Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż zewnętrzego nieorginalnego wzmaczniacza i subwoofera MMI 3G


ChiPis

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacja nie ori subwoofera w naszych A4 B8.

SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI (na moim przykładzie):

1. Subwoofer – skrzynia bassowa ( JBL GTO-1204BP )

2. Wzmacniacz 2- lub 4-kanałowy ( JBL GT5 )

3. Kondensator 1-2 Farad'a najlepiej

4. Konwerter, adapter High-Low z wyjściem 2x Chinch

5. Kable potrzebne do instalacji ( zestaw Kruger&Matz ):

* kabel zasilający "+"

* kabel do podłączenia masy "-"

* bezpiecznik 30A

* przewód głośnikowy

* przewód sygnałowy 2x Chinch

* przewód Remote

INSTALACJA:

1. Zaczynamy od podpięcia kabla zasilającego "+" do akumulatora znajdującego się w bagażniku, pod kołem zapasowym. Z lewej strony akumulatora jest plastikowa zaślepka, którą trzeba odchylić by mieć dostęp do plusowej klemy. Odkręcamy nakrętkę w celu podpięcia przewodu zakończonego tzw. "oczkiem", co da nam pewność, że kabel nie wyskoczy lub się nie poluzuje w trakcie jazdy po nierównych polskich drogach :) Dokręcamy nasz kabelek, który przy umiejętnym wygięciu, pasuje idealnie i nie wystaje ponad kleme, dzięki temu możemy zamknąć dostęp plastikową klapką i nic nam nie wadzi ani nie wystaje. Ważną informacją tutaj jest to by drugi koniec naszego kabla zasilającego był zaizolowany, by czasem nie spotkał się z blachą auta i nie powstało zwarcie ;)

2. Kolejnym krokiem będzie instalowanie bezpiecznika 30A. W tym celu odcinamy kabel zasilający w odległości około 40-50cm i instalujemy bezpiecznik. Montaż bezpiecznika pominę, bo pewnie każdy sobie poradzi. Przy takiej odległości kabla, bezpiecznik można bardzo fajnie spiąć do instalacji tylnej części bagażnika, będzie wtedy w bezpiecznym miejscu i przy okazji bardzo łatwo dostępny.

3. Gdy już mamy podpięty bezpiecznik, należy przeprowadzić przewód do lewej strony bagażnika, gdzie znajduje się tuner radiowy. Można to sprytnie zrobić za pomocą przewodu np. głośnikowego, który ma mniejszy przekrój i łatwiej jest nim wcisnąć się w szczeliny. Ja zrobiłem to od strony tunera, w stronę bagażnika pod plastikową osłoną pasa tylnego. Gdy przewód głośnikowy pokazał się w bagażniku, taśmą izolacyjną połączyłem go z przewodem zasilającym i przeciągnąłem do tunera. Następnie przewód wędruje wzdłuż lewego boczka bagażnika i wychodzi górnym otworkiem tego właśnie boczka (otworków jest tam kilka). Wyciągamy potrzebną nam długość kabla i na tym koniec.

4. Kolejnym krokiem będzie podpięcie "-" masy. Ja wykorzystałem do tego tylną półkę naszego bagażnika, która nie ma osłony i mamy dostęp do blachy. Półka ta posiada wiele otworów. W jeden z otworów w tylnej części, zamocowałem kabel masowy. Należy użyć papieru ściernego, by usunąć warstwę farby i wtedy podłączyć nasz przewód najlepiej za pomocą śruby i nakrętki, która idealnie trzyma nasze "oczko" kabla.

5. Jak już mamy oba przewody prawidłowo podłączone, możemy podpiąć je pod kondensator, a następnie pod wzmacniacz. Należy pamiętać o biegunowości i zabezpieczeniu plusa przed dotknięciem karoserii auta :)

6. Teraz czas na przewód Remote. Ja wykorzystałem w tym celu lampkę tablicy rejestracyjnej, która podświetla się jedynie gdy mamy włączony zapłon a wyłącza po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Myślę, że to dobre rozwiązanie bo wzmacniacz będzie się uruchamiał tylko wtedy kiedy będę tego potrzebował. Bez włączenia zapłonu, reszta głośników gra normalnie a wzmacniacz i subwoofer milczą, nie pobierając prądu z aku. Przewód Remote poprowadziłem przez tylną klapę bagażnika, lewą stroną, wprowadziłem pod tapicerkę klapy i do lampki tablicy rejestracyjnej. Bardzo łatwy i szybki montaż, wpinamy się kabelkiem w żółty pin przewodu lewej lampki i po temacie. Oczywiście można pokombinować by kabel remote był podłączony pod nasze MMI ale do tego trzeba ciągnąć kabel przez całe auto itp. Mi się po prostu nie chciało J Na tym kończy się instalacja zasilenia naszego sprzętu.

7. Czas na sygnał do wzmacniacza. Instalcja opisana dla autek bez ori aktywnego subwoofera, z samym tunerem radiowym w lewej stronie bagażnika. Do instalacji posłuży nam konwerter, adapter High-Low, który z jednej strony zakończony jest 4 przewodami, a z drugiej dwoma wyjściami Chinch. Gniazdo FAKRA, które jest podpięte do tunera, należy wypiąć. Składa się ono z kilku mniejszych kostek. Nas interesuję jedynie brązowa, głośnikowa kostka. Mocowana jest na mały zatrzask do gniazda FAKRA, wyciągamy ją i mamy dostęp do 8 pinów. Podłączenie wygląda następująco:

* Left "+" Green - PIN nr 4

* Left "-" Brown - PIN nr 8

* Right "+" Grey - PIN nr 1

* Right "-" Black - PIN nr 5

Po tym zabiegu konwerter ma już sygnał, wyciągnięty z głośników tylnych naszego autka. Należy teraz podłączyć kabel 2x Chinch do wyjścia konwertera i połączyć sygnał z naszym wzmacniaczem.

8. Zostaje nam już tylko podłączenie przewodu głośnikowego. We wzmacniaczu mostkujemy, by uzyskać lepszą moc i łączymy z subwooferem. Kabel ten wędruje analogicznie do przewodów zasilających, choć słyszałem by oddzielać je od siebie bo mogą powstawać zakłócenia, i należy prowadzić jedną stroną zasilenie i drugą sygnał, w zależności od naszych gustów ;)

Wsiadamy do autka i włączamy zapłon, ku ciesze naszym uszom ukazuje się bardzo miły i ciepły bass :) Ostatnią czynnością zostanie dostosowanie głośności i strojenie naszego sprzętu. Ja zrobiłem to w następujący sposób, z poziomu MMI zmniejszyłem basy praktycznie na MIN, co zmniejsza obciążenie ori głośników i pozwala przejąć inicjatywę bassu przez nasz subwoofer, następnie z poziomu wzmacniacza wyregulowałem odpowiednie częstotliwości oraz głośność mojej skrzyni, tak aby łączyła się optymalnie z pozostałymi głośnikami. Natężenie dźwięku subwoofera jest regulowane przez MMI, jednocześnie z pozostałymi głośnikami, wszystko gra bardzo ładnie jak na sedana :) P.s. Ori głośniki w drzwiach będą do wymiany ale to temat na przyszłość.

Powyższy opis stanowi jedynie pomoc techniczną, instalację każdy wykonuje na własne ryzyko, autor nie odpowiada za wyrządzone szkody podczas montażu :)

Każda konstruktywna wzmianka co do opisu jak najbardziej mile widziana, można temat udoskonalić jeśli ktoś ma lepsze pomysły. Wg mnie to łatwy i szybki sposób, życzę powodzenia :)

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ori wzmacniacz MMI zasila i konwerter i głośniki :eusathink: Ja bym tylne głośniki podłączył pod drugi wzmacniacz razem z subem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rozwiązanie dla MMI 3G High?

W szafie mam Blaupunkta GTb8A który świetnie sobie radził w A4 B5 po lifcie i tu pewnie będzie fajnym uzupełnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, montaż u mnie był pod MMI 3G High.

P.s. Niech ktoś opisze jakie wymiary głośników w drzwi i kokpit potrzebne, jakie zestawy polecacie, będę się już rozglądał za czymś fajnym :)

Edytowane przez the_beast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych, postanowiłem napisać tutorial z podłączeniem zewnętrznego wzmacniacza oraz głośnika basowego.

W mojej A4 B8 był zwykły system audio bez subwoofera.

MMI 3G wraz z TUNEREM RADIOWYM

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301005-subwoofer-podlaczenie/#entry4335968


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/280752-sygnal-do-nie-ori-wzmacniacza-jaki-wzmacniacz-24-kanaly-b8/#entry4060864

 

Graty:

1. WZMACNIACZ JBL GX-A3001 MONOBLOCK + KABLE ETX-001 bardzo ważne aby wzmacniacz miaj wejście HIGH tzn., bierzemy sygnał z głośników

2. Głośnik basowy 25cm JBL GTO 1014

3. Obudowa

http://allegro.pl/obudowa-skrzynka-subwoofera-audi-a4-b8-sedan-2007-i5977549661.html

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?string=audi&us_id=17740281&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-filter-aut-1-5-0614


 

4. Kable zasilające, głośnikowe

5. Szybkozłączki 0,5-1,5mm

http://www.biall.com.pl/item,SZR_Szybkozlaczka_-R_100szt,601060.html

6. Końcówki widełkowe i z otworem do kabli

7. Opaski termokurczliwe

8. Taśma izolacyjna

9. Narzędzia: wyrzynarka, wkrętarka, pogłębiak otworów 18mm, klucze śrubokręty, miernik, lutownica itp.

1.jpg

Najpierw przystępujemy do demontażu listwy podłogowej lewej, do tego celu należy odkręcić 2 śruby torx trzymające uchwyt.

Potem demontujemy lewą tapicerkę bagażnika, bardzo proste – myślałem że z tym będzie jak większy problem. Odkręcany górny srebrny uchwyt oczkowy, demontujemy roletę bagażnika a pod nią mieści się wkręt który należy wykręcić.

Boczek trzyma się na dwóch zatrzaskach przy klapie oraz zatrzaskach przy szybie, wystarczy mocniej ale z wyczuciem szarpnąć. Odłączmy lampkę i mamy boczek wyjęty.

2.jpg

boczek.jpg

Teraz należy zdemontować wzmacniacz który oryginalnie mieści się w nadkolu i przekładamy go w miejsce przy akumulatorze. Ja mam zestaw naprawczy więc miejsca jest sporo.

4a.jpg

Przewody dodatkowo zabezpieczyłem taśmą izolacyjną

Aby obudowa głośnika nie leżała luźno w nadkolu postanowiłem ją przymocować.

5a.jpg

Do tego celu wykonałem szablon z kartonu

6.jpg

Odrysowałem na desce i wyciąłem za pomocą wyrzynarki. Wywierciłem otwory i pogłębiłem je aby nakrętki mocujące deskę się schowały

7.jpg

Swoją deskę przykręciłem w nadkole, wstawiłem obudowę głośnika i przykręciłem ją do wcześniej zamocowanej deski za pomocą nimbusowych wkrętów do drewna. (tu należy wywiercić otwory w obudowie pod śruby montażowe.

Aby zmieścić obudowę głośnika trzeba zdemontować plastikową osłonę kratki odpowietrzenia nadkola

5b.jpg

8.jpg

Należy pamiętać aby przykręcić już przewód głośnikowy z tyłu obudowy oraz przylutować przewód łączący głośnik.

Kolejnie zająłem się przygotowaniem instalacji do podłączenia wzmacniacza

Wejście HIGH we wzmacniaczu

10.jpg

Połączenie przewodów z wtykiem HIGH, lutowane i zabezpieczone opaską termokurczliwą

11.jpg

Teraz należy wpiąć przewody HIGH pod kostkę w module radia.

12.jpg

Ja podpiąłem się pod tylni lewy i prawy kanał aby mieć możliwość, za pomocą balansu przód/tył, regulację pracy suba. Bardzo przydatne przy przewożeniu żony J

Opis pinów zaczerpnięty od kolegów z motor-talk.de

13.jpg

Łączymy przewody za pomocą szybkozłączek

14.jpg

Kolejnym etapem jest podłączenie masy, na zdjęciu powyżej widać śrubę pod która przykręciłem przewód zakończony końcówką oczkową.

(+) podłączyłem pod akumulator a w przewód zamontowałem bezpiecznik

przewód remout (załączający wzmacniacz) pociągnąłem od gniazda zapalniczki. W moim przypadku (+) pojawia się po zapłonie

15.jpg

Po podłączeniu wszystkich przewód jeszcze raz sprawdzamy czy wszystko zostało dobrze podpięte.

Mój wzmacniacz nie mieścił się w uchwytach nad modułem radia więc odciąłem wystające mocowania i przykręciłem wzmacniacz do obudowy modułu.

4.jpg

Całość przykręciłem do podłogi bagażnika na wkręt samo wiercący.

18.jpg

17.jpg

Teraz należy wyregulować wzmacniacz, pasmo odcięcia, bassboost itp.

Kolejnym etapem jest ponowny montaż boczku tapicerki, lewej listwy bagażnika w której trzeba wyciąć rowek na przewody.

W deklu bagażnika również trzeba wyciąć rowek by nie niszczyć przewodów

19.jpg

Po zmontowaniu tapicerki rzecz która wyszła mi najgorzej. Mianowicie wycięcie otworu w klapce lewego boczku, na szczęcie w komplecie z obudową dostarczana jest maskownica którą zamontowałem na wkręty

20.jpg

Jeśli tego nie zrobimy, osłona wpada w rezonans i psuje cały efekt. Dodatkowo głośnik uderzał w dolną część klapki dlatego dół i boki wycięte w okrąg. Początkowo myślałem że wycięcie prostokąta wystarczy.

A tak wygląda bagażnik po zakończonej pracy:

21.jpg

Teraz można cieszyć się pięknym basem w aucie !!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

W podszybiu bas? Głośnik basowy zawsze był z tyłu tak gdzie zapas. A od wzmacniacza od radia bierzesz tylko sygnał do wzmacniacza który montujesz dodatkowo więc nie ma obaw czy wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

W podszybiu bas? Głośnik basowy zawsze był z tyłu tak gdzie zapas. A od wzmacniacza od radia bierzesz tylko sygnał do wzmacniacza który montujesz dodatkowo więc nie ma obaw czy wytrzyma

Tez sie zdziwiłem jest to nie pierwsze moje audi i zawsze miały w bagażniku. I widze że u mnie jest inny wzmacniacz. Ale dzieki.

Edytowane przez SIARA0190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

W podszybiu bas? Głośnik basowy zawsze był z tyłu tak gdzie zapas. A od wzmacniacza od radia bierzesz tylko sygnał do wzmacniacza który montujesz dodatkowo więc nie ma obaw czy wytrzyma

Tez sie zdziwiłem jest to nie pierwsze moje audi i zawsze miały w bagażniku.

Musisz poszukać schemat gdzie się podpiąć. Sprawdź jaki masz moduł (wzmacniacz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej podpiąć się pod suba ori tzw odłączyc kabelek od suba wpiąc high od wzmacniacza zewnętrznego i sterowanie sub mamy na mmi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie w bang and olufsen w a4 b8 z głośnikiem niskotonowym pod kołem chce podłączyć skrzynie basowa ze wzmacniaczem czy mogę podłączyć pod kable idące do głośnika w kole a w dodatkowym wzmacniaczu do wejścia high ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witam wszystkich zainteresowanych, postanowiłem napisać tutorial z podłączeniem zewnętrznego wzmacniacza oraz głośnika basowego.

W mojej A4 B8 był zwykły system audio bez subwoofera.

Może i prościej ale tak jak jest napisane, jest to opis montażu suba do wersji audio bez ori subwoofera :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej podpiąć się pod suba ori tzw odłączyc kabelek od suba wpiąc high od wzmacniacza zewnętrznego i sterowanie sub mamy na mmi?

W B&O również jest to nie do wykonania z racji że w MMI 2G brak jest możliwości regulacji suba...bynajmniej u mnie ta opcja nie występuje, ewentualnie nie wiem jak ją uruchomić [emoji47] Edytowane przez Kaju77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie napisac jak podlaczyc wyjscie z ori SUBA pod wejscie high input, skoro w subie sa 2 kabelki, a w wejsciu high input potrźebne sa 4?

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , skąd radzicie wziąć sygnał do złącza Remote w sedanie ? Zapalniczki z tyłu nie ma , można od zasilania samego radia? Albo coś z prawej strony- z komfortu , PDC ? Gdzie bedzie wygodniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...