Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rzuca silnikiem po odpaleniu, duża korekcja 4 cylindra


Lukasz_200616

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam poważny problem mianowicie zaraz po odpaleniu silnika po około 8h przerwy w temperaturze otoczenia około 13C ( czym zimniej tym gorzej ) silnikiem strasznie rzuca na boki, dzisiaj podpiąłem komputer i zlogowałem grupe 013 i wyszło że na cyl 4 korekcja sięgał +2.99 i stanęła w miejscu a na pozostałych było około -1, po około 10 sek korekcja na 4 zaczęła spadać i szarpanie znikło lecz coś zaczęło rytmicznie delikatnie stukać, po nagrzaniu silnika do 90C nadal najgorzej wypada 4 cylinder

http://vaglog.pl/log_204717.html - tutaj po nagrzaniu do 90C

http://vaglog.pl/log_215677.html - logi z 04.05.15 zaraz po odpaleniu

dodam że jak silnik jest nagrzany do 90C i później ma przerwę około 2h to podczas ponownego startu silnik nie szarpie ale korekcja na 4cyl po odpaleniu leci w granicach +2.19 po czym spada do około +1.

zamierzam w przyszłym tygodniu zacząć od ponownego sprawdzenia kompresji a co dalej to wyjdzie w praniu.

jakie są wasze typy co może być przyczyną takiego zachowania? zapomniałem dodać że silnik odpala od strzała czy zimny czy ciepły.

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej jeszcze loga 018 i 023 podczas rzucania i na gorącym. Przyczyn może być kilka a najtańszą będzie uwaly pompowtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszej części loga widać że plusowa korekcja na czwartym powoli narasta do momentu przegazówki , po niej znacząco spada, by przy pracy na jałowym ponownie rosnąć.

Sytuacja powtarza się dwukrotnie :decayed:

W drugiej części , na chłodnym silniku wszystko jest OK.

Nie są to na pewno objawy uszkodzonego pompowtryskiwacza, tylko zakłóceń w zaopatrywaniu pompki w paliwo, na skutek prawdopodobnie przedostawania się spalin z cylindra do szyny paliwowej zasilającej pompki :hi:

Na 99% winne są uszczelniacze pompek, albo zbyt wyrobione gniazda pompek :whistling:

Zmień uszczelniacze na pompkach, zamieniając przy tej operacji miejscami pompki trzecią z czwartą.

Według mnie po takiej operacji wszystko powinno wrócić do normy, a jeżeli tak się nie stanie to po tym czy te korekcje zamieną się miejscami razem z pompkami , będziesz wiedział na 100% czy to wina pompki, czy innych warunków w cylindrze wpływających na korekcję ( niska kompresja, uszkodznie temiczne tłoka, skrzywiona korba ).

Ale te trzy przyczyny w nawiasie odrzucam jako nielogiczne , bo wysoka plusowa korekcja występowała by na czwartym cały czas :P

Przerabiałem temat w zeszłym roku :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Jak do tej pory mimo powycieranego wałka chodzi jak zegarek :kox::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie ud***ć kasy na uszczelniacze i robote, zmierz kompresje zapłacisz 30zł ale bedziesz znał kondycje motorowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje panowie za sugestie, więc tak najpierw najtańsza opcja sprawdzenia ciśnienia sprężania jeśli wyjdzie mniejsza na 4cyl to powinno znaczyć że jako tako pompowtrysk jest ok tylko coś nie tak jest właśnie z tym 4cylindrem kierował bym się tu wtedy nieszczelnością w uszczelnieniu, zużytymi pierścieniami, niedomykającymi zaworami, itp itd

bardzo martwi mnie te rytmiczne stukanie ( jak by spalanie stukowe w benzynie ) które pojawia się dopiero jak korekcja z +2.99 zaczyna się zmniejszać i waha się w granicy +1

dodam jeszcze filmik z innego tematu aby było jasne o jakie rytmicznie stukanie chodzi ( dosyć mocne obciążenie na silnik )

1. stojąc w miejscu 2 bieg i próby ruszenia na hamulcu idealnie słychać jak zaczyna pukać od 0:04-0:11 / 0:19-0:27 / 0:37-0:43 uwaga na koniec filmu bo ostro coś jebnie :grin: ale to już nie wina auta, nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym problemem czy może to już wina np sprzęgła i układu przeniesienia napędu.

https://www.youtube.com/watch?v=cnOjUXtlu7A


piotrsob1 rozumiem że mówiąc "bo wysoka plusowa korekcja występowała by na czwartym cały czas " masz tu na myśli korekcje w granicy ponad +2.5 bo kurczę zapomniałem dopisać że druga część logów grupy 013 nie są z mojego silnika tylko od szwagra z golfa 4 1.9 TDI 110km na rozgrzanym do 90C silniku.

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik to już chyba kiedyś widziałem :kox:

Na moje ucho to coś dudni, skręć filmidło z pod maski będzie lepiej słychać. :whistling:

Co do logów, to nie patrząc nawet na tego szwagrowego i tak widać że korekcja na czwartym jeździ w dużym zakresie, co potwierdza problem z zaopatrzeniem pompek w paliwo i pierwszym podejrzanym są uszczelniacze pompek. Pozostałe rzeczy mogące mieć wpływ na korekcję dawały by raczej stały wysoki ich poziom, nie uzależniony od takich czynników ja temperatura czy zależność od tego jak długo silnik pracuje na biegu jałowym :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że widziałeś :P w końcu prawie na całym forum się udzielasz :D a co do tego stuku to nie słychać go spod maski tylko w okolicy ( od spodu ) 4cylindra, sprzęgła i chyba tak jak by najbardziej skrzyni biegów ale już to olewam przejechałem tak z 15000tys km i dalej to samo nic lepiej nic gorzej.


dodaje logi grupy 013,018,023 z dnia dzisiejszego temperatura w garażu +15C silnik po 12h postoju, pierwsze kilka sekund silnikiem bardzo rzuca na boki po czym się uspokaja jw.

http://vaglog.pl/log_215677.html

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie silnik po rozruchu sie "uszczelnia" i poprawiają się korekcje. Kompresje zweryfikuj, ale mimo wszystko profilaktycznie wymienił bym uszczelnienia PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc w czwartek auto trafi do niby polecanego mechanika i na pierwszy ogień sprawdzenie kompresji na zimnym silniku, jeśli wszystko będzie w normie i nie będzie znaczących różnic powinno to oznaczać że wszystko jest szczelne a problemem prawdopodobnie jest sam pompowtrysk, jeśli jednak wyjdą jakieś klocki w pomiarze ciśnienia to już powiedziałem mechanikowi że to on ma postawić trafną diagnozę i usunąć problem jeśli jednak źle trafi to za to nie płacę, brutalne ale chyba tylko jedyne wyście aby nie dać się naciągnąć na niepotrzebne koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem prawdopodobnie jest sam pompowtrysk,

Uparty jesteś, rób jak chcesz :P:decayed::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem prawdopodobnie jest sam pompowtrysk,

Uparty jesteś, rób jak chcesz :P:decayed::)

oj tam zaraz uparty :D w taki razie zrobię tak w czwartek samochód trafi do mechanika i na pierwszy ogień pomiar ciśnienia aby wiedzieć w jakiej kondycji jest klekot, przy okazji zasugeruję wariant z uszczelnieniami i wyrobionymi gniazdami PD oczywiście nic na siłę żeby mi nie powiedzieli "panie chciał pan wymienić uszczelniacze a to nic nie dało to teraz pan płać" niech sami zdecydują co robić byle by zdiagnozowali usterkę i ją usunęli.

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jesteś z Wodzisławia. Komu dajesz do naprawy auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chetnie też sie dowiem gdzie naprawiasz auto.....ja jestem z Rybnika...do te pory moje auto nie było nigdy u żadnego ale już wiem ze jak bede miał wymieniac zawieszenie to napewno nie sam......mam doswiadczenie z a4 b8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey

postanowiłem jednak nie oddawać samochodu do mechanika ( wolę sam dojść do tego co jest granie )

jako że miałem odrobinę wolnego czasu postanowiłem ustawić synchronizację wałka grupa 004 bo nie podobało mi się że waha się w granicy 1.7CF tak więc po kilku próbach uzyskałem synchro 0CF i zauważyłem że wraz ze zmianą synchronizacji wzrosły korekcje na 4 cylindrze z około 1.1 do nawet .+1.9, jaki i Bip-y (023) z 30 na około 50 o czym to może świadczyć?

http://vaglog.pl/log_216503.html

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świadczyć o tym, że niepotrzebnie wziąłeś się za kręcenie synchronizacją, jak to poleca większość forumowa :decayed:

Rozrząd ustawiony na blokady jest ustawiony prawidłowo i nie wymaga dodatkowej regulacji, ma się tylko mieścić w dopuszczalnym zakresie bodajże plus/minus 3 stopnie. :hi:

Chyba że ktoś go ustawiał na flamaster i coś mu się omsknęło .... :naughty:

A wracając do Twojego problemu, to oprócz mojego linka , który dałem Ci wcześniej , poczytaj też temat kolegi MIDOZ:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315364-prosba-o-analize-logow-z-20-tdi-bpw-pd-do-regeneracji/?p=4494202

I nie kombinuj, tylko włącz myślenie, porównaj objawy i jak pasują to bierz się do roboty :hi::P:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świadczyć o tym, że niepotrzebnie wziąłeś się za kręcenie synchronizacją, jak to poleca większość forumowa :decayed:

Rozrząd ustawiony na blokady jest ustawiony prawidłowo i nie wymaga dodatkowej regulacji, ma się tylko mieścić w dopuszczalnym zakresie bodajże plus/minus 3 stopnie. :hi:

Chyba że ktoś go ustawiał na flamaster i coś mu się omsknęło .... :naughty:

A wracając do Twojego problemu, to oprócz mojego linka , który dałem Ci wcześniej , poczytaj też temat kolegi MIDOZ:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315364-prosba-o-analize-logow-z-20-tdi-bpw-pd-do-regeneracji/?p=4494202

I nie kombinuj, tylko włącz myślenie, porównaj objawy i jak pasują to bierz się do roboty :hi::P:decayed:

ja to trochę za dużo myślę ale o tym aucie i marnuje sobie weekendy :) dzięki z podrzucenie tematu, a synchro chciałem poprawić bo przed wymianą wałka miałem ustawiony na -0,6 i wydawało się że silnik lepiej się zbierał i miękcej pracował nie przypuszczałem że zmiana z +1.7 na 0 zwiększy korekcje na wtrysku :kwasny:

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się śmiej ;) , no ale fakt już wiem że synchro nie tylko zmienia synchro ale i coś więcej :D jednak ruszał już tego nie będę niech jest na 0, spadam bo już mnie głowa od tej wiedzy zaczyna boleć :P


hej

już wiem że winnym wysokiej korekcji jest pompowtrysk na cyl4 auto wylądowało u szpeca w dziedzinie diesli w żorach i po podmianie 4 z 3 korekcje się przeniosły, co z resztą potwierdziły testy pompowtrysków, pozostałe 3 są w dobrej kondycji i tylko ten jeden będzie regenerowany, jak już autko będzie poskładane to od razu wrzucę logi które mam nadzieje nie przekroczą w grupie 013 korekcji +-0,5 ;)

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak bym Ci radził kupić używane pewniaki niż oddawać swoje do regeneracji, dwóch znajomych dawało i u jednego w ogóle regeneracja się nie powiodła, u drugiego zaś pochodziły na słowo honoru miesiąc 800km i dalej poszły w śmietnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...