Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z hamulecem tył


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś rano jadąc do domu zauważyłem , że moja Mazda 6 ma duże opory toczenia na luzie, coś ją hamowało. Znalazłem najbliższy parking i spostrzegłem na dym przepalonych klocków hamulcowych z prawego tylnego koła. Tarcza oczywiście była bardzo gorąca . Podniosłem tył do góry, naciskałem trochę nożny hamulec, ręczny też góra dół i koło zaczęło się normalnie obracać. Poczekałem z 20 minut aż tarcza się wychłodzi i dojechałem do domu. Pod domem tarcza z tego koła nie była już gorąca. W drodze powrotnej znów taka sama sytuacja, musiałem przerwać podróż i rozruszać hamulec .

Odkręciłem koło i zdziwiło mnie, że tarcza nie siedzi sztywno tylko po wyjęciu koła można nią poruszać tak jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=VtsZtlefb6s&feature=youtu.be


Czy tarczą unieruchamia tylko dokręcona felga czy bez koła powinna siedzieć sztywno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W audi tarcza może latać luźno producent nie zastosował dodatkowych mocowań tarcz oprócz dokręcenia przez śruby koła. Ale nie wiem jak jest w Mazdzie 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zdziwiło mnie to ponieważ odkręciłem koło z drugiej strony i tam tarcza siedziała sztywno i w odróżnieniu od tej tarczy z prawego koła miała w jednym z dwóch stożkowych otworów taką niby śrubę na krzyżak.


Podobno w Mazdzie 6 też producent nie zastosował dodatkowych mocowań tarczy. W takim razie zapytam po co są te trzy dodatkowe otwory zaznaczone strzałkami na zdjęciu ( w tym jeden otwór nagwintowany) w centralnej części tarczy (nie chodzi mi o pięć otworów na śruby wchodzące w felgi ) ?
7429286100_1430166257_thumb.jpg
5399183800_1430166636_thumb.jpg
Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wyglądają jak otwory na śruby ale być może ta tarcza była montowana także w innych samochodach w których sie własnie stosowało śruby mocujące tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten otwór z gwintem jest do wyjmowania zapieczonych tarcz za pomocą wkęcania śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle sa to tylne tarczo-bębny w azjatyckich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...