Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co wiedzieć na temat 2.7BiTurbo.


lukidunaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem Audi S4 B5. Z tego co czytałem nawet na tym forum to, że pancerne silniki i w nich się nic nie psuje :D Lać i jeździć :D

Chciałbym się jednak dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas oględzin S4, co warto wiedzieć o użytkowaniu tego silnika.

I przede wszystkim od jakiej kwoty minimalnej rozpocząć poszukiwania S4. Są niektóre nawet już za 13tysięcy ale to chyba nawet nie warto wchodzić w ogłoszenie.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tradycyjnymi - jak np. jak turbiny, zwróć uwagę na napinacz zmiennych faz rozrządu, bo potrafią padać a nie występują w zamienniku i trochę kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie silnik jest świetny, tylko trzeba pilnować wszystkiego dookoła niego :P

Napewno podjechać z VAGiem i przejrzeć czy są jakieś błędy oraz czy wartości parametrów na poszczególnych kanałach są prawidłowe.

Dobrze mieć ze sobą kogoś kto ogarnia te silniki lub chociaż ma lub miał taki - jest sporo rzeczy charakterystycznych dla 2,7 TT i czasem pierdoła jak by się wydawało może puścić Cię z torbami.

Potem próba drogowa czy dany egzemplarz jeszcze jedzie, czy już padaka i ktoś się pozbywa kłopotu.

Jeśli chodzi o stan ogólny, to tak jak wszędzie - sprawdziłbym czy silnik nie cieknie z każdej możliwej dziury (turbo szczególnie!) i szukałbym czegoś w stanie bliskim oryginału - bez zbytnich "kombinacji" pod maską. Co do budy i zawieszenia nie będę się rozwodził, bo to z grubsza jak w każdym A4 z Quattro - poczytaj.

Chociaż nie zawracałbym sobie głowy egzemplarzami niekompletnymi, bo niektóre elementy dokupić później to horror - albo z dostępnością, albo z... ceną.

Do tego zwróciłbym uwagę na stan sprzęgła, skrzyni i całego przeniesienia napędu bo to wszystko może być w S4 kosztowne i problematyczne (szczególnie jak ktoś nie dbał o jakikolwiek serwis a dawał do pieca - standard)

Dodatkowym atutem byłyby sprawne hamulce :decayed: Też potrafią kosztować swoje a dobrze rozpędzające się S4 też przydałoby się zatrzymać.

Co do ceny to nie brałbym tego za wyrocznię - różne są auta z różną historią. Może być auto za 17-18tyś. ładne a ulep totalny za 20-22 tyś.

Jednak raczej za mniej niż 16tyś. nie będzie to auto zdatne do jazdy... chyba że na krótko a potem BUM i trzeba szykować z kilka tysięcy PLN na naprawę (i to z rabatem :kwasny: )

Tak czy siak bierz pod uwagę cenę + jakieś 3000 PLN na "pakiet startowy" jak chcesz mieć ogarnięte do jazdy i spokojną głowę.

Temat rzeka :wink: - polecam przeszukać dogłębnie forum i poczytać informacje na forum sportaudi.pl

Przed zakupem dużo, dużo czytać - potem decydować lub zrezygnować.

Pewne jest jedno - tanio nie będzie i nie sądzę że na tym aucie można coś zyskać przy dalszej odsprzedaży w przyszłości.

To nie jest konstrukcja typu 1.9 TDI i wcale nie spalanie czy opłaty mogą być tu największym problemem.

Ja uwielbiam swoje S4 , ale nie wyobrażam sobie walić tym autem dużych przebiegów i mieć jako jedno jedyne auto w domu.

Taniej wychodzi mieć dwa auta niż serwisować S4 jak Bóg przykazał i używać na codzień :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak obszerną odpowiedź :)

No to chyba poważnie muszę się zastanowić nad kupnem S4. Bo skoro ja potrzebuje auta do jazdy praktycznie nacodzień to chyba nie byłby to zbyt dobry wybór. Do pracy nie dojeżdżam bo chodzę na pieszo. Ale praktycznie codziennie gdzieś jadę, czy to do miasta, czy do kumpla, czy do brata, do dziewczyny, czy nawet po prostu wieczorem przejechać się po mieście żeby nie siedzieć w domu. Co roku również na wakacje w dłuższą podróż.

Myślałem, żeby kupić S4, założyć porządny gaz i traktować to jako auto do użytku codziennego.

Wcześniej miałem już trochę samochodów albo z mniejszym albo z większym silnikiem. Ale teraz przyszedł czas na coś mocnego i na dłuższą metę. Zanim wpadłem na pomysł z S4 to skupiałem się na Golfie IV 2.8 gdzie niektóre części też nie są podstawowe i najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam temat eSki? Ja myślę o A6 C5 2,7BT a to chyba taki sam silnik tylko inny soft!?

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno wtryski i soft. W każdym razie wielkich różnic konstrukcyjnych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy silnikiem 2,7 bit a manualna skrzynia jest dystans-flansza czy wystepuje tylko przy automatach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto kupowac silnika 2.7bi gdyz to szit.WIecznie cieknace uszczelki pod deklami.Itp.LEpiej kupic starsze auto z silnikem 2.2t i taniej exploatacja wynosi niz 2.7bi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria. Dlaczego taniej eksploatacja wychodzi w 2.2T? Bo jedna turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ale zastanawia mnie dlaczego 2.2T jest lepszy od 2.7BiT i tyle tańszy w eksploatacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...