Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bierze olej 1.8 T


NARKOL

Rekomendowane odpowiedzi

Może Ci dymić wtedy kiedy Ty nie widzisz. Cudów nie ma, 1L/2tys.km to spory ubytek. Chyba, że ktoś jeździł za Tobą i obserwował. Nie masz za dużo sadzy na końcówkach wydechu? Jeśli jest to pali ten olej.

Za mną też jeździł kolega i przy ostrej czy delikatnej jeździe nie było nic widać. Dopiero jak postoi na wolnych i w gaz to wtedy jest chmurka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie jak kolega wyzej :P a ubytek oleju w moim 2.0tdi to raptem pol litra na 5tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło bełchatowa jest magik bez zdejmowania głowicy wymienia uszczelniacze.tak jakby ktoś kiedyś potrzebował.czyli jak bierze olej a nie dymi to turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć coś z tym olejem musi się dziać , jak idzie przez turbinę w stronę tłumika to powinien kopcić bo wydech jest gorący, jak idzie w druga stronę czyli do kolektora ssącego przez chłodnice to tez powinien kopcić :).

u mnie brał olej bo miałem uszkodzony napinacz na rozrządzie pod pokrywa zaworów i zwyczajnie zawory były nie domknięte co wiązało się z przedostawaniem oleju do komory spalania. Wcześniej wymieniłem turbo ale nic nie pomogło. Teraz nie bierze ani grama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat... BFB, bierze około 0,2l na 1000km, wycieków żadnych nie widać... Poza tym nic więcej nie dolega. Robić coś z tym czy na razie zostawić?

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć coś z tym olejem musi się dziać , jak idzie przez turbinę w stronę tłumika to powinien kopcić bo wydech jest gorący, jak idzie w druga stronę czyli do kolektora ssącego przez chłodnice to tez powinien kopcić :).

u mnie brał olej bo miałem uszkodzony napinacz na rozrządzie pod pokrywa zaworów i zwyczajnie zawory były nie domknięte co wiązało się z przedostawaniem oleju do komory spalania. Wcześniej wymieniłem turbo ale nic nie pomogło. Teraz nie bierze ani grama :)

Jakiś bajki piszesz :-)

Niedomknięcie zaworów nie ma nic wspólnego z przedostawaniem się oleju do komory spalania. Chyba, że prowadnice wyjebane to i może łykać, ale nie tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,2 to bez stresu. Nie przejmował bym się tym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie z tym samym problemem. Czyli po nagrzaniu oleju do temp. 70-90°C silnik go po prostu bierze. Jak zimny to może stać i parkotać przez poł godziny i nie dymi. Dopowiem jeszcze, że jak olej jeszcze w miare świeży czyli ok. 5-7 tys. od wymiany też nic nie ubywa na miarce. Najgorzej jest ok. 2tys przed planowaną wymianą. Myślcie, że to może być wina samego oleju, że pod wpływem temperatury staje się tak "wodnisty"? Olej to motul x-cess 5w40. 1,5 roku temu robiłem głowicę i pierścienie no i turbo. Zmienię najwyżej olej na inny a jak nie pomoże to chyba turbo do regeneracji... znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Arcus napisał:

Najgorzej jest ok. 2tys przed planowaną wymianą

A co ile ten olej wymieniasz? Po 7tys.(to nie jest świeży olej jak to napisałeś, zwłaszcza w tym silniku) nie bierze go i to sprawdzone masz kilkukrotnie czy jak?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znieniam co 10tys. km. Po poprzedniej wymianie sprawdzałem regularnie i nie ubywało - nie dymił nawet po rozgrzniu. Może jemu po prostu motul nie służy ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motula chwalą inni użytkownicy, ja osobiście nigdy nie miałem z nim do czynienia. Zajrzyj do dolotu i sprawdź czy turbo ma luzy, może zaczęło puszczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej. Na innego producenta. Na razie nic więcej pisać nie będę bo jeszcze za wcześnie. Pojeździłem po mieście olej rozgrzany nawet poza 90st. i... jak na razie dymu nie widać:naughty: Dla mnie innego winnego tu nie ma. Późniejsze wnioski zamieszczę po dalszych obserwacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Arcus napisał:

Wymieniłem olej. Na innego producenta. Na razie nic więcej pisać nie będę bo jeszcze za wcześnie. Pojeździłem po mieście olej rozgrzany nawet poza 90st. i... jak na razie dymu nie widać:naughty: Dla mnie innego winnego tu nie ma. Późniejsze wnioski zamieszczę po dalszych obserwacjach.

wybij sobie z głowy że innym olejem uszczelnisz silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika może i nie uszczelnię ale zauważalnie zmniejszę zużycie oleju. Newralgiczne miejsca znikania oleju czyli pierscienie, głowica i turbo są zrobione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogła zmiana oleju?

Moj 1.8 20V T AGU wziął litr na 3 tys. km (w miesiąc od wymiany). Olej Motul Xclean+ 5w30, w 90% autostrada i prędkości autostradowe. Uszczelniacze zaworowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2019 o 22:53, Belol napisał:

Pomogła zmiana oleju?

Moj 1.8 20V T AGU wziął litr na 3 tys. km (w miesiąc od wymiany). Olej Motul Xclean+ 5w30, w 90% autostrada i prędkości autostradowe. Uszczelniacze zaworowe?

1. Co ma zmiana oleju do zmniejszenia zużycia oleju? Temat walkowany i tłumaczony do znudzenia.

2. Poczytaj o oleju do 1.8t. 

3. Brak wycieków? 

Edytowane przez Patryk94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...