Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bierze olej 1.8 T


NARKOL

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. jakiś miesiąc temu kupiłem sobie A4 1.8t avj 110kw , wszystko fajnie ładnie. Do czasu :D
Problem pojawił się gdy pojechałem w trasę, okazało się ze na ok. 1000km zabrał 2l oleju :D. Nie ukrywam ze nie jestem zachwycony ale to przecież audi <3 :wub:. Dziwi mnie fakt ze nie kopci na niebiesko(chociaż nie jestem w stu procentach pewny samemu ciężko to sprawdzić a szczególnie na autostradzie), zamontowałem gaz, wymieniłem odmę bo była pęknięta, nie ma żadnych problemow z odpalaniem. co do samej pracy silnika to nie mam pojęcia ponieważ nigdy nie miałem styczności z tym silnikiem, jak dla mnie chodzi normalnie. jedyny objaw to jak by woda albo olej z wydechu z pewnością jakaś ciecz, spalanie w normie.

Wiec mam kilka pytań :D
1. co ewentualnie jestem w stanie sam sprawdzić?
2. po czym poznać ze to turbo? ( ewentualnie jakie byly by koszty wymiany?)
3. głowica? ( co wymieniać? od czego zacząć? całkowity remont? ewentualne koszty?)

4. co mam robić? :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zdejmij wąż z intercoolera :) jak będzie tam olej to Turbo do wymiany. Koszt, to zalezy czy regeneracja, nowa czy uzywana. Jak regeneracja to w 1200PLN powinienes sie zmiescic. Nowa to pewnie kolo 3000PLN a uzywka to koszty kolo 700PLN, mowie tu o cenach z robocizną nie w ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi auto gdzie nie będzie śladowych ilości oleju w tym wężu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weżu zawsze troszkę oleju będzie ale to właśnie śladowe ilości. No chyba że leci ciurkiem ;p
Połknął 2litry oleju na tysiąc. Więc DEV chyba dobrze sugeruje gumki na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach?

tyle co zdjecie głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można próbować ogarnąć temat bez zdejmowania głowicy o ile dostęp do zapięć zaworów jest dobry. Praktykowałem to w silnikach motocyklowych :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać?

Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.

ale mozna zaoszczedzic kilkaset zlotych :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to wolałbym ja zdjąć, jezeli po takim przebiegu zdechły uszczelniacze to warto zajrzec do gniazd, zaworów i prowadnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać?

Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp

moze zle zregenerowana turbina? Jak nie uszczelka pod glowica ani uszczelniacze to pozostaje chyba tylko turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara.

Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara.

Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie

Jak się odzywa to trzeba robić bo nie będzie lepiej tylko gorzej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam jednak pierścienie....

przy gumkach puszczałby dymka rano ...

pomiar ciśnienia sprężania w nijaki sposób oddaje sprawność pierścieni zgarniających (olejowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja dołączę tu swój problem. Co może być przyczyną spalania oleju w takiej sytuacji:
Silnik rozgrzany, pracuje na jałowych ok. 3min., przygazówka i poleci chmurka niebieskiego dymu. Każde kolejne wciśnięcie gazu i nic nie widać. Dopiero jak popracuje spokojnie i znowu gaz to chmurka. Na wirniku turbiny jakieś luzy się wyczuwa. Odma drożna - na czas testów zrobiona "wolna". Planuję zajrzeć do świec i zdjąć kolektor ssący i sprawdzić jak wyglądają trzonki zaworów - czy nie mokre od oleju. W razie czego uszczelniacze. Olej Valvoline 5w40 wymieniony 8kkm temu przebieg ok. 240tys.km. Od wymiany wziął już lekko ponad litr. W wężach dolotu są ślady oleju Jest przyczyna, którą charakteryzuje taki objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też brak wycieków i kopcenia a mimo to co 2 tyś. prawie litr dolewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...