Jump to content
0
maromarko

[BRD] Nierówna praca silnika i kopcenie na biało

Recommended Posts

U mnie spalanie wygląda tak: http://www.spritmonitor.de/en/detail/724746.html

Rekord 7,05 na trasie nad morze 100km/h (4 osoby i bagaże). W poznańskich korkach nie raz mi już komputer pokazywał średnie na poziomie 14 litrów. Wiadomo, że jak się szybciej pojedzie czy więcej korków to musi więcej spalić, ale moje poprzednie auto (Leon 1.9 TDI) jak paliło w mieście 8,5-9 litrów to było już naprawdę dużo i zdarzało się rzadko, a tu w mieście jeszcze nigdy tyle nie miałem, a rok już nim jeżdżę. Przy takim spalaniu to trzeba było 2.0 TFSI kupić :P

Spaliny gryzące (coś podobnego jak pisał wyżej junio i jak w wielu podobnych wątkach o 2.0 TDI. Te spaliny występują właśnie do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury na wskaźniku ok. 70-80 stopni. Potem jest luz. W trakcie nagrzewania zapachy te czuć nawet w środku jeśli stoję w korku.

Edited by Najki

Był Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 136 KM

Jest Audi A4 B7 2.0 TDI Quattro S-Line BRD 170 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten początek wykresu czyli spalanie 11-12 litrów na setkę to podczas jakiej jazdy się objawia ? :eusathink:

Czternaście na setkę widziałem u siebie na Fisie po takiej jeździe : :P

Ale w normalnych warunkach w trasie najwięcej co udało mi się uzyskać to 10,6 na setkę, tylko po tej jeździe musiałem zmienić hamulce na większe , 288 / 245 się spaliły :naughty:

Te gryzące spaliny to tak jak z nierozgrzanego stara 200 , zabarwione na niebieskawo ?


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrz na tabelkę pod wykresem. Tam widać np. po ikonach jaka jazda - jak sygnalizator świetlny to miasto, masz też ikony od trasy i autostrad oraz dynamika osobno. Te 11,5-12 litrów to jazda po mieście lub w 90% miasto. Ten początek wykresu to okres od grudnia do marca. Widzę, że nieźle się bawiłeś przy tych 14-tu litrach ;) Ja jeszcze nie miałem okazji w moim Q, zima słaba była.

Nie wiem jak obiektywnie i wiarygodnie opisać te spaliny. Czekam aż technologia pójdzie do przodu i będę mógł dołączyć je do nagrania na Youtube :)


Był Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 136 KM

Jest Audi A4 B7 2.0 TDI Quattro S-Line BRD 170 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że nieźle się bawiłeś przy tych 14-tu litrach ;) Ja jeszcze nie miałem okazji w moim Q, zima słaba była.

No niestety, ostatnie warunki do takiej głupoty były w 2012, później już nie było zimy :P


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie spalanie wygląda tak: http://www.spritmonitor.de/en/detail/724746.html

Rekord 7,05 na trasie nad morze 100km/h (4 osoby i bagaże). W poznańskich korkach nie raz mi już komputer pokazywał średnie na poziomie 14 litrów. Wiadomo, że jak się szybciej pojedzie czy więcej korków to musi więcej spalić, ale moje poprzednie auto (Leon 1.9 TDI) jak paliło w mieście 8,5-9 litrów to było już naprawdę dużo i zdarzało się rzadko, a tu w mieście jeszcze nigdy tyle nie miałem, a rok już nim jeżdżę. Przy takim spalaniu to trzeba było 2.0 TFSI kupić :P

Spaliny gryzące (coś podobnego jak pisał wyżej junio i jak w wielu podobnych wątkach o 2.0 TDI. Te spaliny występują właśnie do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury na wskaźniku ok. 70-80 stopni. Potem jest luz. W trakcie nagrzewania zapachy te czuć nawet w środku jeśli stoję w ko

obejrzyj kolektor wydechowy , czy nie jest pęknięty u mnie też było czuć i niestety musiałem go wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez mialem nieszczelnosc za DPF, po wymianie turbiny jeszcze jak kopcil po oleju w tlumikach, bylo widac jak na ręce. opaska zalozona i po problemie.

PS. u mnie 10l rowno średnia wyszla same miasto 5-7km w korkach - sprawdzone na dystrybutorze

trasa jak sie delikatnie jedzie ok 120 to 6-6,3l

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli czuć spaliny w środku kabiny, trzeba sprawdzić szczelność kolektora, chłodnicy spalin, DPF.

logi robi się po uzyskaniu przez silnik min. 80C.


a filmik, to bym prosił nagranie pracy silnika a nie wskazówki obrotomierza :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że spaliny czuć w środku to i tak mniejszy problem niż to jak bardzo śmierdzą w stosunku do mojego poprzedniego diesla. Zawszę mogę zamknąć obieg i jest lepiej, ale jak stanę za autem no to czuć, że śmierdzi bardziej niż powinno, a jak stoję w korku przy jakimś przystanku komunikacji miejskiej to biedni ludzie muszą to wdychać.

Moniuch: pozazdrościć spalania, u mnie nie do zrobienia :)

Musashi: czyli mam podnieść maskę i nagrać żeby zobrazować jak silnikiem telepie? To coś da? :P


Był Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 136 KM

Jest Audi A4 B7 2.0 TDI Quattro S-Line BRD 170 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

owo telepanie bywa względne, :cool1: niedawno oglądałem takie, wg właściciela telepiące się, BRE, a w rzeczywistości bardzo ładnie pracował silnik... :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Najki udało ci się usunąć przyczynę falowania obrotów i gryzącego dymu?

Mam ten sam problem z 2.0 170KM silnik BRD. Wskazówka przekracza 50 stopni Celsjusza i zaczyna się falowanie obrotów i kopci gryzącymi spalinami. Mam wymienione pompowtryski, ustawioną synchronizację rozrządu i jedyne co to zastanawiam się nad chłodniczką spalin czy jej nie wymienić, chodź płynu chłodzącego nie ubywa. Dodam, że przy 90 stopniach wszystko wraca do normy. Silnik chodzi spokojnie i nie ma dymienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie pomagało odpięcie EGR, aktualnie jest wyłączony programowo i git. Ktoś na forum też pisał, że pomogło mu ustawienie pompek i wymiana o-ringów na nich ale nie mogę sobie przypomnieć nicku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pisałem :) wcześniej z odpiętym EGR śmigałem, ale jakiś czas temu zaczęło bujać buda dość mocno, przy przyspieszeniu jak na tarce się jechało, brak mocy.

polecany mechanik stwierdził, że na dwóch pompkach uszkodzone uszczelnienia, a na reszcie tez lekko mogły puszczać, źle wcześniej zamontowane i śruby za lekko dokręcone. poskładał jak trzeba i moc wróciła (wcześniej na chipie miałem 145 zamiast ok 200)

teraz idzie jak dzik w żołędzie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2018 o 15:09, Jacek Ja napisał:

Hej Najki udało ci się usunąć przyczynę falowania obrotów i gryzącego dymu?

Mam ten sam problem z 2.0 170KM silnik BRD. Wskazówka przekracza 50 stopni Celsjusza i zaczyna się falowanie obrotów i kopci gryzącymi spalinami. Mam wymienione pompowtryski, ustawioną synchronizację rozrządu i jedyne co to zastanawiam się nad chłodniczką spalin czy jej nie wymienić, chodź płynu chłodzącego nie ubywa. Dodam, że przy 90 stopniach wszystko wraca do normy. Silnik chodzi spokojnie i nie ma dymienia.

Dodatkowo dzisiaj zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych i auto ciągnie przerywając. Co do uszczelnienia pompek to przy wymianie nowe zestawy oringów i śruby były montowane. Po świętach jestem umówiony z mechanikiem na dłuższy postój w warsztacie i będę testował po kolei: chłodniczkę saplin, egr, itd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi sie udalo rozwiazac problem. Wyciolem dpf i wszystkie obiawy minely.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Jacek Ja napisał:

Dodatkowo dzisiaj zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych i auto ciągnie przerywając. Co do uszczelnienia pompek to przy wymianie nowe zestawy oringów i śruby były montowane. Po świętach jestem umówiony z mechanikiem na dłuższy postój w warsztacie i będę testował po kolei: chłodniczkę saplin, egr, itd.

 

Masz może jak podpiąć się kompem do auta? przydałoby się zalogować EGT, miałem uwalony czujnik i temp skakała do max i sterownik ograniczał moc. Może u Ciebie też ten problem występuje.

Stan DPF też można by sprawdzić, czy nie blokuje ujścia spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki, że nie odpisywałem ale niestety nie miałem możliwości. Oddałem auto do mechanika i będę testował. Sprawdzając po necie to dosyć częsty problem i każdemu coś innego pomaga . Jak uda mi się wyeliminować usterkę to na pewno dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie udało mi się wyeliminować falowanie obrotów przy nagrzewaniu silnika (50st C - 80st C) i dymienie przez to spowodowane. U mnie przyczyną był chip sterownika wykonany przez poprzedniego właściciela (pompowtryski przy nagrzewaniu lały po 2,5 a normalnie max to jest 2,2). Soft został wymieniony na oryginalny dla mojego typu sterownika i chodzi jak nówka. Moc też jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam też miałem problem z dymieniem i falowaniem obrotów silnik brd przy temp. 50-80 stopni synchronizacja rozrządu była 3.7 wymieniłem rozrząd i ustawiłem na 0 problemy znikły silnik chodzi dużo ciszej 

Edited by piotrek0913

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...