało tylko podświetlenie temperatury silnika , raz mrugało raz świeciło , niestety sprawa nie jest taka łatwa bo okazuje się że winę za to ponoszą diody podświetlenia czyli te białe , dostają tzw zimnego lutu albo zaczyna się któraś kończyć - przepalać . W liczniku podświetlenie podzielone jest na obwody kilka obwodów jest , czyli jak jedna dioda zaczyna się przepalać albo dostaje zimnego lutu kilka diod też zaczyna gasnąc albo mrugać , może to być np. na prędkościomierzu lub obrotomierzu ( w tych dwóch przypadkach nie zaczyna mrugać lub gasnąć cały obwód tylko też jakaś jego część bo na prędkościomierzu i obrotomierzu jest po kilka diod natomiast na wskazaniu paliwa i temperatury są tylko po dwie diody , nie licząc oczywiście tych czerwonych co podświetlają wskazówki bo z nimi nie ma problemów ) albo na podświetleniu poziomu paliwa w moim przypadku było to na podświetleniu temperatury silnika . Co trzeba zrobić , spróbować przelutować diody które nie maja styku które mrugają po prostu na nowo podgrzewamy każdy lut od diod ewentualnie dodajemy nowej cyny , lub tak jak w moim przypadku było zaczęła się dioda przepalać czyli po przelutowaniu wszystkich styków diod podświetlenie wskazania temperatury zgasło wtedy należy odszukać przepalona albo przepalającą się diodę i ja wymienić na nową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ostatnio ten temat miałem licznik w którym mrugało tylko podświetlenie temperatury silnika , raz mrugało raz świeciło , niestety sprawa nie jest taka łatwa bo okazuje się że winę za to ponoszą diody podświetlenia czyli te białe , dostają tzw zimnego lutu albo zaczyna się któraś kończyć - przepalać . W liczniku podświetlenie podzielone jest na obwody kilka obwodów jest , czyli jak jedna dioda zaczyna się przepalać albo dostaje zimnego lutu kilka diod też zaczyna gasnąc albo mrugać , może to być np. na prędkościomierzu lub obrotomierzu ( w tych dwóch przypadkach nie zaczyna mrugać lub gasnąć cały obwód tylko też jakaś jego część bo na prędkościomierzu i obrotomierzu jest po kilka diod natomiast na wskazaniu paliwa i temperatury są tylko po dwie diody , nie licząc oczywiście tych czerwonych co podświetlają wskazówki bo z nimi nie ma problemów ) albo na podświetleniu poziomu paliwa w moim przypadku było to na podświetleniu temperatury silnika . Co trzeba zrobić , spróbować przelutować diody które nie maja styku które mrugają po prostu na nowo podgrzewamy każdy lut od diod ewentualnie dodajemy nowej cyny , lub tak jak w moim przypadku było zaczęła się dioda przepalać czyli po przelutowaniu wszystkich styków diod podświetlenie wskazania temperatury zgasło wtedy należy odszukać przepalona albo przepalającą się diodę i ja wymienić na nową .

pozostaje mi wyciągnąć licznik rozebrać i na nowo przelutować diody a wtedy albo będzie dobrze albo któraś padnie i będzie wiadomo na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekam az całkiem padnie i wtedy bede mial motywacje zeby licznik wyjac. Dzieki koledzy za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby kolega nie mógł sobie poradzić to ja w Łodzi mogę służyć pomocą w temacie lutowania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim aucie też okresowo gaśnie podświetlenie "kawałka" obrotomierza. Czy przelutowanie diód komuś pomogło czy tylko wymiana?

Jeżeli wymiana to jaki typ diody, aby kolor identyczny był z ori?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...