Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wycieraczki


tab

Rekomendowane odpowiedzi

Może sprostuję. Max wejdzie 53 mm na obie strony. Większe nie bo będą chaczyć o uszczelkę na górze szyby. Natomiast w dół to możemy z wymiarem zchodzić ile nam pasuje.Np.do 51mm albo i mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, odgrzeję tego starego kotleta. Mam problem z wycieraczką po stronie kierowcy, która podczas pracy lekko uderza w uszczelką boczną szyby i powoduje hałas, który trochę drażni.  Czy ktoś jeszcze spotkał się z takim problemem? czy jest to normalna sprawa?

Dodam, że posiadam wycieraczki szkieletowe Bosch, obie 530 mm. Moje poprzednie wycieraczki Valeo również stukały. 

Edytowane przez Arek8888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wyzyk83 napisał:

spróbuj na wieloklinie przestawić

Dzięki za radę, jutro spróbuję to zrobić. Jak sądzisz, czy aby zdjąć ramię wycieraczki wystarczy odkręcić tą jedną nakrętkę, czy mogę spodziewać się dodatkowych utrudnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz się spodziewać.

 Miałem dokładnie ten sam problem i podjechałem do takich co wymieniają szyby i w 5 minut mi to przestawili gratis . Tyle że wcześniej ,w poprzednim aucie wymieniałem u nich szybę.

Bez ściągacza do Tych ramion wycieraczek nawet nie miałem co próbować u siebie (ten wieloklin jest na stożek z lekkiego stopu i po odkręceniu nakrętki ramię ani drgnęło nawet po zwilżeniu WD itp) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie może też podjadę do serwisu gdzie wymieniają szyby. Taka usługa nie powinna chyba drogo kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz nakrętkę nie do końca chwytasz mocno za ramię jedną ręką a drugą delikatnie uderz młotkiem w nekrętke

mi przważnie po drugim uderzeniu schodzi wieloklin

musisz to zrobić energicznie z wyczuciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, wyzyk83 napisał:

odkrecasz nakrętkę nie do końca chwytasz mocno za ramię jedną ręką a drugą delikatnie uderz młotkiem w nekrętke

mi przważnie po drugim uderzeniu schodzi wieloklin

musisz to zrobić energicznie z wyczuciem

W sumie nie dużo to roboty, mogę spróbować. Na fotkach w internecie widzę, że ten wieloklin jest bardzo drobny. Czy w ramieniu wycieraczki też są takie drobne rowki? Obawiam się, że je uszkodzę podczas ponownego montażu ramienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie uszkodzisz

ramię jest gładkie

docisk nakretki powoduje że ramie jest dociskane w wieloklin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dasz radę ściągnąć bez uszkodzenia czegoś przy ściąganiu to przy ponownym zakładaniu nie ma co się uszkodzić.

W ramieniu wycieraczki też są drobne rowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, motor144 napisał:

rowki wycieraczka.jpg

Dzięki za fotkę :) Teraz widzę, że te rowki w ramieniu są na tyle prowizoryczne, że służą tylko zwiększeniu tarcia między wieloklinem a ramieniem. Nie trzeba trafiać dokładnie rowkami na wieloklin. To mi wiele ułatwia. Dzięki Panowie za rady, jutro będę ogarniał sprawę.

Edytowane przez Arek8888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio montowałem nowe ramie do Q5 i w środku było gładkie

to są odciśnięte ślady od wieloklina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wyzyk83 napisał:

ostatnio montowałem nowe ramie do Q5 i w środku było gładkie

to są odciśnięte ślady od wieloklina

No pewnie masz rację, ale w każdym razie ja zastanawiałem się czy rowki w ramieniu będą musiały trafić na wypusty wieloklinu. Gdyby po zdemontowaniu ramienia okazało się, że wieloklin jest zjechany to byłaby bieda, ale teraz widzę, że nie miałoby to znaczenia :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie musi natrafić

ustawiasz w nowe miejsce

dokręcasz i spawdzasz czy jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by w sumie wyjaśniało, dlaczego jeszcze lekko ponad rok temu wycieraczka nie stukała mi o uszczelkę. Prawdopodobnie z upływem czasu zmieniła trochę swoje położenie względem wieloklina i taki efekt. Mam jeszcze pytanie, czy przed montażem powinno się wieloklin nasmarować jakimś smarem, czy jest  to niepotrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Okazało się, że ramiona wycieraczek były odwrotnie założone (lewa na prawą stronę i prawa na lewą). Po zamianie miejscami problem stukania o uszczelkę zniknął. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...